Bergers en fotografie cq. fotoverspreiding

Auteur Topic: Bergers en fotografie cq. fotoverspreiding  (gelezen 9931 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #20 Gepost op: 10 januari 2011, 15:01:48
Wat wil je zeggen met je bericht Jerom?

Dit is een drietal foto's, gemaakt door berger A. Barendrecht, voor de inzetverslagen op de eigen website. Lijkt mij niet dat die aangeboden zijn aan de media?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #21 Gepost op: 15 januari 2011, 11:52:41
Wat wil je zeggen met je bericht Jerom?

Dit is een drietal foto's, gemaakt door berger A. Barendrecht, voor de inzetverslagen op de eigen website. Lijkt mij niet dat die aangeboden zijn aan de media?

dit is dus ene mooi voorbeeld van hoe het NIET moet!  >:(
en hier is de fa Barendregt al vaker voor gewaarschuwd. Ik was hier samen met 2 collega WIS'sen t.p. en het was een aardige klap.
foto's voor eigen gebruik: prima, maar niet op openbare websites. Kentekens, alles is weer eens zichtbaar.

Natuurlijk maakt tegenwoordig iedereen foto's en kun je die overal vinden op het net. Maar hier zijn wel 4 mensen gewond afgevoerd naar het zkh!!!!
Ik neem dit soort dingen hoog op, omdat ik het zelf OOK niet leuk zou vinden als een berger dit doet !
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #22 Gepost op: 15 januari 2011, 14:01:33
Lekker bedrijf A.barendregt  :-\  :-\  :-\

klik op de link en lees hoe ze over de hulpdiensten denken...........

http://www.abarendregt.nl/nieuws.php?id=437
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #23 Gepost op: 15 januari 2011, 14:53:16
A. Barendregt: Hoe bedoel je professioneel!!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #24 Gepost op: 15 januari 2011, 15:04:22
Ik denk haast dat een fanatiek mediafiguurtje dit verhaal en filmpje in elkaar heeft gezet. Maar dan nog vind ik het onbegrijpelijk dat zo'n bedrijf - een "proffessioneel" berger- dit soort teksten en filmpjes op zijn site laat zetten. Zoiets kan je alleen maar schaden.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #25 Gepost op: 15 januari 2011, 16:07:22
Ben ik het volledig mee eens.
Wel wil ik toevoegen dat tijdens het aanrijden van 2 voorangsvoertuigen het niet echt netjes is om voertuigen van 2 kanten voorbij te gaan (BRW en Politie).
Mocht de bestuurder namelijk in zijn linkerspiegel de politie hebben gezien en iets ruimte willen maken door naar rechts te gaan kan dit vervelende gevolgen hebben.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #26 Gepost op: 16 januari 2011, 14:01:01
Ben ik het volledig mee eens.
Wel wil ik toevoegen dat tijdens het aanrijden van 2 voorangsvoertuigen het niet echt netjes is om voertuigen van 2 kanten voorbij te gaan (BRW en Politie).
Mocht de bestuurder namelijk in zijn linkerspiegel de politie hebben gezien en iets ruimte willen maken door naar rechts te gaan kan dit vervelende gevolgen hebben.
Dit is op zich niet gek gedacht, maar als ik het filmpje zo bekijk heeft het wel een doel: het politievoertuig maakt zichzelf namelijk zichtbaar voor het verkeer van rechts (voor de kijker niet zichtbaar) en geeft daarmee de brandweer vrije ruimte om linksaf te slaan. Dat zie je ook aan het feit dat het politievoertuig achter het brandweervoertuig aan gaat; de politie was eerder op het kruisingsvlak en zou anders dus voorop hebben gereden. Het lijkt mij dus vooral een aardig staaltje samenwerking tussen politie en brandweer.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


jeremy1177

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #27 Gepost op: 20 januari 2011, 18:40:03
Ik denk haast dat een fanatiek mediafiguurtje dit verhaal en filmpje in elkaar heeft gezet. Maar dan nog vind ik het onbegrijpelijk dat zo'n bedrijf - een "proffessioneel" berger- dit soort teksten en filmpjes op zijn site laat zetten. Zoiets kan je alleen maar schaden.

Ik ken het bedrijf, heb er lang stage gelopen, erg leuk geweest. De verhaaltjes worden gemaakt door de bergers zelf. Filmpje is toevallig van mij zelf. Ik weet dat zij geen foto's zullen plaasten van slachtoffers zelf (en ik vind het eigenlijk geen probleem dat ze foto's plaatsen over beschadigde voertuigen). over het kenteken, die moeten ze indderdaad blinderen, Heb ik al eens gezegd tegen een berger daaro.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #28 Gepost op: 26 januari 2011, 13:16:41
Wat wil je zeggen met je bericht Jerom?

Dit is een drietal foto's, gemaakt door berger A. Barendrecht, voor de inzetverslagen op de eigen website.

Ik vind het zéér onproffesioneel, kentekens zichtbaar, verhalen over andere hulpdiensten .... Ík vind het niet kunnen  :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #29 Gepost op: 29 januari 2011, 21:24:49
Er zijn zoveel nieuws sites met foto's, dat het plaatsen ervan door een berger niet zo rampzalig is, ik zie op andere sites uit de regio Rotterdam uitgebreide reportages over die ongelukken met veel meer fotomateriaal dan op de site van de berger zelf.
Veel meer bergers in Nederland plaatsen foto's van ongevallen op hun site, toch?

Dat blurren van kentekens is sowieso een andere discussie, en meer een vorm van beleefdheid, niemand kan kentekens natrekken, en als je het wel kan, maak je dus zelf misbruik van het systeem, blijkbaar. ;)