GRIP 1 HV gevaarlijke stof twee personen overleden - Oostvoorne 19-12-2009

Auteur Topic: GRIP 1 HV gevaarlijke stof twee personen overleden - Oostvoorne 19-12-2009  (gelezen 10599 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #30 Gepost op: 20 december 2009, 10:10:56
Volgens anp radio nieuws geen afrekening maar een heuse darwinnominatie: bij het produceren van XTC is er wat misgegaan.


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #31 Gepost op: 20 december 2009, 11:53:20
Ik vermoed Monomethylamine
dat stinkt in elk geval goed

Dit lijkt mij ook de meest waarschijnlijke optie, maar dat heb ik nog niet bevestigd gekregen
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Gast

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 20 december 2009, 12:01:17
Het zou ..... Men zou .....

"Volgens laatste berichten ik woon op nog geen 500m, zou het gaan ...stond de gaskraan volledig opengedraaid.... Op dit moment is het echter onmogelijk deze feiten te controleren zoals u allen zult begrijpen."
Reactie geplaatst door Rizz uit Oostvoorne 19 december 2009 om 18:31
Bron: Reactie op website RTV Rijnmond

Je kunt je afvragen of een bericht zoals bovenstaande, door JelZo vanaf RTV Rijnmond aangehaald, enigerlei waarde heeft laat staan om dat bericht dan hier te herhalen, doorspekt met onbevestigde "feiten". Zodra er in een zin meer dan één "zou" voorkomt, zowel in je eigen als in het aangehaalde bericht, ben je meer aan het speculeren dan je beroepen op vastgestelde of bevestigde feiten. Vastgebonden mannen, open gaskranen, afrekeningen in het criminele circuit, uit de weg ruimen door explosie.... de uit-de-duim-zuig-machine was weer geactiveerd. Laten we het houden bij feiten, niet bij zelf bedachte mogelijkheden.


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #33 Gepost op: 20 december 2009, 12:14:54
Dode mannen verwijderd uit pand Oostvoorne
Uitgegeven: 19 december 2009 15:49
Laatst gewijzigd: 20 december 2009 07:31

OOSTVOORNE - De twee dode mannen die zaterdagmiddag in een bedrijfspand in Oostvoorne (Zuid-Holland) zijn gevonden, zijn zaterdagavond rond half twaalf uit het pand gehaald.
Dat heeft een woordvoerder van de politie gezegd. Ze zijn overgebracht naar een mortuarium, waar er sectie op hun lichamen zal worden gepleegd. Hun identiteit is nog niet bekend.
Zaterdagmiddag werden in het pand twee dode mannen gevonden, nadat voorbijgangers een vreemde lucht hadden geroken, waarop ze de hulpdiensten waarschuwden.
In het gebouw zijn middelen en materialen gevonden die gebruikt zouden kunnen worden voor de productie van amfetaminen. De mannen zijn mogelijk onwel geworden door de lucht van de stoffen.
Hun lichamen vertoonden geen tekenen van letsel. Het politieonderzoek loopt nog.    © ANP  
http://www.nu.nl/binnenland/2147930/dode-mannen-verwijderd-pand-oostvoorne.html
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #34 Gepost op: 20 december 2009, 12:22:35
Eerst meldde men dat er materialen waren gevonden voor de XTC-productie. Dan is methylamine (een gasvormige grondstof voor XTC) één van de potentieel dodelijke gassen. Als het om een amfetaminelab gaat, zou echter ook fosfine (een gas dat kan ontstaan bij de rode fosformethode) de doodsoorzaak kunnen zijn. In de VS werden in 1996 3 doden gevonden in een motelkamer. Zij bleken hier bezig met het maken van methamfetamine - en overleden ten gevolge van fosfinevergiftiging Voor meer achtergrondinformatie over dit incident, zie: http://www.publichealth.arizona.edu/Divisions/CEP/Documents/Illicit%20Methamphetamine%20and%20Amphetamine%20Laboratories.pdf
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #35 Gepost op: 20 december 2009, 17:11:03
video op: http://nos.nl/artikel/124075-lichamen-oostvoorne-lagen-in-xtclab.html

Ik begrijp uit de video dat de gewaarschuwde politie zonder adembescherming naar binnen ging, de dode slachtoffers vond en een steeds sterkere lucht rook. Die politiemensen hebben dan wel bijzonder geboft dat ze er niet naast zijn komen te liggen. Ik mag hopen dat dit niet echt is gebeurd? Blauwe meetbuisjes in optima forma? Maak me blij en vertel me dat ze de brandweer hebben gebeld, die eerst metingen heeft gedaan en vervolgens met ademlucht naar binnen is gegaan?
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #36 Gepost op: 20 december 2009, 17:25:13
zijn hier nog foto's genomen?
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #37 Gepost op: 20 december 2009, 17:28:16
video op: http://nos.nl/artikel/124075-lichamen-oostvoorne-lagen-in-xtclab.html

Ik begrijp uit de video dat de gewaarschuwde politie zonder adembescherming naar binnen ging, de dode slachtoffers vond en een steeds sterkere lucht rook. Die politiemensen hebben dan wel bijzonder geboft dat ze er niet naast zijn komen te liggen. Ik mag hopen dat dit niet echt is gebeurd? Blauwe meetbuisjes in optima forma? Maak me blij en vertel me dat ze de brandweer hebben gebeld, die eerst metingen heeft gedaan en vervolgens met ademlucht naar binnen is gegaan?

Citaat
Brandweerlieden gingen met persluchtapparatuur het pand binnen en vonden de levenloze lichamen van de twee mannen.
De politie vond in het pand hulpmiddelen om de drug XTC te maken

Zie bericht van Palmpie op pagina 3 van dit topic  ;)




mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #39 Gepost op: 20 december 2009, 18:58:14
video op: http://nos.nl/artikel/124075-lichamen-oostvoorne-lagen-in-xtclab.html

Ik begrijp uit de video dat de gewaarschuwde politie zonder adembescherming naar binnen ging, de dode slachtoffers vond en een steeds sterkere lucht rook. Die politiemensen hebben dan wel bijzonder geboft dat ze er niet naast zijn komen te liggen. Ik mag hopen dat dit niet echt is gebeurd? Blauwe meetbuisjes in optima forma? Maak me blij en vertel me dat ze de brandweer hebben gebeld, die eerst metingen heeft gedaan en vervolgens met ademlucht naar binnen is gegaan?

Tsjaa, aangezien de centralisten meldingen van een vreemde lucht nog steeds 9 van de 10 door geven aan de politie om "even te gaan kijken".
Melder ruikt een sterkte benzinelucht of melder ruikt een andere vreemde lucht. Ik krijg zulke meldingen toch wel maandelijks een keer. Altijd gaat zo'n melding eerst naar de politie toe. Pas bij een gaslucht gaat de brandweer direct rijden. Bij de overige gevallen mogen wij op voor verkenning alvorens de brandweer gepiept gaat worden. In 99 van de 100 gevallen gaat het vaak ook om loos alarm (voor zodra wij dat kunnen inschatten) maar je ziet dat het ook heel goed mis kan gaan.
Politie krijgt melding dat een pizza bezorger een vreemde lucht ruikt bij een bedrijfspand. Of de politie even wil gaan kijken. De dienders ruiken buiten niks en gaan toch even binnen kijken. Zo gaat het in 9 van de 10 gevallen. Dan tref je twee slachtoffers aan en zet je je eigen leven ook op het spel door inademing gevaarlijke stoffen. Dit zal je altijd blijven houden als zulke meldingen niet direct door worden gegeven aan de brandweer.