Grote woningbrand Gijsbrecht van Amstelstraat - Hilversum 19-12-2009

Auteur Topic: Grote woningbrand Gijsbrecht van Amstelstraat - Hilversum 19-12-2009  (gelezen 17136 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 19 december 2009, 23:59:53
http://www.112actueel.nl/2006brand/imgbrand/111000457544-813979.jpg

http://www.112actueel.nl/2006brand/imgbrand/111000457544-813973.jpg
mensen voor het zelfde geld is de foto genomen aan de achterzeide van het pand, waar misschien wel een plat dak onderzit, weet je niet, het is een foto,
ik ken meer plaatsen waar het gebeurt, weet zelfs een incident waarbij na het blussen van de brand nog even een valbeveiligingslijn werd aan gebracht  :-X

Wat is er niet duidelijk aan de 2e foto?  ::) :-\


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #31 Gepost op: 20 december 2009, 13:49:25
Hopen dat als je valt en je dan in de dakgoot terecht komt als veiligheidsmaatregel? Tuurlijk zo ken ik er ook nog een paar.......

1 Wie weet of de dakgoot je houd en zeker met 2 man.
2 Misschien is de dakgoot kuisverrot.
3 Je kukkeld zo over die dakgoot heen.

Wie denkt NIET dat dit erg fout had kunnen aflopen?

Voor het redden van mensen mag de ARBO wet overtreden worden en daar begin ik dat ook niet over.

Ze hadden dit trouwens nog kunnen doen met valbeveiliging en snel een touw om een stijl van het kozijn vast kunnen maken. Dus brandweerman tuigje om, eindloze hijsband om stijl en daar werklijn met op z'n beurt tuigje weer aan.

Dan is nog steeds mijn vraag waar is de helm? Als je valt in de dakgoot of tegen dak aan houd je je hoofd heel. Bij uitstappen van TS heeft toch iedereen zijn helm op!?
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #32 Gepost op: 20 december 2009, 16:58:26
oke, maar denk ook hieraan, als een meneer zijn dakkapel staat te verven op deze manier doet niemand er moeilijk over, als een brandweerman een mensen leven red, is het ineens zeer onveilig en gevaarlijk ook
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #33 Gepost op: 20 december 2009, 17:01:11
oke, maar denk ook hieraan, als een meneer zijn dakkapel staat te verven op deze manier doet niemand er moeilijk over, als een brandweerman een mensen leven red, is het ineens zeer onveilig en gevaarlijk ook

Ik vind wel dat je een rare vergelijking trekt.... :-X Gaat de plaatselijk schilder ook zo werken... dat is een betere vergelijking als je toch je gelijk wil blijven halen... 8)


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #34 Gepost op: 20 december 2009, 17:36:25
Het verhaal van betreffende jongen die uit het raam wordt geplukt op het brwforum.

Citaat
Ik ben het slachtoffer, er was geen andere mogelijkheid om mij naar beneden te krijgen aangezien, het vuur onderaan het trapgat was(naastgelegen kamer) ik zit zelf op de zolder verdieping. Ik ben via het dak buikschuivend naar dat andere raam gegaan waar je die andere brandweerman ziet staan en ben via dat raam wat van de buren is naar buiten gegaan en ter observatie naar het ziekenhuis. Ben in de avond nog terug gegaan naar de Kazerne en heb iedereen bedankt voor het redden van mij leven, Want de rookontwikkeling op zolder was niet mis, en als het langer had geduurd had je nooit geweten hoe ik het er dan vanaf had gebracht.

Groeten

Patrick

Citaat
Het gaat met mij al wat beter, al zit de schrik er nog goed in. 22 jaar en dan zo bang van iets worden, dat verwacht je niet zomaar.. Ik had van me huurbaas gehoord dat er hier foto's stonden dus zodoende ben ik hier terecht gekomen. Maar goed, ik was zelf zo verstandig geweest om naar dat voorste raam te gaan, aangezien mijn kamer aan de achterzijde ligt en met me hoofd uit het raam te hangen.. Maar wat ik zeg het is goed geweest dat ze in de buurt waren( container brand op de Groest in Hilversum) en dat ze zo snel bij mij waren. Anders weet ik niet hoe het anders was afgelopen omdat je in zo een situatie toch aardig in paniek raakt.. De brandweerman die mij uit het raam hielp had zeker een geruststellende invloed op mij en dat maakte het ook mogelijk dat ik rustig op het dak naar het andere raam kon schuiven.. Wat betreft de veiligheid van de ''operatie'' heb ik geen verstand van, maar juist door het snelle handelen is het allemaal goed afgelopen. Daarbij kreeg ik duidelijke instructies dus of het fout had kunnen gaan dat weet ik niet, maar die kans was aardig klein. Nogmaals ik ben iedereen dankbaar die mij daar gered heeft.

Voor jullie fijne feestdagen :)


Arnold van Leeuwen

  • Manschap, chauffeur, bevelvoerder, medewerker OTO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #35 Gepost op: 23 december 2009, 09:45:53
Snel handelen is meestal goed alleen soms word dan even rationeel denken vergeten.
Puntje bij paaltje is die jongen gered, hij maakt het goed en het is allemaal goed gegaan met slachtoffer en collega's.
Of dit de veiligste manier was ---> in mijn ogen niet.
Is dit de slimste manier --> waarschijnlijk niet.
De snelste ---> waarschijnlijk wel.

Een goed leermoment voor de toekomst.



Gast

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 23 december 2009, 14:26:08
En iemand die geen kennis van zaken heeft, mag dus geen inbreng hebben als ik t goed begrijp?

Dat begrijp je inderdaad verkeerd.
Waar het om gaat is dat we in het algemeen niet zitten te wachten op commentaren gestoeld op vermoedens, speculaties en hersenspinsels. Commentaren van personen niet gehinderd door enig gebrek aan inhoudelijke kennis overstelpen te vaak de input van de mensen die er wel verstand van hebben.
Het is dan ook uiterst ongepast (algemene omgangs- en beleefdheidsregels) om iemand die zich in die vakgroep bevindt te becommentariëren als je niet weet waar je het over hebt. Ja, waar je denkt dat je het over hebt.

We zien liever niet dat de professionals zich gehinderd voelen om te posten omdat ze aangevallen worden door diegenen die slechts geïnteresseerd zijn in het vakgebied. We willen deze mensen graag behouden. Ik neem aan dat dat voor iedereen die interesse heeft in het HV-gebeuren dat óók heeft.
Denk daarom goed na bij wat je post en hoe je het post. Dit geldt voor iedereen.


zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #37 Gepost op: 23 december 2009, 14:30:30
Misschien niet de veiligste manier, Maar wel de manier geweest om iemand te redden, En daar ging het geloof ik om.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #38 Gepost op: 23 december 2009, 14:58:32
Misschien niet de veiligste manier, Maar wel de manier geweest om iemand te redden, En daar ging het geloof ik om.

Ach ja, en nóg een brandweerman met een dwarsleasie ...
Geeft allemaal niets  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #39 Gepost op: 23 december 2009, 15:05:16
Ach ja, en nóg een brandweerman met een dwarsleasie ...
Geeft allemaal niets  ::)

En het slachtoffer.. Ik zie 'm zo mee uit het raam vliegen rond 0:05 op het filmpje :-X