Defensie Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)

Auteur Topic: Defensie Bewakings- en Beveiligingsorganisatie (DBBO)  (gelezen 80676 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #90 Gepost op: 20 juni 2012, 14:15:19
Jep, aangezien wij meer kilometers maken is de Vito naar de 9-00 gehaald. Met name de zit en het in- en uitstappen (wat tijdens een patrouille veelvuldig gebeurd) is vele malen comfortabeler dan bij de Peugeot 307. Nu de landelijke staf hier nog van zien te overtuigen....
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #91 Gepost op: 20 juni 2012, 15:47:10
Nu de landelijke staf hier nog van zien te overtuigen....
Waarom overtuigen? Jullie hebben het voertuig toch al?


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #92 Gepost op: 20 juni 2012, 18:10:22
Waarom overtuigen? Jullie hebben het voertuig toch al?
Omdat landelijk voor de Peugeot 308 Break als patrouillevoertuig is gekozen. Zodra de Vito afgeschreven is, zal deze, zoals de zaken er nu voor staan, worden vervangen door een 308 Break. Dit geldt op dit moment voor elk voertuig wat vervangen wordt. Naar de mening van vele collega's is de 308 Break minder geschikt als patrouillevoertuig, o.a. vanwege de lage zit en de krappe ruimte rond je middel (koppel).
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #93 Gepost op: 23 juni 2012, 15:48:15
Ik zou pleiten voor Tiguannetjes 8)
Hoge zit, ligt goed op de weg en je kan nog een beetje door het terrein heen crossen ook.
Pas verder goed binnen het VW wagenpark van Defensie

Is een paar duizentjes duurder dan een 308, maar goedkoper dan / vergelijkbaar met een bus.

Een voorbeeld van beveiligingscollega's op de luchthaven van Kopenhagen: http://flic.kr/p/9LFGnh
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #94 Gepost op: 24 juni 2012, 11:57:20
Zou inderdaad ook een goede optie zijn!
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #95 Gepost op: 25 juni 2012, 23:12:32
Ik ben ook helemaal voor. Maar ja ... je zegt het zelf al.
Is een paar duizentjes duurder dan ...
Als ik uit ga van (maar) 3 voertuigen per patrouillegebied en tel daar de IBT instructeurs en hondengeleiders bij op en dan heb je het al snel over zo'n 100x een paar duizendjes duurder.

Nogmaals ... Ik ben voor. Maar ik denk niet dat die tonnen extra uitgegeven gaat worden binnen het huidige budget.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #96 Gepost op: 11 februari 2015, 20:24:03
Ik was afgelopen week op een Defensie terrein, daar stond een blauwe Toyota RAV4 met oranje balk en hij had Speakers in de grille.

Weet iemand of hun ook daadwerkelijk sirene hebben ?

Volgens mij was het van de bewakingsdienst. De heren hadden ook handboeien bij zich. Het kenteken was KW-07-72 en dus geen KMAR.


EMG Fotografie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
    • EMG Fotografie
Reactie #97 Gepost op: 11 februari 2015, 20:28:29
Citaat van: williamharthoorn link=msg=1330093 date=1423682643
Ik was afgelopen week op een Defensie terrein, daar stond een blauwe Toyota RAV4 met oranje balk en hij had Speakers in de grille.

Weet iemand of hun ook daadwerkelijk sirene hebben ?

Volgens mij was het van de bewakingsdienst. De heren hadden ook handboeien bij zich. Het kenteken was KW-07-72 en dus geen KMAR.

De voertuigen die ik ken van de bewaking van Defensie hebben geen sirene. ik denk dat de speaker die je zag in de gril was voor omroepen. Dit heb ik namelijk wel een keer gezien bij een bewakingsvoertuig van Defensie
EMGFotografie.nl ~ Canon 5DmkIII & 7D ~ @EMGFotografie


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #98 Gepost op: 11 februari 2015, 21:03:18
Citaat van: williamharthoorn link=msg=1330093 date=1423682643
Ik was afgelopen week op een Defensie terrein, daar stond een blauwe Toyota RAV4 met oranje balk en hij had Speakers in de grille.

Weet iemand of hun ook daadwerkelijk sirene hebben ?

Volgens mij was het van de bewakingsdienst. De heren hadden ook handboeien bij zich. Het kenteken was KW-07-72 en dus geen KMAR.
De heren en de voertuigen die je tegen kwam zijn in dienst van DBBO Defensie. Die hebben inderdaad blauwe Toyota's waar op staat "Beveiliging" of "Dienst Vastgoed Defensie" . De kentekens van deze voertuigen beginnen inderdaad met KW. Waarvoor de speakers zouden dienen weet ik niet.
That's just the way it is.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #99 Gepost op: 12 februari 2015, 01:58:12
Citaat van: Mahad link=msg=1330108 date=1423684998
De heren en de voertuigen die je tegen kwam zijn in dienst van DBBO Defensie. Die hebben inderdaad blauwe Toyota's waar op staat "Beveiliging" of "Dienst Vastgoed Defensie" . De kentekens van deze voertuigen beginnen inderdaad met KW. Waarvoor de speakers zouden dienen weet ik niet.
Klopt O0
Speakers zitten er waarschijnlijk op om mensen vanuit de auto, met de megafoon, aan te kunnen spreken.
Konden wij vanuit onze Luchtmacht voertuig wel.
DBBO heeft inderdaad handboeien, tevens wapenstok en Glock 17.
Citaat van: Dinges link=msg=629483 date=1238445997
Hierbij enkele foto's van een v.d. nieuwe dienstvoertuigen;