Calamiteiten doorsteken op snelwegen

Auteur Topic: Calamiteiten doorsteken op snelwegen  (gelezen 15058 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #20 Gepost op: 11 juni 2010, 20:43:47
Er heeft afgelopen week een artikel in het Brabants Dagblad gestaan waarin de hulpdiensten zich ernstige zorgen maken over de bereikbaarheid op de A2.

Tot op heden worden de CADO's zowel op de A2 rondweg bij Den Bosch als bij Eindhoven nog niet gebruikt.


Bully

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #21 Gepost op: 25 juli 2010, 20:12:56
Goed filpmje.. weer iets geleerd .. :D


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #22 Gepost op: 15 augustus 2010, 12:26:58
Er heeft afgelopen week een artikel in het Brabants Dagblad gestaan waarin de hulpdiensten zich ernstige zorgen maken over de bereikbaarheid op de A2.

Tot op heden worden de CADO's zowel op de A2 rondweg bij Den Bosch als bij Eindhoven nog niet gebruikt.

Niet alleen de berger valt het dus op blijkbaar....


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #23 Gepost op: 18 augustus 2010, 11:56:32
Zefde op de A16 terbregseplein-> ridderkerk en v.v. ,

Dat is echt waardeloos als de pechlocatie niet klopt/goed is doorgegeven, je moet echt een onwijs stuk doorrijden...
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #24 Gepost op: 8 februari 2012, 11:09:46
Ben benieuwd wie me meer uitleg kan geven over dit bordje wat ik veelvuldig bij eindhoven ring en bij de nieuwe landstunnel in utrecht tegenkom.
Wanneer wordt deze doorsteek gebruikt en hoe pakken ze dit precies aan, welke maatregelen worden uitgevoerd om deze doorsteek te gebruiken.

Ben benieuwd wie me daarop kan beantwoorden
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #25 Gepost op: 8 februari 2012, 11:12:46
Brabant Noord word die voor alsnog niet gebruikt ivb. Veiligheid


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #26 Gepost op: 8 februari 2012, 11:32:37
Calamiteiten Doorsteek(doorgang, ligt aan het boekje met uitleg dat je leest)

Dit is vaak een gedeelte van de weg dat dusdanig is ingericht dat er op een snelle manier een doorgang naar de naastgelegen weg of rijstrook kan worden gemaakt. Dit kan zijn door simpel een slagboom te opennen (bv A6 thv Hajé Almere), door het verrijden van de middengeleider of vangrail(bv Velsertunnel A9) of zoals op veel plaatsen is dit een plaats met harde ondergrond waar je alleen de vangrail hoeft weg te halen om een doorgang te maken.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #27 Gepost op: 8 februari 2012, 11:38:45
Calamiteiten Doorsteek(doorgang, ligt aan het boekje met uitleg dat je leest)

Dit is vaak een gedeelte van de weg dat dusdanig is ingericht dat er op een snelle manier een doorgang naar de naastgelegen weg of rijstrook kan worden gemaakt. Dit kan zijn door simpel een slagboom te opennen (bv A6 thv Hajé Almere), door het verrijden van de middengeleider of vangrail(bv Velsertunnel A9) of zoals op veel plaatsen is dit een plaats met harde ondergrond waar je alleen de vangrail hoeft weg te halen om een doorgang te maken.
@HIT

Kan nergens iets vinden hierover en was erg nieuwschierig ernaar hoe en wat betreft functie CADO en hoe dat gedaan wordt
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #28 Gepost op: 8 februari 2012, 12:32:33


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #29 Gepost op: 8 februari 2012, 12:34:53
Cado Instructie Video

 ;)

Dank je wel Dion, dit zocht ik dus en me nu dus duidelijker geworden! ;)
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf