Calamiteiten doorsteken op snelwegen

Auteur Topic: Calamiteiten doorsteken op snelwegen  (gelezen 14931 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #30 Gepost op: 8 februari 2012, 14:02:11
In de video is sprake van een specifiek type CADO. Je komt ze in verschillende vormen door heel het land tegen. Soms snel open te maken zoals Randweg Eindhoven, soms ook alleen door de geleiderail te verwijderen (demonteren). Soms bedoeld om daadwerkelijk verkeer naar de contrabaan te leiden, soms alleen bedoeld om een doorsteek te maken voor een hulpverleningsvoertuig (zoals Randweg Eindhoven). Inzet bij incidenten en calamiteiten na overleg in het CoPI.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #31 Gepost op: 8 februari 2012, 14:47:24
In de video is sprake van een specifiek type CADO. Je komt ze in verschillende vormen door heel het land tegen. Soms snel open te maken zoals Randweg Eindhoven, soms ook alleen door de geleiderail te verwijderen (demonteren). Soms bedoeld om daadwerkelijk verkeer naar de contrabaan te leiden, soms alleen bedoeld om een doorsteek te maken voor een hulpverleningsvoertuig (zoals Randweg Eindhoven). Inzet bij incidenten en calamiteiten na overleg in het CoPI.

Wordt dan daarbij 1 baan afgekruist indien invoegende verkeer vanuit CADO komt?
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


sylvester1986

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 8 februari 2012, 17:29:13
Kijk eens. O0
Topic Calamiteiten doorsteken


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #33 Gepost op: 8 februari 2012, 17:45:26
Ja de situatie in het filmpje toont een met pionen en actiewagens afgezet gedeelte van de weg, dan komt die veegwagen in actie.
Maar als ik het zo doorlees zie ik geen antwoord in me vraag
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #34 Gepost op: 8 februari 2012, 21:40:27
Wordt dan daarbij 1 baan afgekruist indien invoegende verkeer vanuit CADO komt?
Dat kan, afhankelijk van de situatie en het type CADO. In principe zal sowieso aan weerszijden van de CADO een rijstrook afgesloten moeten worden om de monteurs/weginspecteurs de gelegenheid te geven de CADO veilig te openen of te demonteren. Maar evengoed kan de gehele rijbaan op dat punt al afgesloten zijn als de situatie daar om vraagt.

(...)
Maar als ik het zo doorlees zie ik geen antwoord in me vraag
Was dit een antwoord op je vraag of heb ik een vraag gemist?
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #35 Gepost op: 8 februari 2012, 22:24:43
Bij Utrecht heb je trouwens ook 2 verschillende types. 1 met slagbomen voor de ingang (of uitgang net hoe je rijd) van de Leidse Rijn tunnel, en een rolluik welke in de geluidswal is verwerkt bij Maarssen. Deze laatste loopt over naar de vluchtstrook waar het voertuig kan invoegen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Maple

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #36 Gepost op: 17 februari 2012, 19:21:07
Op de A6 tussen Almere en Lelystad (oa vanuit de richting Almere net na Hajé) ligt gewoon een lap asfalt door de brede middemberm als Cado :) Werkt uitstekend, anders moeten wij helemaal naar de volgende af- en opritten rijden en daar keren....

Dit betreft geen officiële CADO, aangezien deze niet aan de beoogde ontwerpeisen voldoet. Daarnaast ligt deze in de nabijheid van de Knardijk, die voor gevaarlijke situaties kan zorgen omdat het wegverkeer vrij plotseling geconfronteerd kan worden met overstekende voertuigen (van hulpdiensten). Een goede invoegmogelijkheid voor de hulpdienstvoertuigen is daar ook niet aanwezig. 'officieel wordt deze, ook door de hulpdiensten, niet gebruikt.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #37 Gepost op: 17 februari 2012, 19:24:17
En op de A1 bij Bussum zit ook een CADO in de geluidsschermen aan de zijde van Bussum.