Middelbrand na ramkraak - Amsterdam 23-12-2009

Auteur Topic: Middelbrand na ramkraak - Amsterdam 23-12-2009  (gelezen 5607 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #20 Gepost op: 25 december 2009, 11:01:48
Wat ik niet begrijp: als de ramkraak blijkbaar al zo goed was gelukt dat er binnen een gasleiding was geraakt, kon de brandweer toch ook naar binnen?
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #21 Gepost op: 25 december 2009, 11:04:10
donderdag 24 december 2009 11:50
Brand na rammen rolluik Kollenbergweg
Een kantoor op de Kollenbergweg is in de nacht van woensdag op donderdag helemaal uitgebroken nadat een auto een rolluik had geramd. Onbekenden ramden met een personenauto het luik aan de voorkant van het pand waar een ticketservice gevestigd is. De brand die daarop volgde zorgde voor veel rookontwikkeling.
Omstreeks 23.30 uur zag een getuige een klein model personenauto, achteruit tegen de roldeur van het pand rijden. Kort daarna ontstond brand en zag de getuige de auto met drie inzittenden wegrijden. De middelgrote brand zorgde voor alleen materiële schade. Het is nog niet duidelijk met welk motief de deur werd geramd. Van de actie zijn camerabeelden van een bewakingscamera die door de politie onderzocht worden. Ook zoekt zij nog getuigen en ook naar de personenauto die zeer waarschijnlijk schade aan de achterzijde heeft wordt nog gezocht. Getuigen kunnen zich via 0900-8844 melden bij de recherche van District Oost. Een anonieme melding kan via Meld Misdaad Anoniem op 0800-7000. http://www.at5.nl/artikelen/29396/ramkraak-op-kollenbergweg
(op deze link ook een video van het pand)

De berichten over de gebruikte middelen verschillen blijkbaar nogal. Een machine - een klein model personenauto - dat laatste lijkt me trouwens niet erg effectief
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #22 Gepost op: 25 december 2009, 13:46:57
Wat ik niet begrijp: als de ramkraak blijkbaar al zo goed was gelukt dat er binnen een gasleiding was geraakt, kon de brandweer toch ook naar binnen?

Vraag van iemand van het korps Amsterdam - Amstelland komt mij wat vreemd over, slechts 1 intern telefoontje en je weet de waarheid!


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #23 Gepost op: 25 december 2009, 14:41:05
Vraag van iemand van het korps Amsterdam - Amstelland komt mij wat vreemd over, slechts 1 intern telefoontje en je weet de waarheid!
Ik heb deze week vrij en wil daar niet zomaar een collega voor bellen die ook mogelijk vakantie heeft. Daarom hoop ik dat iemand die ter plaatse is geweest, deze info verschaft. Dan kan ik mijn niet dienstdoende collega's met rust laten. Ik werd de afgelopen dagen namelijk ook elke keer voor dienstzaken gebeld - en als het dan niet om een incident gaat (waarvoor ik met plezier beschikbaar blijf) maar om een gewone vraag, dan wordt dat op den duur toch irritant, vooral als je daarvoor ook nog eens uit bed wordt gebeld terwijl je eindelijk eens lekker zou moeten kunnen uitslapen. En wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet, is mijn motto. Vandaar dus.
Als ik hier geen antwoord krijg, zie ik het na de vakantie alsnog wel in het OVD-rapport - maar dan blijft die vraag intussen maar zoemen.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #24 Gepost op: 25 december 2009, 18:51:45
Ik heb deze week vrij en wil daar niet zomaar een collega voor bellen die ook mogelijk vakantie heeft. Daarom hoop ik dat iemand die ter plaatse is geweest, deze info verschaft. Dan kan ik mijn niet dienstdoende collega's met rust laten. Ik werd de afgelopen dagen namelijk ook elke keer voor dienstzaken gebeld - en als het dan niet om een incident gaat (waarvoor ik met plezier beschikbaar blijf) maar om een gewone vraag, dan wordt dat op den duur toch irritant, vooral als je daarvoor ook nog eens uit bed wordt gebeld terwijl je eindelijk eens lekker zou moeten kunnen uitslapen. En wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet, is mijn motto. Vandaar dus.
Als ik hier geen antwoord krijg, zie ik het na de vakantie alsnog wel in het OVD-rapport - maar dan blijft die vraag intussen maar zoemen.  

Dienstdoende van de afdeling voorlichting verteld het je zo, wie weet is het wel intressant en of les bij voorkomende situatie zonder draaiboek/aanvalsplan ramkraak en anders geduld tot er een vis bijt. Speculeren heeft geen zin daarom bel ik zelf wel even.

Fijne vakantie, ik geniet er ook van en goede dagen.