Zandvoort: Gezin overreden op strand, kind zwaargewond.

Auteur Topic: Zandvoort: Gezin overreden op strand, kind zwaargewond.  (gelezen 13878 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #10 Gepost op: 2 april 2004, 00:09:02
Niet omdat hij het slachtoffer (hoop ik) niet gezien heeft, maar hij moet wel aan kunnen tonen dat hij capabel is om te rijden op het strand.

Moet de Palviljoenhouder (met vergunning ) bij dit ongeval. Aan kunnen tonen dat hij capabel is ??
Ik neem aan dat hij rijbewijs heeft. Verder zijn er zover ik begrijp geen speciale eisen voor op strand. Behalve dat je heel voorzichtig moet zijn , net als op de weg

Als deze man nou geen vergunning had gehad voor op strand tja. Ik weet niet hoe het op andere stranden is. Helaas moet ik zeggen dat in Wijk aan Zee regelmatig onbevoegden over het strand racen. En ik zit dus nog op het eerste ongeval te wachten.

Zeker als je met een brigade voertuig rijdt en er blijkt dat je niet bent opgeleidt hoe moet je het dan verantwoorden???
99100001

Zou dat veel verschillen ? juridisch dan In vergelijking met normale vergunninghouder. Dan heb ik het dus niet over rijden met toeters en bellen daar moet je wel voor zijn opgeleid.
Ik ga er toch vanuit dat bij reddingsbrigades niet zomaar iedereen even snel de 4WD pakt om te rijden. Maar dat de Brigades chauffeurs hebben aangewezen waarvan men weet dat die veilig overweg kunnen met de auto op strand.

Persoonlijk ben ik wel voor een dergelijke interne opleiding, niet te uitgebreid maar toegespitst op je eigen strand.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 2 april 2004, 15:29:07
In ieder geval het rijden op het strand, hoe met een voertuig om te gaan. Hoe reageren als een voertuig vast komt te staan in het zand. Hoe om te gaan met het voertuig op een druk strand. Waar op letten tijdens het rijden. Het hoeft niet eens een complexe opleiding te zijn als je maar aan  kan tonen dat er aandacht wordt besteed binnen de organisatie.

9910001
nou dan kan dat toch gewoon in jullie opleiding mee worden genomen,en ik neem aan dat er bij de chauffeurs van die voertuigen nog wel dat gezonde boerenverstand aanwezig is ???


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #12 Gepost op: 2 april 2004, 16:57:50
Dat neem ik ook aan maar met aannemen kom je er niet.

9910001
9910001


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #13 Gepost op: 2 april 2004, 18:10:40
behalve de aannemer ;D

anyway alle punten die je noemt zit al in de interne rijvaardigheidstraining voor het strand.
Verder moet je gewoon zorgen dat je zaken op orde zijn qua voertuig en papierwinkel eromheen.

Maar toch vrees ik voor de brigade die met blauw blauw iemand aanrijdt...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 2 april 2004, 18:45:26
vandaag in de gooi&eemlander:

De 36 jarige man die Woensdagmiddag bij het Zandvoortse strandpaviljoen  Zout een zonnebadende Amsterdamse vrouw en haar 13 jarige zoon overreed,wordt mogelijk strafrechtelijk vervolgd.de medeeigenaar van het paviljoen blijkt geen ontheffing te hebben van het rijverbod op het strand.

Even een klein stukje wat er vandaag in de Gooi&Eemlander stond over dit ongeval :-\


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 2 april 2004, 19:56:03
Ik vind dat als er geen rijvaardigheids eisen aan gesteld worden het al dan niet hebben van een ontheffing niet ter zake doent. Een kwestie van even aanvragen voor een pavilioenhouder lijkt mij, niet zo'n zware overtreding. Als iemand, met of zonder ontheffing, over een gezin heen rijdt ondat hij "ze niet zag", daar hoort een strafrechterlijk onderzoek bij. Het betreft hier vast geen ontheffing voor het overrijden van badgasten   :o >:(  .

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #16 Gepost op: 2 april 2004, 20:23:59
Ik heb net fotos en film gezien van waar het ongeluk gebeurd is.
In mijn visie lagen de mensen op een plek waardoor de bestuurder deze mensen niet heeft kunnen zien liggen.
Je kunt opleidingen doen ontheffingen afgeven en weet ik allemaal wel niet. Maar zoals ik het nu zie (ik weet niet of het zo is) Is het gewoon domme pech.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #17 Gepost op: 2 april 2004, 21:27:16
Als je geen overzicht hebt. rijd je er toch niet doorheen? Dat is dan geen pech, maar gokken/hopen dat er niemand ligt. Als het echt zo is dat je stukken strand niet kan overzien vanuit een vierwielaangedreven voertuig en daar toch gereden mag worden dan wordt het tijd dat iemand gaat nadenken...

Henk


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #18 Gepost op: 2 april 2004, 23:00:41
Het lijkt me lastig om dit juridisch uit te vechten: het strand is 'openbare weg'. Ik heb hier al vaker over gediscussieerd, maar het blijft raar. Juridisch gezien zou je dus niet op de openbare weg moeten gaan liggen.

Misschien is het zinvol om strand een aparte status te geven.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #19 Gepost op: 2 april 2004, 23:04:47
Waarom weet je het toch altijd beter Henk?
Ik rijdt zelf al meer dan 15 jaar op het strand en doe verschillende evenementen met terreinwagens. Dus ik weet heus wel waar ik over praat, als je een heuveltjeziet, kun je weten dat er mogelijk iets achter ligt. Maar zie jij een vlak stuk strand kan het zijn dat je zo een kuil in rijdt terwijl je niet hard rijdt. Dan heb ik het nog niet eens over de zandsuppletie met alle gevolgen.
Dezelfde dag zijn er ook 4 kinderen van een zebrapad af gereden. Die zie je lopen!!!!!! hebben voorang!!!!!! toch worden ze aangereden.
Ergens heb ik ook gelezen dat er in wijk aan zee ook veel ilegaal gereden wordt op het strand, hier ook. Dat is levensgevaarlijk.
Tot slot nog een voorbeeld, er zijn meerdere drenkelingen, er komen verschillende brigades naar ons toe, het is schemerig er kan niet hard gereden worden. Toch rijdt een zusterbrigade hun achteras aan gort aan een rws paaltje wat net boven het strand uitsteekt. Domme pech.