Zandvoort: Gezin overreden op strand, kind zwaargewond.

Auteur Topic: Zandvoort: Gezin overreden op strand, kind zwaargewond.  (gelezen 13950 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #40 Gepost op: 6 april 2004, 21:07:06
een dynamische afsluiting is absoluut geen goede oplossing voor het afsluiten van op- en afritten van het strand. Dit zal een behoorlijke kosten post worden voor het Hoogheemraadschap. Ik ben bang dat ze na een aantal incidenten, steeds minder snel deze gaan repareren en uiteindelijk is dat ding altijd defect als jij haast hebt. Probeer als reddingsbrigade altijd een alternatieve route tot je beschikking te hebben.

Even een misverstand opruimen, ik pleit niet voor een dynamische afsluiting. Alleen deel ik mede, dat die elektronische slagbomen al bij enkele opgangen (bijv. Groote Keeten) gerealiseerd zijn.  Alleen zijn ze nog niet in gebruik. Bij ons geeft dat wel een leuke barriere, zodat niet iedereen met een 4x4 op het strand op kan. Maar als je echt wilt is het niet moeilijk.

Nu gebruiken we nog de oude bomen, waar iedereen een sleutel van heeft. Dus er zijn er al slagbomen op de opgangen in de noordkop. Is dat bij zandvoort dan helemaal niet?

De opgangen zelf zijn niet het probleem, alleen met drukke zomerse dagen kan het heel lastig zijn om in geval van nood te moeten rijden. Callantsoog heeft niet het breedste strand en met hoogwater is er gewoon geen ruimte meer.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #41 Gepost op: 7 april 2004, 10:02:44
In Zandvoort is geen enkele op- of afrit afgesloten. Er zijn 3 afritten (reddingspost Noord, afrit KNRM, reddingspost Zuid) welke de status hebben van afrit en gebruikt dienen te worden voor iedereen met een ontheffing om over het strand te rijden.
De andere 28 afritten komen uit op de strandtenten en mogen alleen gebruikt worden voor de bevoorrading over de boulevard en voetgangers welke naar het strand lopen.
Wat nu aangegeven wordt als op- en afrit, is dus eigenlijk, een stuk afgeshoveld talud, maar helemaal geen op- of afrit. Je mag op deze manier niet het strand oprijden. Dat het gedaan wordt is dus geheel iets anders.
Elke hulpverlening start met communicatie.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #42 Gepost op: 7 april 2004, 12:21:18
Ik wil inderdaad wel geloven datje weini ruimte overhoud op een mooie zomerdag, hier valt echter weinig aan te doen, een rijpad van den helder tot cadzand valt waarschijnlijk niet binnen de opties. Zelf rij ik dan maar door het mulle zand onder de duin, hier blijft vaak nog een strookje over om lang te rijden.

9910001
9910001


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #43 Gepost op: 7 april 2004, 12:54:12
onderaan duin blijft dan inderdaad over, alleen jammer dat vaak het paviljoen nog tussen jouw en de opgang staat, zodat je daar dan toch moeilijk langs kan.

Op drukke dagen moet je gewoon geluk hebben met laagwater. Verder is het in Callantsoog wel te doen omdat de reddingspost in het centrale rustige middenstuk zit. In de Zuid en in de Noord is er een druk stuk.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #44 Gepost op: 7 april 2004, 13:03:15
Dat is dan dit jaar opgelost speciaal voor jou zijn de pavioens een stuk naar zee verplaats zodat je er achter langs kan ??? ??? :( >:( ;D

9910001
9910001


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #45 Gepost op: 7 april 2004, 13:23:17
Ja goed he, 1 mailtje naar hoogheemraadschap en ze laten gelijk alle paviljoens 25 meter naar voren verplaatsen.  ;D ;)


AS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #46 Gepost op: 7 april 2004, 16:12:22
:D
Hehe weet ik eindelijk de reden waarom vorig jaar alle palviljoens in Wijk aan Zee 10 meter naar voren moesten.   ::)


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #47 Gepost op: 8 april 2004, 00:54:09
Wie wilde weten of de RB erbij is geweest.....????

Ik was als eerste terplaatse namens de ZRB.....


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #48 Gepost op: 8 april 2004, 08:34:53
Wie wilde weten of de RB erbij is geweest.....????

Ik was als eerste terplaatse namens de ZRB.....



En, wat vond jij ervan... Behalve dat het een nare ervaring moet zijn geweest voor je...
Maar lagen die mensen op een verkeerde plaats of had de strandhouder beter uit moeten kijken?
Henk

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #49 Gepost op: 8 april 2004, 11:01:37
Ben bang allebei, je zal als chauffeur altijd beter moeten uitkijken als je ergens tegen aan rijdt, maar dit praat niet alles goed.

9910001
9910001