Zandvoort: Gezin overreden op strand, kind zwaargewond.

Auteur Topic: Zandvoort: Gezin overreden op strand, kind zwaargewond.  (gelezen 13879 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Zandvoort: Gezin overreden op strand, kind zwaargewond.
31 Maart 2004  17.00 uur
Woensdagmiddag omstreeks 17:00 uur is een gezin dat lag te zonnen op het zuid-strand van Zandvoort overreden door een Jeep.

Een van de strandpaviljoenhouders reed met zijn Jeep de zuid boulevard af richting het strand (tussen strandpaviljoen Take Five en strandpaviljoen ZOUT) waar hij vanaf een taluud (waar de paviljoens op zijn gebouwd) het strand op wilde rijden.

 

Achter een van deze taluuds lag een gezin te zonnen welke de bestuurder vanuit zijn voertuig blijkbaar niet kon zien. De auto die in eerste instantie rechtdoor reed maakt plotseling een zwaai naar links en overreed het gezin.


Volgens  een van de getuigen zijn de slachtoffers allemaal met een ambulance zwaar gewond afgevoerd naar een ziekenhuis in de regio.

Een van de slachtoffers is in kritieke toestand overgebracht naar het AMC. Onbevestigde bronnen melden dat dit slachtoffer, een kind, in de vooravond in het ziekenhuis zou zijn bezweken aan de verwondingen.

De bestuurder van de auto, die in shocktoestand verkeerde, is  overgebracht naar een politiebureau.
 
Bron: Eigen waarneming
Fotograaf: Edwin Brink
Eigen website: ?
Voor het 112FotoMuseum Zuid Holland

http://www.112fotomuseum.nl/

Was de reddings brigade hier nog bij betrokken? want die zie ik niet. Of was rescue ranger met de ambu daar?




9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #1 Gepost op: 1 april 2004, 20:29:12
Dit kan wel tot gevolg hebben dat er wel een rijopleiding tot gevolg hebben voor de brigades. Al is dit ongeval niet door een brigade veroorzaakt. Wel loop je hier risico op als er een ongeval gebeurt, kunnen wij ons indekken met een goede opleiding en kunnen wij zeggen dat wij voldoende ervaring hebben?

9910001
9910001


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 1 april 2004, 20:33:49
Dit kan wel tot gevolg hebben dat er wel een rijopleiding tot gevolg hebben voor de brigades. Al is dit ongeval niet door een brigade veroorzaakt. Wel loop je hier risico op als er een ongeval gebeurt, kunnen wij ons indekken met een goede opleiding en kunnen wij zeggen dat wij voldoende ervaring hebben?

9910001
ik denk dat je met een rijopleiding niet direct dit soort ongevallen kunt voorkomen,de bestuurder heeft het gezin niet kunnen zien.Maar moet je dan maar meteen iedere chauffeur van een reddingsbrigade op cursus sturen ???


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #3 Gepost op: 1 april 2004, 20:38:44
Niet omdat hij het slachtoffer (hoop ik) niet gezien heeft, maar hij moet wel aan kunnen tonen dat hij capabel is om te rijden op het strand. Zeker als je met een brigade voertuig rijdt en er blijkt dat je niet bent opgeleidt hoe moet je het dan verantwoorden???

99100001
9910001


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 1 april 2004, 20:42:24
Niet omdat hij het slachtoffer (hoop ik) niet gezien heeft, maar hij moet wel aan kunnen tonen dat hij capabel is om te rijden op het strand. Zeker als je met een brigade voertuig rijdt en er blijkt dat je niet bent opgeleidt hoe moet je het dan verantwoorden???

99100001
ik neem aan dat de chauffeur een rijbewijs heeft,dus capabel zal hij wel zijn.Maar hoe zie jij dan die rijopleiding,wat moet er allemaal behandeld worden in de opleiding.


AS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #5 Gepost op: 1 april 2004, 20:42:30
Citaat

  Regionaal nieuws woensdag 31 maart 2004  
  Gezin op strand overreden door auto; kind zwaargewond
ZANDVOORT - Een bizar ongeluk op het strand van Zandvoort, woensdag aan het eind van de avond. Een Amsterdams gezin van vader moeder en twee kinderen lag langs een pas opgeworpen talud nabij de afgang van een strandpaviljoen te zonnen. Een 38-jarige paviljoenhouder in een pickup-auto kwam schuin het talud afrijden. Hij had daarbij geen zicht op het schuin voor hem liggende gedeelte en reed over twee kinderen en de moeder heen. Vooral de dertienjarige zoon liep zwaar letsel op aan hoofd en schouder. Zijn toestand is stabiel.

  

De politie reconstrueert het ongeval


Foto: PMI International  
  
 
  Met meerdere ambulances en personeel van de traumahelikopter zijn de gewonden verzorgd en vervolgens onder begeleiding van de politie naar een ziekenhuis in Amsterdam vervoerd. De 46-jarige moeder bleek een gekneusd bovenbeen en heup te hebben opgelopen. Een 9-jarige dochter liep schaafwonden aan haar rug op.

De 49 jarige vader liep een shock op evenals de bestuurder van de pick-up. Beiden zijn daarvoor verzorgd door ambulancepersoneel. De bestuurder is voor verhoor aangehouden en van hem is een blaastest afgenomen. Hij bleek niet onder invloed te zijn van alcohol.
www.webregio.nl

Als ik zo de regionale nieuwsberichten lees. En de teletekst volg. Is het jongetje niet overleden.
Bron: De media....


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #6 Gepost op: 1 april 2004, 21:30:25
ik denk dat je met een rijopleiding niet direct dit soort ongevallen kunt voorkomen,de bestuurder heeft het gezin niet kunnen zien.Maar moet je dan maar meteen iedere chauffeur van een ***verwijderd*** op cursus sturen ???

Is dat dan niet juist verwijdbaar? Had hij het gezin niet moeten zien? Had hij zich er niet van moeten overtuigen, zeker op het strand, dat de weg voor hem te overzien en vrij was. Of mag je gokken op het strand. Met andermans levens...

Henk

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #7 Gepost op: 1 april 2004, 21:32:19
In ieder geval het rijden op het strand, hoe met een voertuig om te gaan. Hoe reageren als een voertuig vast komt te staan in het zand. Hoe om te gaan met het voertuig op een druk strand. Waar op letten tijdens het rijden. Het hoeft niet eens een complexe opleiding te zijn als je maar aan  kan tonen dat er aandacht wordt besteed binnen de organisatie.

9910001
9910001


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #8 Gepost op: 1 april 2004, 23:13:21
In de USA eerder gebeurd waardoor er daar nu altijd met toeters en bellen moet worden gereden.
Mijn gedachten zijn bij de getroffenen, hopend op een goede afloop.

Kees


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #9 Gepost op: 2 april 2004, 00:08:05
ik denk dat dit niet tot een extra opleiding gaat leiden. Het gewoon een tragisch voorbeeld van een strandongeval. Het geeft aan dat je op het strand vooruit moet kijken.
Verder je ervan bewust zijn dat mensen op het strand geen auto's verwachten en daar rekening mee houden.