Porto los, spreeksleutel of oortje?

Auteur Topic: Porto los, spreeksleutel of oortje?  (gelezen 87851 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #40 Gepost op: 3 januari 2010, 14:43:44
Zelfde als in AA gebruikt wordt gok ik. Ik denk dat Venture deze op z'n trui geklikt heeft?



Welke van de 3 porto's bevalt je tot nu toe trouwens het best?


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #41 Gepost op: 3 januari 2010, 15:16:55
Nadeel is dat AA geen mobilofoons meer heeft in de auto's en je dus steeds je porto in en uit de carkit haalt. Vooral met de spreeksleutel vindt ik dat vervelend.
Dit gaat wel weer terugkomen. Alle auto's die nu worden geleverd hebben standaart een Mobi + carkit voor de porto.
Beetje onnodig, je wil niet het HB + district door dezelfde speakers horen, word je helemaal gek.
Ik vind het zo irritant met rennen, die porto op mn jas. Liever gewoon de spreeksleutel, lekker licht.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #42 Gepost op: 4 januari 2010, 00:08:18
Dit gaat wel weer terugkomen. Alle auto's die nu worden geleverd hebben standaart een Mobi + carkit voor de porto.
Beetje onnodig, je wil niet het HB + district door dezelfde speakers horen, word je helemaal gek.

Goede ontwikkeling, vind het echt slecht die porto in de carkit. Als je er snel uit moet is het toch een extra handeling. Bij ons (THW) zijn al een tijd geen nieuwe auto's geleverd, dus dat wist ik niet.

Ik vind het zo irritant met rennen, die porto op mn jas. Liever gewoon de spreeksleutel, lekker licht.
Hoef niet zo vaak te rennen  ;) En wij hebben alleen de gele parka en dat is helemaal een vervelende combi, spreeksleutel en parka.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #43 Gepost op: 4 januari 2010, 00:12:38
Ja, bij de parka is een spreeksleutel niet echt makkelijk.
Ik probeer ook zo min mogelijk te rennen maar soms...

Laatst zat ik in de kantine toen ik een melding over een onwelle baby kreeg, toen (en daarvoor ook) vond ik de spreeksleutel erg prettig.
Ik moet er niet aan denken om mezelf van de trap af te storten met een porto in m'n hand...


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #44 Gepost op: 4 januari 2010, 20:35:47
Zelfde als in AA gebruikt wordt gok ik. Ik denk dat Venture deze op z'n trui geklikt heeft?



Welke van de 3 porto's bevalt je tot nu toe trouwens het best?

Inderdaad; die heb ik :) De MTH850 is het meest betrouwbaar; maar dat komt ook omdat de SEPURA een testmodel is/was... Vooral de firmware heeft wat kinderziektes nog....

Overigens hebben wij netjes mobilofoons in de auto; terwijl juist wij er niet veel aan hebben omdat we dat onderscheid in kanalen dat AA (District / Noodhulp) niet kennen. Alles komt van 1 kanaal af.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #45 Gepost op: 4 januari 2010, 20:37:07
Venture, ik ben wel benieuwd naar jouw oplossing, heb je een foto ervan?

Ben laatst op de foto gezet met de porto op mijn trui; dus zodra ik 'm heb dan upload ik 'm wel even :)


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #46 Gepost op: 4 januari 2010, 21:23:37
Fl hebben ook mob's in de auto, niet dat ze veel gebruikt worden want de meeste gebruiken voor het spreken gewoon de porto. Alleen voor de VDO boordcomputer en de statussen is de mob wel noodzakelijk. :)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #47 Gepost op: 4 januari 2010, 22:30:11
Ik zit even te denken maar behalve in de noodhulp gebruiken wij de MOB hier ook zelden. Het is alleen handig als je door omstandigheden even buiten je district moet zijn en geen onaangename verrassing wilt hebben. Maar dan nog zitten wij in principe de hele nacht en ochtenddienst met drie districten op 1 kanaal. Alleen in de avond gaat de koppeling eraf en op de stapavonden en feestdagen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #48 Gepost op: 4 januari 2010, 22:40:59
Zéker in de gebieden met mindere dekking heb je wel iets aan een mobi. Het zendbereik is namelijk vele malen verder ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #49 Gepost op: 4 januari 2010, 22:48:10
Klopt, maar gelukkig is mijn regio bijna volledig dekkend. Er is wel een uithoekje waar het minder werkt maar voor de rest zitten we dicht tegen de 100% buitenshuis. Binnenhuis is een ander verhaal...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein