Porto los, spreeksleutel of oortje?

Auteur Topic: Porto los, spreeksleutel of oortje?  (gelezen 88377 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #50 Gepost op: 7 januari 2010, 14:50:43
Ik heb vandaag mn oortje binnengekregen. Het is deze:


(overigens niet via deze site besteld)

eerste indrukken:

- Veel langere snoeren dan m'n Lowe LEP190. Snoer van porto naar PTT is ongeveer 10cm langer, en ik vond die van de Lowe al lang. Het snoer van de PTT naar het oortje is wel 30cm langer. Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat je deze PTT knop aan de binnenkant van je mouw kan vastzetten.

- Kwaliteitsgevoel is hoog, vergelijkbaar of zelfs iets meer dan de Lowe.

- PTT microfoon is ongeveer even groot als de Lowe. Positief is de hoorbare en voelbare klik als je op de knop drukt (zelfde als Lowe). De opening van de microfoon is miniscuul klein, ik kon hem eerst niet vinden. Of dit positief is voor de geluidskwaliteit, geen idee.

- De stekker ziet er op het eerste gezicht kwalitatief beter uit dan de Lowe, stekkertje is uit een stuk gegoten ipv de in elkaar geklikte van Lowe. Hier had ik de laatste tijd wat problemen mee. Het mindere vind ik de bevestigingsschroef, ik heb het idee dat het schroefdraad van de schroef of de porto vrij snel stuk zal gaan. Ik denk dat ik de schroef van de Lowe even over zet.

- Het oortje is (net zoals alles bijna) gemaakt voor rechtshandigen. Linkeroor dus, ik draag hem in het rechter oor, dus moest het even ombuigen, je merkt dat de voorgebogen spiraal dan net iets minder zit als tegen het linkeroor.

Zaterdag weer nachtdienst, dan dus testen hoe de geluidskwaliteit en het draagcomfort is.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #51 Gepost op: 7 januari 2010, 17:57:49
Laat je het nog ff weten hoe deze bevalt

gr amstaf3
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #52 Gepost op: 10 januari 2010, 20:15:29
1e ervaring is ronduit slecht. Afgelopen nacht eerste dienst met 't oortje in. Nou echt, na 30min heb ik 'm uitgetrokken en een spreeksleutel op m'n porto gezet. Geluid was érg zacht, veel zachter dan de Lowe. 3 verschillende porto's geprobeerd, geen effect. Tevens is het geluid erg gedempt, alsof er een kussen over de speaker ligt. Helemaal afgelopen nacht was dit ronduit gevaarlijk omdat er veel aanrijdingen waren, ik veel buiten was met harde wind, ik kon gewoon niks verstaan.

Deze gaat dus retour winkel en ik wil nog wel een nieuw exemplaar proberen, wellicht was dit een maandagochtend exemplaar.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #53 Gepost op: 10 januari 2010, 20:24:12
Wij gebruiken oortjes van Eukay, in verschillende uitvoeringen en het geluid is prima. Ik heb inmiddels de spreeksleutel in de kast gelegd en met een aanpassing aan het dopje zit hij een stuk beter. Ik vind het prettiger dan een grote spreeksleutel, al dan niet met oortje. Een kleine ptt sleutel zit toch beter en ik heb nu minder last van mijn oorschelp.

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar jullie reden om de porto op die manier te dragen. Ik geef de voorkeur aan een oortje omdat je de porto goed hoort, ook bij lawaai. Ook hoeft niet iedereen alles te horen en het snoer is dunner dan de spreeksleutel en kan onder de kleding waardoor hij minder in de weg zit.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #54 Gepost op: 10 januari 2010, 22:03:08
Als reactie op mijn bericht het volgende;
De spreeksleutel kan niet zo goed tegen water.
Ik heb 'm inmiddels in mn kledingkast gegooit en ga mijn huidige niet meer gebruiken.
Soms hoor ik helemaal niks, soms alles heel hard en de andere keer alleen maar gekraak. Hoor van andere collega's dat zij er ook al 2 of 3 hebben versleten!


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #55 Gepost op: 15 januari 2010, 09:59:35
Als reactie op mijn bericht het volgende;
De spreeksleutel kan niet zo goed tegen water.
Ik heb 'm inmiddels in mn kledingkast gegooit en ga mijn huidige niet meer gebruiken.
Soms hoor ik helemaal niks, soms alles heel hard en de andere keer alleen maar gekraak. Hoor van andere collega's dat zij er ook al 2 of 3 hebben versleten!

Ik zou via je C2000 beheerder gaan klagen dan. Die dingen zouden moeten voldoen aan IP55, dat doen ze niet dus dat zouden ze wel even moeten gaan aankaarten bij de fabrikant denk ik zo. Welk merk/type is 't?


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #56 Gepost op: 17 januari 2010, 01:02:21
Het merk betreft Imtradex of iets in die richting.
Ja, zijn gewoon weer lekker goedkoop.
Ik ga volgende week maar een nieuwe bestellen.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #57 Gepost op: 18 januari 2010, 06:16:25
Het merk betreft Imtradex of iets in die richting.
Ja, zijn gewoon weer lekker goedkoop.
Ik ga volgende week maar een nieuwe bestellen.

Misschien is dat de reden inderdaad; wij gebruiken alleen de originele van de fabrikant (Motorola of Sepura)


Mr_B

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 22 januari 2010, 14:56:26
Beste

Effe voorstellen ik ben Marco en lid van interventiedienst van een lokale politie zone België. Nu was ik op zoek naar een deftig oortje. We worden vanuit de zone voorzien van materiaal, maar ik wil een deftig oortje. Bij onze dienst wordt een onderverdeling gemaakt tussen interventieagent en rechercheur. Daarom zoek ik een onopvallend doorzichtig oortje. Maar ik vind er bijna geen via het internet (of wel lees ; betalingsprobleem, steeds foutmeldingen of de bank aanvaard de IBANnummer niet )
Wij werken ook met de Motorla MTH850. Maar ik vind deze aansluiting niet echt ideaal. (soms slechte aansluiting van het oortje ) maar ik heb ook een persoonlijk spreeksleutel. Dit is gemakkelijk en een betere aansluiting onderaan het toestel. Maar soms niet verstaanbaar en aangezien onderaan de portofoon de aansluiting is, draagt dit niet gemakkelijk aan de wapengordel tijdens het rijden.  
Misschien is dit voor jullie anders, maar hoe gaan jullie met een onopvallend oortje op dienst. Zie amerikaanse collega's die hebben steeds een deftig uniform en oorje. Maar met zo'n bekabeling. Ik kan me niet goed inbeelden hoe je dit alles aan uw lichaam/ materiaal hangt.
Ik voel me soms "robocop" als ik mijn dienst aanvang, een afschrikbeeld voor de burgers dus (vind ik ). Ik probeer mijn "zwart zware" kogelwerende vest steeds onder mijn pull te dragen. Dan heb ik mijn wapengordel rond en dan een portofoon dewelke regelmatig in de weg zit.... deze hangt mee aan de wapengordel.  

Alvast bedankt en gegroet bij deze
Marco


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #59 Gepost op: 5 februari 2010, 13:58:59
Zo, inmiddels oude setje retour en geld teruggekregen en een andere set besteld.