Dynamische wegafsluiting soms een hindernis voor hulpdiensten.

Auteur Topic: Dynamische wegafsluiting soms een hindernis voor hulpdiensten.  (gelezen 7281 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Bussluisje.mov

vanaf 2:55 de bussluis... 2 minuten weggegooid :S hoe frustrerend, vooral voor de brandweerlieden.

User: brandweerhoofddorp

Het werkt wel goed, tenminste ik heb er nog geen last van/ mee gehad. Je moet alleen wél de sensor op de goede plaats hebben en op het goede plekkie stoppen


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 27 december 2009, 19:13:49
Het werkt wel goed, tenminste ik heb er nog geen last van/ mee gehad. Je moet alleen wél de sensor op de goede plaats hebben en op het goede plekkie stoppen

Hij deed het volgens mij goed..... als het niet werkt naar achtereen rijden en opnieuw aanmelden. Toch iets om rekening mee te houden; wij komen een enkele keer ook in de Haarlemmermeer om uit te helpen, maar wij hebben die sensor niet in de auto....  :-X


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 27 december 2009, 19:28:42
Toch iets om rekening mee te houden; wij komen een enkele keer ook in de Haarlemmermeer om uit te helpen, maar wij hebben die sensor niet in de auto....  :-X

Dan veranderd er op zich niets. De bussluizen zijn omgebouwd van bestaande bussluis naar bussluis met paal ....
Voor personenauto's, bedenk me net dat jullie met die patatbussen wel over die sluizen konden ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Glenn2

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 27 december 2009, 21:10:18
Is aansturing via P2000 zoals de Busbrug in Westerkoog/Westerwatering niet veel makkelijker en zekerder?


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #4 Gepost op: 27 december 2009, 21:58:11
Is aansturing via P2000 zoals de Busbrug in Westerkoog/Westerwatering niet veel makkelijker en zekerder?
Zeker weten!!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 27 december 2009, 22:00:14
Is aansturing via P2000 zoals de Busbrug in Westerkoog/Westerwatering niet veel makkelijker en zekerder?

Het is een woonwijk waar je op allerlei manieren kunt komen en ze hebben er voor gekozen om met transponders in / aan de voertuigen te gaan rijden. Er is geen ''vaste'' route vanaf de kazerne / ambulancepost / het politiebureau om de wijk in te rijden, anders dan dat je verplicht om van A naar B te komen door / over een bussluis gaat.
De (kleinere) politievoertuigen konden niet over de oude bussluizen heen en de (nieuwere) Volkswagen Transporter ambulance's ook niet.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Glenn2

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 27 december 2009, 22:22:27
Dat snap ik wel hoor ;) Hier hebben de noodhulpwagens van ZaWa wel een sensor, maar wordt voor bijvoorbeeld een brandweerinzet de paal wel voor 10 minuten omlaag gestuurd middels P2000. Volgens mij weet je als bestuurder van desbetreffende hulpdienst wel of je er overheen moet en zou je de MK alvast kunnen vragen om die verrekte palen omlaag te krijgen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 27 december 2009, 22:29:36
Dat snap ik wel hoor ;) Hier hebben de noodhulpwagens van ZaWa wel een sensor, maar wordt voor bijvoorbeeld een brandweerinzet de paal wel voor 10 minuten omlaag gestuurd middels P2000. Volgens mij weet je als bestuurder van desbetreffende hulpdienst wel of je er overheen moet en zou je de MK alvast kunnen vragen om die verrekte palen omlaag te krijgen.

Tsja, ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee, maar ik weet wel dat als ik de meldkamer vraag om bijvoorbeeld een brug ''vrij te houden'' dat dit dermate veel tijd kost, dat je beter de gok maar kunt nemen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #8 Gepost op: 27 december 2009, 22:33:31
Tsja, ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee, maar ik weet wel dat als ik de meldkamer vraag om bijvoorbeeld een brug ''vrij te houden'' dat dit dermate veel tijd kost, dat je beter de gok maar kunt nemen

Dat lijkt me wat anders als een aansturing via P2000.. ik denk dat jij bedoeld dat de MK dan belt met de brugwachter/centraal punt voor de bruggen.
P2000 is 1 druk op de knop en hij gaat naar beneden (voor X minuten/seconden)  ;) werkt hier uitstekend.

Heel vaak voorgekomen dat de sensor onder de noodhulpvoertuigen het hier niet (goed) deden, en ze de brw vroegen even te "pagen".


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 27 december 2009, 23:36:19
Dat lijkt me wat anders als een aansturing via P2000.. ik denk dat jij bedoeld dat de MK dan belt met de brugwachter/centraal punt voor de bruggen.
P2000 is 1 druk op de knop en hij gaat naar beneden (voor X minuten/seconden)  ;) werkt hier uitstekend.

Heel vaak voorgekomen dat de sensor onder de noodhulpvoertuigen het hier niet (goed) deden, en ze de brw vroegen even te "pagen".

Nja dat gaat ook via P2000 ... Alleen via een andere meldkamer als ik het goed heb  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !