Uitruk protocollen

Auteur Topic: Uitruk protocollen  (gelezen 6276 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Gepost op: 29 december 2009, 17:32:23
Bestaat er ook een lijstje met uitruk protocollen? Ik heb het dan over bijv. OMS, binnenbrand en de opschalingen zoals middelbrand, grote brand en zeer grote brand.


You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #1 Gepost op: 29 december 2009, 18:39:37
Die zullen er vast zijn, maar dan wel per regio en korps ;)


SiebJr

  • Vrijwillige Brandweer - Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2010, 22:37:50
Ik meen dat het NIFV een document heeft met landelijke richtlijnen. Hier staat bijv. wat binnen een x aantal minuten bij een soort incident/pand aanwezig moet zijn. Bijv. bij een melding bij een overdekt winkelcentrum moeten 2 ts'en en 1 redvoertuig binnen 8 minuten TP moeten zijn (volgens NIFV). Bedoel je dit met je vraag?


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2010, 23:53:54
Ik meen dat het NIFV een document heeft met landelijke richtlijnen. Hier staat bijv. wat binnen een x aantal minuten bij een soort incident/pand aanwezig moet zijn. Bijv. bij een melding bij een overdekt winkelcentrum moeten 2 ts'en en 1 redvoertuig binnen 8 minuten TP moeten zijn (volgens NIFV). Bedoel je dit met je vraag?

Ja! Dat! :) Of bijv. 2x TS, 1x HW en 1x OvD bij een woningbrand. Heb je een link? Ik kan het zo gauw niet vinden eerlijk gezegd..
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


skydevil

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • judge not before you judge yourself !!!
Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2010, 21:05:45
kijk maar eens op, http://www.brandweerkennisnet.nl/thema%27s_bkn/2_4_of_6_op_een_ts/@2456/leidraad_repressieve/

in de Leidraad Repressieve Basisbrandweerzorg zal je een hoop antwoorden vinden, maar ik denk niet alles.


SiebJr

  • Vrijwillige Brandweer - Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #5 Gepost op: 9 januari 2010, 15:01:37
Het document komt overeen met wat ik bedoelde. Denk dat het voornaamste is wat je hulp kan bieden is in de bijlage (bijlage 4: inzetoverzicht).


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2010, 13:13:40
Ja! Dat! :) Of bijv. 2x TS, 1x HW en 1x OvD bij een woningbrand. Heb je een link? Ik kan het zo gauw niet vinden eerlijk gezegd..

Het document is een leidraad en zegt nog niets over de toepassing binnen het lokale korps/regio.