Discussie alarmeringen brandweer

Auteur Topic: Discussie alarmeringen brandweer  (gelezen 12181 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 31 december 2009, 11:38:48
Ehm...het is toch geen discussie over de opschaling?

Gaat om het aantal gealarmeerde blusploegen, dat heeft voor de rest niks met de opschaling te maken (die er overigens niet eens was...) ;)

Ja, je hebt gelijk, ik zal het even weer veranderen.  ;)


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #11 Gepost op: 31 december 2009, 11:45:07
Ik zou graag willen weten waarom de blusploegen van Hengelo-Noord meegealarmeerd worden.
Is die post overdag buitendienst en zijn de manschappen van Noord dan 'in dienst' van kazerne centrum?


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #12 Gepost op: 31 december 2009, 11:55:58
Betrof een hevige brand in een fietsenhok van een school volgens fotograaf tp. Bij meldingen overdag waar naast de eerste ts (beroeps) nog een ts word gealermeerd worden altijd alle blusgroepen gealermeerd.

Hartelijk dank voor je bericht, dat was dus wat ik me afvroeg ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 31 december 2009, 12:12:35
Er zijn al 2 TS en 1 Hw gepiept, maar waarom 10 blusploegen  :o :o Of is dat daar normaal.. lijkt mij lichtelijk overdreven   :o

Het geaccentueerde gedeelte is geen vraag maar een waarde oordeel over de situatie. Vandaar mij mijn reactie ihkv de beste stuurlui horen op de kant te staan en niet op het forum.... ;) Een vraag kan altijd maar een waarde oordeel zonder kennis van zaken van de specifieke situatie in de gemeente...


Steve

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 101
Reactie #14 Gepost op: 31 december 2009, 12:14:34
Op werkdagen tussen 07:00 uur en 18:00 uur is deze post idd buiten dienst.Bij een allarmering worden ze geacht op te komen op post Centrum.

Gr,
Steve

(P.s:Hengelo heeft geen 10 blusploegen maar 8.Vier op elke post.)

Ik zou graag willen weten waarom de blusploegen van Hengelo-Noord meegealarmeerd worden.
Is die post overdag buitendienst en zijn de manschappen van Noord dan 'in dienst' van kazerne centrum?
Hoofdbrandwacht,Duiker,DPL,Gaspakdrager,Chauffeur, Bev speciale voertuigen.


Gast48368

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 31 december 2009, 12:35:07
(P.s:Hengelo heeft geen 10 blusploegen maar 8.Vier op elke post.)


Is nog geen antwoord op mijn vraag, mijn vraag was hoeveel manschappen er nu totaal zijn opgeroepen voor deze woningbrand........ ;)


Steve

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 101
Reactie #16 Gepost op: 31 december 2009, 12:53:24
Wel een volhouder..... 8)

Elke blusploeg bestaat uit gemiddeld 11 personen......dus reken maar uit.

Is nog geen antwoord op mijn vraag, mijn vraag was hoeveel manschappen er nu totaal zijn opgeroepen voor deze woningbrand........ ;)
Hoofdbrandwacht,Duiker,DPL,Gaspakdrager,Chauffeur, Bev speciale voertuigen.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #17 Gepost op: 31 december 2009, 13:26:36
Er zijn al 2 TS en 1 Hw gepiept, maar waarom 10 blusploegen  :o :o Of is dat daar normaal.. lijkt mij lichtelijk overdreven  :o

Overdreven? En als er nu "korpsalarm" was gepiept dan was er ineens niets aan de hand, terwijl dat toch op hetzelfde neer komt...


Gast48368

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 31 december 2009, 13:29:32
Noem het nieuwschierig .  8)  Maar goed, dan begrijp ik uit deze voor 1 woningbrand 8 x 11 = 88 manschappen.  :) Ok, het is mij duidelijk.  ;D

Wel een volhouder..... 8)

Elke blusploeg bestaat uit gemiddeld 11 personen......dus reken maar uit.



Arjan_tb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #19 Gepost op: 31 december 2009, 16:29:22
Als Bev-red van de hoogwerker aldaar ter plaatse kan ik jullie het volgende mededelen;

Tijdens een middelbrandmelding wordt in Hengelo korpsalarm gegeven. Dit komt omdat merendeel van de vrijwilligers niet in Hengelo werken en wij zo snel mogelijk de 2e TAS vol willen krijgen. Lijkt mij logisch toch ? ;D

En om terug te komen op 88 man(vrouw)schappen; Er worden wel ploegen gealarmeerd, maar -ik gok- laat 70% de pieper uit hebben staan, in het tuincentrum rondhangen etc dan krijg je zeer zeker niet 88 man aan de post. Zal een duur rondje koffie worden  ;D

De 2e TAS is redelijk snel achter de 1e gegaan en zo dienen wij de burgers van Hengelo optimaal  8)

En als afsluiting, het betrof een opbergschuurtje van een basisschool vol met speelmateriaal, los van het hoofdgebouw. Helaas hebben wij de inboedel niet meer kunnen redden.

ps nu zullen jullie je wel afvragen, wat doet een HW op plaats delict, het was tijdens de melding niet geheel duidelijk wat er brandde, wellicht garageboxen bij huizen oid. Wij hebben maar kort geholpen voor de waterwinning.

Rest mij jullie een gezegend en succesvol 2010 toe te wensen!

Gr. Arjan