Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1532722 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

janvangent

• Forum gebruiker
Reactie #7160 Gepost op: 1 juni 2020, 23:55:00
Normaal gesproken bemoei ik me niet met politiewerk, want ik weet er niks van. Leergierig ben ik wel, dus daarom deze vraag: is het standaardprocedure om iemand in boeien achterwaarts een trap af te voeren? Het lijkt mij nogal link: https://www.112hm.nl/2020/06/01/bekende-van-politie-wordt-aangehouden-na-mogelijke-steekpartij-broekweg-valkenburg/

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #7161 Gepost op: 3 juni 2020, 09:05:01
Vooruit of zijwaarts is inderdaad makkelijker, maar ze hebben hem goed vast Ún handen aan de reling. Een geboeide verdachte op de trap naar beneden vervoeren is altijd een risico, maar soms ontkom je er niet aan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #7162 Gepost op: 3 juni 2020, 18:10:51
Het nadeel van vooruit vervoeren is dat de handboeien nogal laag uitkomen. Je moet dus, als je deze vast wilt houden, erg bukken als achterloper. Ik laat de arrestant meestal zelf lopen of houdt zijn bovenarm vast. Dat hangt een beetje af van de zaak en hoe makkelijk of moeilijk de verdachte doet.

Het grote nadeel van de achteruitlopende methode is dat de verdachte op de politieagent kan gaan leunen waarmee je het risico loopt dat je zelf op de verkeerde manier onderaan de trap belandt.