OPPLAN-SAR Kustwacht geheim stuk voor redders

Auteur Topic: OPPLAN-SAR Kustwacht geheim stuk voor redders  (gelezen 6134 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 18 januari 2011, 00:45:49
Nee, maar net als het OPPLAN-SAR zou je de inhoud -voor zover op jouw inzetgebied van toepassing- gewoon moeten kennen.
Nu ben ik bij de eerste opzet van het boekje betrokken geweest en is het eigenlijk geschreven naar aanleiding van een inzet, de fouten die daarbij ontstonden en de aanbevelingen gedaan tijdens en na de evaluatie waarbij wij vanaf het begin betrokken waren, maar het is niet zo verkeerd als je de aanlandingsplaatsen kent, met welke regio je van doen hebt en weet welke eenheden in aanmerking komen voor assistentie.
Wat je wel al vast mag doen en wat beslist nog niet, wat men verwacht dat je alvast in kaart brengt en je voorbereid op de overname door de mogelijk later arriverende OSC.

Helaas is mijn ervaring tot nu toe dat men zich weinig aan dit boekwerkje gelegen laat liggen, ook de kustwacht improviseert er lustig op los. Van enige structuur is tot nu toe nog geen sprake.

Maar het gaat wel steeds beetje bij beetje minder chaotisch aan toe. Onze ervaring is dat je maar het beste meteen aan de slag kan gaan, naar eigen inzicht en vooral niet moet reageren op geroep om ergens voor overleg stil te gaan liggen, in de tijd dat je kwijt bent voordat iedereen op een kluitje ligt en het eens is over hoe gezocht gaat worden heb jij het halve gebied stilletjes al uitgekamd.

Vooral als je bij een boei afspreekt (hè Harry) die verlegd is en op de verschillende edities kaarten een andere positie heeft...   ;)


BvdM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #11 Gepost op: 18 januari 2011, 17:29:43
Hallo,

Ik ben bezig om een les voor te bereiden over zoekacties, ik kon nergens info vinden tot ik dit topic tegenkwam.
Maar je moet zeker inloggen bij waterrand, want ik heb het OPPLAN-SAR nergens zien staan.

Kan iemand mij helpen met het vinden van procedures over zoekactie en de OSC??

Gr,

BvdM


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #12 Gepost op: 18 januari 2011, 17:45:10
Ik zette hier heel eigenwijs de link neer naar waar het gedownload kon worden, maar het is van de site af gehaald. Heeft zeker iets te maken met het vermelden van allerlei vertrouwelijke informatie en telefoonnummers...

Iemand zal het wel opgevallen zijn dat daar hier gewach van gemaakt werd.


BvdM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #13 Gepost op: 18 januari 2011, 17:51:58


Nadeel is dat ik daar niet bijkom... wordt gelijk doorgeschakeld naar een onbeveiligde pagina


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 18 januari 2011, 18:09:43
probeer hier eens, vlug voordat het ook daar weggehaald wordt  998765 :

http://search-and-rescue.nl/docs/watreddersnietmogenweten.pdf


BvdM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2011, 18:16:04
Henk, heel erg bedankt...

 098uo

Gr

BvdM


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #16 Gepost op: 19 januari 2011, 15:43:36
Hallo,
Ik ben bezig om een les voor te bereiden over zoekacties, ik kon nergens info vinden tot ik dit topic tegenkwam.
Maar je moet zeker inloggen bij waterrand, want ik heb het OPPLAN-SAR nergens zien staan.
Kan iemand mij helpen met het vinden van procedures over zoekactie en de OSC??
Gr,
BvdM

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=45174.20

 O0


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #17 Gepost op: 19 januari 2011, 16:30:24
Het OPPLAN SAR staat gewoon openbaar op internet:

http://www.waterrand.nl/typo3conf/ext/naw_securedl/secure.php?u=0&file=uploads/media/OPPLAN_SAR_02.pdf&t=1211057695&hash=7e43bf70c84cb2d51482b9dc83b144c5

Dus om nu te zeggen dat het geheim is gaat wel erg ver. ;)
Wel jammer dat versie 7 er nog niet op staat.
 :-\


Heb je gezien Doruz dat ze het van de site afgehaald hebben? Ik heb gebeld met de kustwacht over de verkrijgbaarheid en gewezen op het feit dat de commissie Waterrand het met me eens is dat het een openbaar stuk zou moeten zijn, daarom hebben ze het (nu een oude versie) ook op het openbare gedeelte van hun site gezet. Prompt is het daarop van de site afgehaald.  :-\