De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 213626 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #130 Gepost op: 17 september 2013, 19:19:49


Klopt het dat hier de fend off lokatie minder is dan 100 meter?
Staat de ambulance zo wel juist? Aangezien ik een vrachtwagen over de vluchtstrook zie passeren en nergens eigenlijk pionnen staan langs de ambulance... wel ervoor (die ik eigenlijk onnodig vind staan)




bij 2:21 staan er wel degelijk pionnen op RS2 is duidelijk te zien en daarbij staat de gele Navara op RS 1 en RS 2. En als je goed observeert staat de auto wel op 100 meter kun je zien vanuit de HM-paaltjes(groene dingen).
Ambulance tegen het verkeer in ging ook super zo te zien.

Dus niks mis mee met dit gebeuren.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #131 Gepost op: 17 september 2013, 19:30:54
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1202329 date=1379438389


bij 2:21 staan er wel degelijk pionnen op RS2 is duidelijk te zien en daarbij staat de gele Navara op RS 1 en RS 2. En als je goed observeert staat de auto wel op 100 meter kun je zien vanuit de HM-paaltjes(groene dingen).
Ambulance tegen het verkeer in ging ook super zo te zien.

Dus niks mis mee met dit gebeuren.

Daarom gaf ik ook in me laatste regel weer van ik ben een leek... maar het is weer een leerzaam filmpje op welke manier dan ook :)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #132 Gepost op: 24 oktober 2013, 16:56:27
In het onderstaande filmpje vind ik de brandweerwagen achter de politie wagen wel een vreemde plek hebben...
De politie staat in Fend-off maar de brw-wagen die staat daar wel raar met amber aan...

Ongeval op de Rijksweg bij Doorwerth
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #133 Gepost op: 24 oktober 2013, 18:20:03
Citaat van: thetwin84 link=msg=1213221 date=1382626587
In het onderstaande filmpje vind ik de brandweerwagen achter de politie wagen wel een vreemde plek hebben...
De politie staat in Fend-off maar de brw-wagen die staat daar wel raar met amber aan...

Ongeval op de Rijksweg bij Doorwerth
Tsja,
Als je echt naar de richtlijnen gaat kijken klopt er sowieso geen ruk van. Niet alleen die OvD-B..
- Politie wielen verkeerd ingedraaid (klok en klepel);
- Dienstvoertuig Ambu in de bufferzone, die had gewoon voorbij en in lijn met het incident moeten gaan staan;
- De TS maakt ruimte voor de Ambu door verder achteruit in de bufferzone te gaan staan. Deze had gewoon net buiten de 10m-werkcirkel moeten blijven staan voor het incident;
- De ambu had dan plaats moeten nemen direct buiten dezelfde 10m-werkcirkel maar dan juist voorbij het incident,
- De tweede politiewagen had eventueel dan ook gewoon, gezamenlijk met dat dienstvoertuig van de ambulancedienst, op de "parkeerplaats" voorbij het incident kunnen staan, en niet zo dicht op het incident in de berm...

Conclusie, leuke poging maar het klopt gewoon allemaal net niet...
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #134 Gepost op: 25 oktober 2013, 11:56:11
Citaat van: Rhonus link=msg=1213260 date=1382631603
Tsja,
Als je echt naar de richtlijnen gaat kijken klopt er sowieso geen ruk van. Niet alleen die OvD-B..
- Politie wielen verkeerd ingedraaid (klok en klepel);
- Dienstvoertuig Ambu in de bufferzone, die had gewoon voorbij en in lijn met het incident moeten gaan staan;
- De TS maakt ruimte voor de Ambu door verder achteruit in de bufferzone te gaan staan. Deze had gewoon net buiten de 10m-werkcirkel moeten blijven staan voor het incident;
- De ambu had dan plaats moeten nemen direct buiten dezelfde 10m-werkcirkel maar dan juist voorbij het incident,
- De tweede politiewagen had eventueel dan ook gewoon, gezamenlijk met dat dienstvoertuig van de ambulancedienst, op de "parkeerplaats" voorbij het incident kunnen staan, en niet zo dicht op het incident in de berm...

Conclusie, leuke poging maar het klopt gewoon allemaal net niet...
En eiland vorming
Hobby Bobby eenheid Den Haag


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #135 Gepost op: 25 oktober 2013, 12:21:35
Citaat van: kaasje link=msg=1213458 date=1382694971
En eiland vorming

In dit geval niet, de vrije ruimte ten opzichte van de kantstreep middenberm is dusdanig dat je niet mag spreken van eiland vorming.

Qua indeling van plaats ongeval ja daar kan het een en ander aan verbeterd worden alleen zit je met een te kort aan ruimte. Dit had volgens mij alleen kunnen worden opgelost door de personenvoertuigen meer in de berm te zetten waardoor je meer asfalt overhoud voor de zwaardere voertuigen.
Een nog betere oplossing was geweest om een rijstrook erbij af te zetten, volgens mij is dit bij de oprit naar de snelweg en zijn daar drie rijstroken. O0

Maar nu het geval dat je komt aanrijden, het ongeval beperkt zich tot 1 rijstrook. Het is een kop-staart aanrijding, dan ga je niet gelijk op twee rijstroken staan. Je gaat eerst naar de auto's en maakt een opsomming, dan heb je dus al de situatie zoals het nu is gegaan. Eerlijk gezegd heb ik slechtere dingen gezien  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #136 Gepost op: 19 november 2013, 11:48:13
Ik zag net berichtgeving over een aanrijding op de A7, in de omgeving van Drachten. Blijkbaar is daar de richtlijn eenzijdig aanrijdingsgevaar nog niet bekend.  :o

-Dienstvoertuig 12 meter achter de aanrijding
-op rijstrook 1 fend-off richting geleide rail
-geen pylonnen

Ik weet dat niet alle BPZ collega's grote liefhebbers zijn van verkeer. Maar je kan toch minimaal aan je eigen veiligheid ( en die van overige hulpverleners) denken.

http://www.112fryslan.nl/Home?&newsid=9494
Digitaal onderzoek


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #137 Gepost op: 19 november 2013, 12:16:08
Citaat van: xangadib link=msg=1221206 date=1384858093
Ik zag net berichtgeving over een aanrijding op de A7, in de omgeving van Drachten. Blijkbaar is daar de richtlijn eenzijdig aanrijdingsgevaar nog niet bekend.  :o

-Dienstvoertuig 12 meter achter de aanrijding
-op rijstrook 1 fend-off richting geleide rail
-geen pylonnen

Ik weet dat niet alle BPZ collega's grote liefhebbers zijn van verkeer. Maar je kan toch minimaal aan je eigen veiligheid ( en die van overige hulpverleners) denken.

http://www.112fryslan.nl/Home?&newsid=9494
Is een Nederlandse richtlijn. Bijgevoegd artikel is van Friesland
 >:D
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Gast

  • Gast
Reactie #138 Gepost op: 19 november 2013, 12:17:39
Wij Friezen zijn nou eenmaal dwars  ;D


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #139 Gepost op: 19 november 2013, 12:31:34
Vooral die omgekeerde fend-off  0098
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.