De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 213489 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #590 Gepost op: 9 februari 2016, 20:41:30
Citaat van: Gele wagen link=msg=1405337 date=1455044458
Te zien aan de verkeerskegel die er staat vermoed ik dat er al een collega wis tp is. En staat er voor de politie nog een ander buffer voertuig. Indien de politie collega's ondanks dat toch als eerste tp waren dan staan ze zeker niet goed.
RWS staat er inderdaad voor.
https://pbs.twimg.com/media/CasGIK_W0AAckDV.jpg


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #591 Gepost op: 9 februari 2016, 21:36:09
Maar op die foto is weer te zien dat de Touran de blauwe lampen aanheeft. Dat duidt er weer op dat zij als eerste plaatsen waren. Hoe dan ook, ze staan gewoon kudt. Om positief af te sluiten: ze hebben netjes de gele vestjes aan. Dat zie je tegenwoordig ook niet vaak meer...
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #592 Gepost op: 9 februari 2016, 22:50:18
Als ze later aan zijn komen rijden zou het ook logischer zijn als ze recht voor dan wel voorbij het andere voertuig stonden in plaats van op deze manier.

Citaat van: 0501 link=msg=1405362 date=1455050169
Maar op die foto is weer te zien dat de Touran de blauwe lampen aanheeft. Dat duidt er weer op dat zij als eerste plaatsen waren. Hoe dan ook, ze staan gewoon kudt. Om positief af te sluiten: ze hebben netjes de gele vestjes aan. Dat zie je tegenwoordig ook niet vaak meer...

"Maar ons uniform heeft gele strepen en die blokjes reflecteren toch ook?"  98uiye
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #593 Gepost op: 10 februari 2016, 00:57:55
Ok, ik ben er niet bij geweest maar ik durf een stukje speculaas op zijn tijd wel te geven.

Feiten:
Op de tweede foto is rechts een invoeger te zien.
PA staat nog met blauw aan en inderdaad niet juist in Fend-Off.
WIS loopt net terug naar zijn auto.

Speculaas:
De PA ziet een auto gevaarlijk staan en rijdt via de oprit over de vluchtstrook een stukje achteruit met blauw aan. Op het moment dat het verkeer het toelaat steekt deze over en uit veiligheids overweging keert men het voertuig niet achteruit in juiste positie. Dat zou namelijk de situatie in deze alleen maar gevaarlijker maken, mensen letten namelijk wel op de blauwe lampen maar niet op de achteruitrijlichten.
De WIS loopt naar zijn auto terug omdat hij nog niet klaar is met zijn werk. Als hij dat wel is dan neemt hij namelijk bijna altijd contact met de agent ter plaatse of met de bestuurder van het voertuig. Dit duidt aan dat deze ook pas zojuist is gearriveerd.

Als mijn speculaas een beetje smaakt dan is het niet zo verwonderlijk dat de PA zo staat, er nog geen kegel staat net voor het gestrande voertuig op de middenstreep, het blauw nog aanstaat ( je moet ook tijd hebben om het uit te zetten en die maak je niet terwijl je in gesprek bent met slachtoffer of bestuurder van een voertuig ).

Zo speculaas is op.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #594 Gepost op: 10 februari 2016, 02:13:18
Veel speculaas maar ik zie nog steeds een verkeerd geplaatst voertuig.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #595 Gepost op: 10 februari 2016, 02:26:30
Ander logisch scenario: collega's komen aanrijden, zien de WIS al staan. Zien een mooi plekje vlak voor het genoemde voertuig en kwakken hem er in waarbij kennelijk geen tijd/moeite is gedaan om hem recht te zetten. Staat nog steeds fout maar het kan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #596 Gepost op: 10 februari 2016, 02:41:28
Citaat van: Bert65 link=msg=1405408 date=1455066798
Veel speculaas maar ik zie nog steeds een verkeerd geplaatst voertuig.
Ja/Nee.
Ja als:
Citaat van: DiNozzo link=msg=1405410 date=1455067590
Ander logisch scenario: collega's komen aanrijden, zien de WIS al staan. Zien een mooi plekje vlak voor het genoemde voertuig en kwakken hem er in waarbij kennelijk geen tijd/moeite is gedaan om hem recht te zetten. Staat nog steeds fout maar het kan.
Dit waar is, dan is er alle mogelijkheid om voertuig op juiste manier neer te zetten.

Nee als het gaat om zoals ik het omschreef, want als men om een voertuig neer te zetten zoals preferabel * wordt aangegeven in het IM ernstig art. 5 moet overtreden mag het niet eens.

* preferabel omdat het IM mogelijk maakt naar eigen inzicht te handelen. Zeker als de situatie het op dat moment niet anders toelaat.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #597 Gepost op: 10 februari 2016, 02:43:40
Citaat van: DiNozzo link=msg=1405380 date=1455054618
"Maar ons uniform heeft gele strepen en die blokjes reflecteren toch ook?"  98uiye
Vorige week nog twee collega's van je die op de vluchtstrook met hun busje een pechgeval op de A4 stonden te beveiligen. Busje uiteraard met de knipperlichten aan (en geen flitsers), je collega's er voor op de vluchstrook met het 'snelheid minderen' gebaar. Alsof er 1 iemand die agenten gezien heeft..


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #598 Gepost op: 10 februari 2016, 02:47:43
Citaat van: Haageneesch link=msg=1405414 date=1455068620
Alsof er 1 iemand die agenten gezien heeft..

Jij hebt ze gezien, dus was het niet helemaal voor niets.  >:D >:D >:D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #599 Gepost op: 10 februari 2016, 11:13:37
Citaat van: Haageneesch link=msg=1405414 date=1455068620
Vorige week nog twee collega's van je die op de vluchtstrook met hun busje een pechgeval op de A4 stonden te beveiligen. Busje uiteraard met de knipperlichten aan (en geen flitsers), je collega's er voor op de vluchstrook met het 'snelheid minderen' gebaar. Alsof er 1 iemand die agenten gezien heeft..
In feite als het voertuig buiten de gevarenzone (>1m) staat heb je ook geen gele flitsers nodig.
Hobby Bobby eenheid Den Haag