De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 213160 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #610 Gepost op: 17 februari 2016, 22:26:25
In zeeland waar het is gebeurd is de A58 compleet ongesignaleerd en is er in de nacht geen verlichting.
Indien statische werkzaamheden  dan heeft hij de aannemer kennende van wie deze bots is, een set mobiele rijstrook signalering gemist. Indien de werkzaamheden rijdend waren heeft hij mobiele voorwaarschuwingswagens type rain set gemist.  :'( :(


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #611 Gepost op: 17 februari 2016, 22:31:21


Foto van rain set voorwaarschuwingswagens van deze aannemer
 
(Bron jado verkeerstechniek)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #612 Gepost op: 17 februari 2016, 22:45:00
Citaat van: Gele wagen link=msg=1407116 date=1455744385
In zeeland waar het is gebeurd is de A58 compleet ongesignaleerd

Klopt, alleen rondom de Vlaketunnel en het Mallardviaduct vind je portalen. Is overigens al jaren onderwerp van gesprek, zeker na het mistongeval zo'n 1,5 jaar geleden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #613 Gepost op: 17 februari 2016, 22:54:51
Er zijn buiten de randstad nog genoeg km's zonder signalering en verlichting. Blijven uitkijken en op tijd de aannemer erbij met nog betere afzetting.


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #614 Gepost op: 17 februari 2016, 22:59:53
De Vlaketunnel en het dampoort aquaduct is object signalering.


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #615 Gepost op: 18 februari 2016, 12:32:03
Citaat van: Gele wagen link=msg=1407117 date=1455744681


Foto van rain set voorwaarschuwingswagens van deze aannemer
 
(Bron jado verkeerstechniek)
Mooie duidelijke borden. Ik had ze nog nooit gezien (hier in het Zeeuwse)
Rij toch regelmatig over de A58, normaal gesproken zie je bij wegwerkzaamheden hier vaak de mobiele portalen als in onderstaande foto



Bron: tsned.nl


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #616 Gepost op: 18 februari 2016, 21:29:48
De mobiele rijstrook signalering wordt bij reguliere werkzaamheden direct gebruikt moet volgens de CROW 96a. Bij incidenten zullen deze pas later tp plaatse zijn ( incidenten die langer als 2 uur gaan duren, i.v.m. De aanrijd tijd van deze systemen ) en zullen eerst voorwaarschuwingswagens gebruikt worden.
Eerst zal het incident volgen de REVI veilig gesteld worden ik en mijn collega's kunnen verdere verkeersmaatregelen daarna laten komen.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #617 Gepost op: 18 februari 2016, 22:50:52
Citaat van: DiNozzo link=msg=1407055 date=1455721356
Als het een rijdende afzetting is ontkom je soms niet aan dit soort posities. Volgens mij leren we ook door de bocht heen te kijken. Het was wel handig om een wagen met voorwaarschuwing neer te zetten op de oprit.
En wat nu als deze er niet staat? Dan wordt het verhaal ineens heel anders en dan zie ik eerder een artikel 5 voor de bestuurder van de Bots.

Dit is trouwens een reactie van iemand die eerder de locatie passeerde:
Citaat
Man man man.. Ik reed er net met mn vriendin langs, ik kwam vanaf de oprit Heinkenszand en ineens stond dat ding op de rechter rijstrook. Geen waarschuwing of niks, ik zag gelukkig net op tijd dat ie daar stil stond anders had ik er ook boven op gezeten. Ik zei nog tegen mn vriendin, lekker gevaarlijk zo, je zal er hodver boven op klappen... Blijkbaar kort achter mij dus inderdaad een gegaan..!!
Dus onduidelijk waarom iemand er boven op klapt is het niet. Er stond, in ieder geval vanaf de oprit H'zand, geen waarschuwing maar wel een grote pijlwagen stil op de rechter rijstrook.!


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #618 Gepost op: 19 februari 2016, 09:42:19
Hoezo art 5?

Ben je zelf ook niet verantwoordelijk om je voertuig tot stilstand te kunnen brengen? En als zo'n bocht dan al onoverzichtelijk is, waarom er dan met zo'n hoge snelheid doorheen rijden? Vaak staan er dan nog wel adviessnelheden.

Wanneer het reguliere wegwerken zijn ben ik het idd eens dat dit niet klopt, maar IM spreekt van uitruk met VWW ( voor waarschuwings wagens ).
Maar als men op een ongeval stuit is dit altijd nog meer veiligheid dan niets.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #619 Gepost op: 19 februari 2016, 10:46:34
Citaat van: Gele wagen link=msg=1407123 date=1455746393
De Vlaketunnel en het dampoort aquaduct is object signalering.

Correct, maar ze worden bij bijv. een aanrijding ook gebruikt om rijstroken af te kruisen.

Citaat van: HIT link=msg=1407334 date=1455871339
Maar als men op een ongeval stuit is dit altijd nog meer veiligheid dan niets.
Helemaal eens hoor, maar dat ontslaat de wegbeheerder niet van de verplichting om e.e.a. tijdig aan te geven. Een gevaarlijke situatie beveiligen door een nog gevaarlijkere situatie te creëren is in niemand zijn belang.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.