De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 212951 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #640 Gepost op: 10 december 2016, 14:43:26
Citaat van: Thor link=msg=1465744 date=1481361989
Gelukkig hier geen onschuldige slachtoffers.

Hoewel ik je kan begrijpen is dit ook verschikkelijk,  :-X


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #641 Gepost op: 10 december 2016, 22:10:09
Gewoon blind gaan. Een fout die ik zo vaak op de weg zie en die zo vreselijk kan aflopen. Ik vraag mij oprecht af hoe het met de motorrijder is afgelopen.

Deze vrouw begaat een vergelijkbare fout, maar is er nog genadig vanaf gekomen met een aantal maanden revalidatie...
! No longer available
(Vanaf 0:58)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #642 Gepost op: 11 december 2016, 14:15:12
https://t.co/G3UhmdKMzF staat deze weginspecteur juist?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #643 Gepost op: 11 december 2016, 14:21:05
Citaat van: thetwin84 link=msg=1466012 date=1481462112
https://t.co/G3UhmdKMzF staat deze weginspecteur juist?

Staat in fend off de juiste richting op. Had hooguit de auto iets schuiner kunnen zetten. Verder niks op aan te merken
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #644 Gepost op: 11 december 2016, 14:53:02
Die kegels voor de auto hebben natuurlijk niet zoveel nut. Ik had de auto iets verder voor de afrit neergezet en dan doorgekegeld tot de afrit. Als je dan nog een paar kegels over hebt zet je die op de middenstreep voor het voertuig om te voorkomen dat ze je links voorbij willen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #645 Gepost op: 11 december 2016, 15:54:36
Citaat van: DiNozzo link=msg=1466024 date=1481464382
Die kegels voor de auto hebben natuurlijk niet zoveel nut. Ik had de auto iets verder voor de afrit neergezet en dan doorgekegeld tot de afrit. Als je dan nog een paar kegels over hebt zet je die op de middenstreep voor het voertuig om te voorkomen dat ze je links voorbij willen.
Ik geef je gelijk als er een witte auto met blauwe lampen staat, in dit geval hebben de kegels voor de auto wel nut.

Als RWS of PWS de kegels niet plaatsen denken vele automobilisten dat ze om de auto heen mogen rijden en hun weg weer mogen vervolgen. Dit zie je bij politievoertuigen in mindere mate.
Verder weg staan heeft in dat geval ook nog een verkeerde uitwerking vaak op deze mensen, namelijk ze hebben meer tijd om na te denken of ze nou wel of niet doen wat de bedoeling is.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #646 Gepost op: 10 juni 2018, 17:11:38
Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden:

https://twitter.com/RWSverkeersinfo/status/1005824254741549056
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #647 Gepost op: 10 juni 2018, 19:32:58
Ik zie het probleem niet en dan bedoel ik letterlijk want jij hebt hem wel gezien Stefan. Ik zie op rijstrook 1 een incident dat netjes afgezet is en de voertuigen over rijstrook 2 rijden.

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden:

https://twitter.com/RWSverkeersinfo/status/1005824254741549056


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #648 Gepost op: 11 juni 2018, 00:40:34
 Ik wilde niets zeggen of vragen........

Maar..... Wat gebeurt er op de vluchtstrook van de invoerger? En waarom staat dat gele voertuig voor de PA, en waarom staat de PA in fend-off? Op die positie is zijn actie volledig onzinnig oordelend andehand van de foto.  

Dan vraag 3 waarom is rs 3 ook niet afgezet en is het incident niet eerder/vroeger afgezet?

Nu de makkelijkste...... waarom is het verkeer niet over de parallel baan geleid?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #649 Gepost op: 11 juni 2018, 13:24:25
Ik wilde niets zeggen of vragen........

Maar..... Wat gebeurt er op de vluchtstrook van de invoerger? En waarom staat dat gele voertuig voor de PA, en waarom staat de PA in fend-off? Op die positie is zijn actie volledig onzinnig oordelend andehand van de foto.  

Dan vraag 3 waarom is rs 3 ook niet afgezet en is het incident niet eerder/vroeger afgezet?

Nu de makkelijkste...... waarom is het verkeer niet over de parallel baan geleid?



De politie staat hier inderdaad nutteloos Fend off. Een vluchtstrook beveiliging dan staat het voertuig recht. Waarom zou je RS3 willen afsluiten? Indien je alles over de parallelbaan zou sturen heb je maar 1 rijstrook nu heb je 2 doorgaande rijstroken dus een betere doorstroming en minder file. Daarbij incident staat veilig. Niet extra kruizen zetten die niet nodig zijn.