De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 215177 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #520 Gepost op: 22 september 2015, 22:04:52
Soms is het echt niet te verzinnen!
Ik kom aan bij het ongeval wat on overzichtelijk was, zet mijn auto fend-off op vluchtstrook en rijstrook 2. De 2e ambu zit vlak achter mij een vraag die 1 en twee te blokkeren zodat we zonder op het verkeer te hoeven letten veilig kunnen werken.
 (Mijn idee was het verkeer helemaal stil zodat wij konden creëren en het ongeval in kaart brengen en als er genoeg politie was konden die zich over het verkeer ontfermen.)
De 2e ambu zet hem tot op de rand van het asfalt........ RIJDEN ZE TUSSEN DE GELEIDE RAIL EN DE AMBU DOOR OVER HET GRAS............. >:(

Alsof we voor onze lol de hele weg blokkeren met auto's met blauwe lampen aan....... 98uiye

http://112delangstraat.nl/2015/09/verkeer-richting-efteling-muurvast-door-kettingbotsing-midden-brabantweg-kaatsheuvel/
1:87 modelletjes:  


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #521 Gepost op: 23 september 2015, 16:00:04
Soms is het echt niet te verzinnen!
Ik kom aan bij het ongeval wat on overzichtelijk was, zet mijn auto fend-off op vluchtstrook en rijstrook 2. De 2e ambu zit vlak achter mij een vraag die 1 en twee te blokkeren zodat we zonder op het verkeer te hoeven letten veilig kunnen werken.
 (Mijn idee was het verkeer helemaal stil zodat wij konden creëren en het ongeval in kaart brengen en als er genoeg politie was konden die zich over het verkeer ontfermen.)
De 2e ambu zet hem tot op de rand van het asfalt........ RIJDEN ZE TUSSEN DE GELEIDE RAIL EN DE AMBU DOOR OVER HET GRAS............. >:(

Alsof we voor onze lol de hele weg blokkeren met auto's met blauwe lampen aan....... 98uiye

http://112delangstraat.nl/2015/09/verkeer-richting-efteling-muurvast-door-kettingbotsing-midden-brabantweg-kaatsheuvel/
Ja maar zij moeten naar de Efteling! Efteling!
Dat je dat niet snapt joh... ???


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #522 Gepost op: 23 september 2015, 16:09:11
HAHAHA ja dat was inderdaad de reden toen ik hem aansprak!
Heb hem alsnog stilgezet en gezegd niet verder te mogen voor onze veiligheid!
1:87 modelletjes:  


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #523 Gepost op: 23 september 2015, 16:11:03
Mogelijk is in zulke gevallen de fend-off positie juist verwarrend. "Ja maar de neuzen stonden toch richting gras-middenberm?"

Verkeer geheel stilzetten lijkt me, alleen met wagens in fend-off, moelijk. Mogelijk zijn er nog pylonnen(/afzethekken/betonblokken  >:D) nodig.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


sylvester1986

  • Gast
Reactie #524 Gepost op: 23 september 2015, 17:26:20
@FD,
Ik denk dat het meer de mentaliteit in Nederland is. 98uiye


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #525 Gepost op: 23 september 2015, 18:36:10
Waarschijnlijk wel (helaas), ik hoor net van r.bles dat de 2 ambu's met de neuzen naar elkaar toe stonden... toch te gek voor woorden.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #526 Gepost op: 23 september 2015, 18:41:55
Waarschijnlijk wel (helaas), ik hoor net van r.bles dat de 2 ambu's met de neuzen naar elkaar toe stonden... toch te gek voor woorden.
Ja dat zie je ook in de link op de 1e foto


Faalhaas

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #527 Gepost op: 23 september 2015, 21:44:40
Zitten er nog pylonnen op de ambu's?


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #528 Gepost op: 23 september 2015, 22:26:11
Citaat van: Faalhaas link=msg=1374835 date=1443037480
Zitten er nog pylonnen op de ambu's?

Nee die hebben we niet.
Dit omdat wij meestal als eerste weg zijn en dat is vaak als de hulpverlening nog in volle gang is.
Dan ben je of steeds je pionnen kwijt of je moet ze steeds wisselen.
1:87 modelletjes:  


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #529 Gepost op: 24 september 2015, 03:27:53
Het is eigenlijk de bedoeling dat een van jullie dan even naar de 1e auto('s) toelopen en ze te vragen of ze willen wachten tot ze een oprijteken krijgen. Zo staat het althans in het filmpje.  e050