De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 211890 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #660 Gepost op: 30 september 2018, 12:48:17
De bots staat niet op ongeveer 12m is gezichtsbedrog van een telelens. De middenstreep is een 3 x 9 streep. Wit 3 meter en 9 meter tussen de strepen.
Even jouw eigen woorden gebruiken vanaf 0.41 tot 0.54 staat de bots op nog geen 15 meter. Maar laten vooraf beginnen, waarom staat de voorwaarschuwing niet op de vs ipv achter de bus van de aannemer?
En nog even daarvoor over die automobilist die ziet oranje lampen op rs2 dat hij te hard rijd en te lang doorrijd klopt, maar dat hij op rs1 blijft rijden is te begrijpen. Feit is dat oranje lampen weer beter opvallen dan een knipperende pijl. Het is ook veelal een verklaring die wordt gegeven bij een dergelijke aanrijding.

. Het was duidelijker geweest de RWS wagen te laten staan of de bots even op het midden van de twee stroken te plaatsen tot alle kegels opgeruimd waren.
Het was duidelijker geweest om een actiewagen mee te nemen en die te plaatsen. Bots op twee rijstroken in een ietwat fend-off wil ook werken maar dan wel zeer tijdelijk als er geen signalering is.

Die kegels staan gewoon raar, verder nette afzetting.
Vooral door wat er vanaf 2.00 tot 2.08 gebeurt vind ik dit een levensgevaarlijke afzetting, zeker als je 1.39 t/m 1.43 bekijkt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #662 Gepost op: 12 oktober 2018, 15:50:45
ik denk dat men tegenwoordig met van alles bezig is achter het stuur en opletten en bewuste verkeersdeelneming staat niet hoog op de prio lijst.

Het eerste wat men tegenwoordig zegt bij handheld bellen is ook : "Ik let echt wel op... Ik weet precies wat ik doe en het is nog nooit fout gegaan".

Dus dat "vooruit kijken" en waar het mis gaat is eenvoudig te verklaren.

Inderdaad, hetzelfde als in een normale situatie van 3 naar 2 banen gaan, altijd op laatste moment nog zijn er mensen die het proberen, en dan uiteindelijk over verdrijvingsvak moeten gaan...

Wat ik mis in deze is hetzelfde als bij werkzaamheden aan spoorwegen, een functionaris die niet uitvoerend is maar oplettend aan de zijkant staat en bij nood waarschuwd.


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #663 Gepost op: 12 oktober 2018, 23:28:21
Wat ik mis in deze is hetzelfde als bij werkzaamheden aan spoorwegen, een functionaris die niet uitvoerend is maar oplettend aan de zijkant staat en bij nood waarschuwd.
En "gewoon" de afzetting plaatsen zoals het bedacht is in de IM richtlijnen is waarschijnlijk te simpel?
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #664 Gepost op: 13 oktober 2018, 12:25:26
Wat ik mis in deze is hetzelfde als bij werkzaamheden aan spoorwegen, een functionaris die niet uitvoerend is maar oplettend aan de zijkant staat en bij nood waarschuwd.
wat wil je hier mee uitsluiten dan???
dan de "blinde" chauffeur dan ineens wel oplet en niet tegen het buffervoertuig rijdt??
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #665 Gepost op: 22 oktober 2018, 18:32:48
De bots staat niet op ongeveer 12m is gezichtsbedrog van een telelens. De middenstreep is een 3 x 9 streep. Wit 3 meter en 9 meter tussen de strepen.

Ivo, wees eerlijk die afzetting van die aannemer pffffff, en dan die pionnen dat kan gewoon niet..., zo werken we niet op een snelweg.
Ik spreek regelmatig aannemers aan en nu is collega er zelf erbij en doet er weinig aan........
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #666 Gepost op: 22 oktober 2018, 19:44:25
Ivo, wees eerlijk die afzetting van die aannemer pffffff, en dan die pionnen dat kan gewoon niet..., zo werken we niet op een snelweg.
Ik spreek regelmatig aannemers aan en nu is collega er zelf erbij en doet er weinig aan........


Dat het beter kan is zeker een feit echter dat bedoelde ik niet meer het feit dat een telelens voor gezichtsbedrog kan zorgen kwa afstand.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #667 Gepost op: 22 oktober 2018, 23:15:11


Dat het beter kan is zeker een feit echter dat bedoelde ik niet meer het feit dat een telelens voor gezichtsbedrog kan zorgen kwa afstand.

Dat verhaal van gezichtsbedrog en telelens heb je gelijk...
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #668 Gepost op: 7 november 2018, 12:08:13
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/2878355/Auto-botst-op-A17-op-afzetting-Rijkswaterstaat-weginspecteur-komt-met-de-schrik-vrij?r=west

Deze keer was het een directe collega. Beveiliging eerder ongeval. Aanrijding gebeurd in de tijd dat de aannemer onderweg was met de CROW afzetting. Deze weg is ongesignaleerd en in de nacht onverlicht. Gelukkig alleen blikschade.


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #669 Gepost op: 7 november 2018, 22:36:12
Kleur voertuig, reflectie, signaalverlichting. En nog zo'n auto over het hoofd zien / weten te vinden?
Hoe ver moeten we (in het algemeen) gaan?

Zijn we (in het algemeen) niet bezig met symptoom bestrijding door steeds maar extra maatregelen te (laten) verzinnen en dan via de leveranciers CROW opgelegd te krijgen?
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?