De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 212210 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

hagenaartje

  • berger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #40 Gepost op: 8 oktober 2011, 11:18:52
het was idd de stad in (volgens de borden kun je richting omniversum en madurodam e.d. en dat is stad in!), en m'n collega's die hebben van rws opdracht gekregen om IN de bufferzone te gaan staan omdat de ruimte niet echt in overvloed was!!!! wat moet je dan als berger zijnde? hun opdracht in de wind gooien omdat je de boekjes heb gelezen??
Alles wat ik hier zeg of schrijf doe ik geheel uit eigen beweging en hier heeft mijn werkgever dan ook niets mee te maken!!


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #41 Gepost op: 9 oktober 2011, 19:32:15
Volgende voorbeeld en discussie over dit onderwerp: Auto ingereden op brandweerauto op A59 - Sprang-Capelle 09-10-2011  :)


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #42 Gepost op: 9 oktober 2011, 19:46:26
Volgende voorbeeld en discussie over dit onderwerp: Auto ingereden op brandweerauto op A59 - Sprang-Capelle 09-10-2011  :)

Beste Piles,
Goed gedaan mijn lukte het niet vond dit wel erg interessant. O0
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #43 Gepost op: 9 oktober 2011, 20:26:43
Volgende voorbeeld en discussie over dit onderwerp: Auto ingereden op brandweerauto op A59 - Sprang-Capelle 09-10-2011  :)
Schoolvoorbeeld waarom Fend-off en 100m veiligheidszone belangrijk is! En dan juist die 100 meter veiligheidsruimte. Dat er een HV voertuig omver wordt gereden interesseert me geen moer, als daarmee de veiligheid van alle hulpverleners erachter gegarandeerd wordt. Of dat voertuig dan fend-off of in rechtstand staat maakt geen bal uit.

(In dit geval was het echter wel sjiek geweest als het aangereden HV-voertuig de politiebus was geweest.)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #44 Gepost op: 9 oktober 2011, 20:54:10

(In dit geval was het echter wel sjiek geweest als het aangereden HV-voertuig de politiebus was geweest.)

Volledig met je eens!!  O0


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #45 Gepost op: 9 oktober 2011, 21:26:01
HGL is zowieso een land in IM apart, ik heb er regelmatig meegemaakt dat ik met de bots als eerste voertuig aan kom de weg afzet RWS bel (ja geen 112, dat doen op dat moment al zoveel mensen) en vraag voor kruizen en andere mogelijke maatregellen. Maar hoe vaak je er niet meemaakt dat de eerst ter plaatse komend Politievoertuig niet voor mijn bots gaat stil staan en dus het zicht op mijn bots blokkeerd......

Wat betrefd de ambu die zijn wielen niet heeft gedraaid, deze hoeft het ook niet. Hij komt aanrijden terwijl er een bufferzone is gemaakt en hoeft daar ook zijn wielen niet in weg te draaien.

Maar ff terug in de geschiedenis van dit topic:

Staat dit zoals voorgeschreven?

http://www.youtube.com/watch?v=N1xIYn7Ll6Q

Nee deze situatie roept bij mij gelijk een vraag op, die kegels in het werkvak voor de Politieauto sugureren:

a. dat er mag worden gereden als je daar maar invoegt
b. dat ze er zijn neergezet in het rijdende verkeer terwijl dat je de auto neerzet in "fend-off"en dan niet meer aan de kant van het voertuig komt waar het verkeer rijdt tenzij je weer instapt om weg te rijden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #46 Gepost op: 10 oktober 2011, 17:16:46

Wat betrefd de ambu die zijn wielen niet heeft gedraaid, deze hoeft het ook niet. Hij komt aanrijden terwijl er een bufferzone is gemaakt en hoeft daar ook zijn wielen niet in weg te draaien.


Weet je dat heel zeker??? Mij is geleerd dat ELK voertuig wat bij een incident staat op een IM weg, zijn wielen moet indraaien naar de verkeersluwe zijde.
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #47 Gepost op: 10 oktober 2011, 21:47:10
Weet je dat heel zeker??? Mij is geleerd dat ELK voertuig wat bij een incident staat op een IM weg, zijn wielen moet indraaien naar de verkeersluwe zijde.
Zo heb ik het ook geleerd.
Zelfs al ben ik de 6e auto na het incident dan staan mijn wielen ingedraaid naar de verkeersluwe zijde.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #48 Gepost op: 10 oktober 2011, 21:53:02
Zo heb ik het ook geleerd.

Van wie heb je dat geleerd?  998765


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #49 Gepost op: 11 oktober 2011, 11:40:19
Mischie is dit een idee dan??
Als de mede wegggebruiker dan toch naar andere dingen kijkt valt dit misschien wel op??  098uo
1:87 modelletjes: