De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 212205 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #50 Gepost op: 11 oktober 2011, 16:05:04
Mischie is dit een idee dan??
Als de mede wegggebruiker dan toch naar andere dingen kijkt valt dit misschien wel op??  098uo


LOL 098uo 098uo
Maar heb je ook voor het plaatsen van de actiewagen(pijl) een bots achter die Ambu hangend of slepend,want anders heb je er totaal nog niks aan want zoiets moet je plaatsen op een autosnelweg onderdekking van een bots 098uo 098uo 098uo

Absoluut een leuke foto Hoor !!!!!!!!!!
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Verkeermeneer

  • Beroepsmatig Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #51 Gepost op: 11 oktober 2011, 17:38:16
Een vraag voor de specialisten hier hoe kun je je wielen het beste draaien in de volgende situatie?
Kruispunt 1 baan tegemoedkomend daar tegenover 1 baan links en 1 baan rechts voor rechtdoor en rechtsaf.
De baan voor Linksaf is afgezet met bakens.Het is niet verstandig omdat het een eilandje is maar ik zet mijn auto op de afgesloten baan.
Draai ik mijn wielen naar links tegemoedkomend verkeer draai ik ze naar rechts? of hou ik ze recht?


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #52 Gepost op: 11 oktober 2011, 18:47:11
@Verkeermeneer:
Ik ben geen specialist, maar wellicht kan je e.e.a. even schetsen in paint ofso ? Mijn gevoel zegt overigens recht, aangezien er sprake is van meerzijdig aanrijdgevaar en tegemoetkomend verkeer.


Verkeermeneer

  • Beroepsmatig Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #53 Gepost op: 11 oktober 2011, 19:01:19
Ik wil wel een link van googlemaps plaatsten maar hoe doe ik dat het makkelijkst?
zonder dat de hele link in het tekst vak staat.


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #54 Gepost op: 11 oktober 2011, 19:06:15
De url in google maps vind je door rechtsboven het kaartje op het url icoon te klikken (de rechtse van de 3) Je kan dan kiezen voor de optie verkorte url en die kopieer je en plak je hier  :)


Verkeermeneer

  • Beroepsmatig Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #55 Gepost op: 11 oktober 2011, 19:20:44
Oke even kijken of dit werkt
http://g.co/maps/6877n Het gaat om dit kruispunt:De situatie is nu gewijzigd de baan waar de rode auto staat is afgesloten.daar zet ik mijn auto neer.Als je  van uit de rode auto kijkt kan geen enkel verkeer links af die weg is afgesloten. ik moet daar met mij auto zijn omdat ik een werktrein over het naats gelegen spoor moet begeleiden


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #56 Gepost op: 11 oktober 2011, 19:24:42
Oke even kijken of dit werkt
http://g.co/maps/6877n Het gaat om dit kruispunt:De situatie is nu gewijzigd de baan waar de rode auto staat is afgesloten.daar zet ik mijn auto neer.Als je  van uit de rode auto kijkt kan geen enkel verkeer links af die weg is afgesloten. ik moet daar met mij auto zijn omdat ik een werktrein over het naats gelegen spoor moet begeleiden

Waarom zet je auto gewoon niet in de buitenberm,of heb je echt spullen in die auto liggen die je nodig hebt.
Ik zou zeggen gewoon die auto in de buitenberm plaatsen tenzij je een ontheffing heb natuurlijk daarvoor van provincie en/of gemeente
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Verkeermeneer

  • Beroepsmatig Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #57 Gepost op: 11 oktober 2011, 19:37:56
Nou voornamenlijk om dat het even snel moet en ik anders eers moet wachten op het te gemoed komende verkeer en de berm smaller is dan het er nu uit ziet. Situatie is aardig veranderd door dat er verbreding bezig is van de 329. bijna geen berm meer over.


ritger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 214
Reactie #58 Gepost op: 11 oktober 2011, 19:44:43
Nog een recent voorbeeld waar het volgens mij wel beter kan. Eerste voertuig lijkt mij een Kmar wagen die voor de bestelwagen is gezet en de afstand van de politiewagen lijkt mij ook wat te krap.

Filmpje verwijderd, staat al enkele malen op het forum.

O.a. hier:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=47911.msg934315#msg934315

Mvg,
Dinges
Mod


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #59 Gepost op: 12 oktober 2011, 08:33:58
Een vraag voor de specialisten hier hoe kun je je wielen het beste draaien in de volgende situatie?
Kruispunt 1 baan tegemoedkomend daar tegenover 1 baan links en 1 baan rechts voor rechtdoor en rechtsaf.
De baan voor Linksaf is afgezet met bakens.Het is niet verstandig omdat het een eilandje is maar ik zet mijn auto op de afgesloten baan.
Draai ik mijn wielen naar links tegemoedkomend verkeer draai ik ze naar rechts? of hou ik ze recht?
Je draait je wielen altijd naar de verkeersluwe zijde, ofwel naar de (dichtstbijzijnde) (buiten)berm van je eigen rijrichting. Op meerbaans (snel)wegen dus naar de middenberm als je op de linkerstrook staat en naar de buitenberm als je op de rechterstrook staat. Op enkelbaans wegen naar de buitenberm van je eigen weghelft. Gezien vanuit het streetview-plaatje draai je de wielen dus naar rechts (voor de kijkers links), richting die bestelbus. Waarom? Op het moment dat je wordt aangereden, dan gebeurt dat van achteren. Heb je de wielen naar links, dan schiet je de tegemoetkomende strook op en dat is niet wenselijk. Heb je de wielen recht, dan schiet je door het kruisingsvlak op, en dat is ook niet wenselijk. Heb je de wielen naar rechts, dan schiet je over de rechtdoorgaande rijstrook de buitenberm in. Er is een kans dat daar iemand stil staat of passeert, maar gezien het feit dat dit dezelfde rijrichting is (en dus netto de kleinste botssnelheid) is dit de meest wenselijke situatie als het toch mis mocht gaan.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill