Evaluatie foto van de maand.

Auteur Topic: Evaluatie foto van de maand.  (gelezen 4854 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Gepost op: 3 januari 2010, 19:18:35
Na dit jaar met thema's gewerkt te hebben, zou ik graag van de gebruikers en geinteresseerden willen weten hoe jullie dit hebben ervaren.

Ook zou ik een gemotiveerd lid willen vragen om mij mee te helpen met de foto van de maand topics. SVP je motivatie PM-en, dus niet in dit topic zetten.

Zijn er ook nog briljante ideeen voor volgende thema's?

En wat vinden jullie ervan om alleen maar foto's in te mogen zenden welke met het thema te maken hebben?

Graag jullie reactie's/mening.  :)

FF




tatujordi

  • Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
    • Ambulancesite.nl
Reactie #1 Gepost op: 3 januari 2010, 20:00:45
De topic HV-Foto van de maand vind ik persoonlijk een topic dat absoluut niet zou mogen verdwijnen.

Het afgelopen jaar heb ik erg gemerkt dat ik tijdens het fotografen van incidenten mij steeds meer bezig ging houden om een zo'n mooi mogelijke foto te maken om de HV-foto van de maand te schieten. Echter gebeuren hier in de regio te weinig incidenten om mijn foto's maandelijks verkiesbaar te stellen voor deze titel.
Vooral het werken met thema's is in mijn ogen een verbetering geweest in dit topic omdat de diversiteit enigszins is gestegen en ik heb gemerkt dat ik ook weer heb geleerd van de creativiteit van de andere fotografen hoe je om kunt gaan met een bepaald thema.
Als je mij zou vragen wat er met dit topic moest gebeuren zou ik absoluut zeggen dat er mee doorgegaan moet worden en ook vooral de maandelijkse thema's erin moeten blijven.

En wat vinden jullie ervan om alleen maar foto's in te mogen zenden welke met het thema te maken hebben?
Ondanks dat ik het afgelopen jaar heb gemerkt dat ik soms best een mooie foto had maar wanneer die niet met het thema te maken had ik deze niet plaatste lijkt het mij niet verstandig om alleen maar themafoto's te accepteren.
Zelf ben ik bang dat het aantal foto's in het topic dan drastisch zal gaan kelderen.

Ik zal nog eens nadenken over leuke thema’s……


guest4965

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 3 januari 2010, 22:03:49
Ik vind het werken met thema's een goed idee, omdat het gewoon extra diversiteit verzorgd in de inzendingen. Alleen vond ik de thema's soms wat onduidelijk. Neem bijvoorbeeld de laatste: Oud en Nieuw. Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Gaat het dan puur om foto's die gemaakt zijn tijdens oud en nieuw, en waarop dat duidelijk te zien is? Of mag je bijvoorbeeld ook een foto insturen waarbij een auto uit de jaren '60 is gebotst met een gloednieuwe porsche, om maar een voorbeeld te geven.
Misschien kan er dus iets meer duidelijkheid komen in de thema's en hoe zwaar ze beoordeeld worden.

Alleen foto's inzenden die aan het thema voldoen vind ik een beetje ver gaan. Maar wat je misschien wel kan doen is de foto's van een thema een aparte stemronde geven. Je krijgt dus per maand twee polls (bijvoorbeeld). Eentje met de foto's van het thema, die dus doorgaat naar het HV-foto van het jaar-topic, en eentje met de foto's die niet aan het thema voldoen, waarvan er ook nog eentje doorgaat naar dat topic.
Dit kan natuurlijk alleen als er genoeg mensen zijn die foto's insturen voor het thema, anders zou misschien de bonus voor een themafoto wat omhoog kunnen, naar 3 of 4 punten ;).


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3 Gepost op: 3 januari 2010, 22:22:47
bonus omhoog naar 3 of 4 punten zou dan dus bijna betekenen dat als je foto van het goede thema is je al bijna wint want zoveel stemmen zijn er niet altijd
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #4 Gepost op: 4 januari 2010, 15:01:37
Is het niet mogelijk om niet maximaal 1 maar bijvoorbeeld 2 foto's in te sturen?. Daardoor zal het aanbod groter worden.


guest4965

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2010, 17:50:20
Is het niet mogelijk om niet maximaal 1 maar bijvoorbeeld 2 foto's in te sturen?. Daardoor zal het aanbod groter worden.

Maar is het dan niet zo dat iedereen zijn beste, en nog eentje 'die ook wel goed was' instuurt? Het kan dan gebeuren dat er meer, maar zeker niet van betere kwaliteit, foto's komen ;)

Ps. Het is geen aanval op je uitspraak, maar meer iets wat ik me afvraag en in de groep wil gooien O0


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #6 Gepost op: 4 januari 2010, 18:16:53
Het is alleen jammer dat het merendeel van de foto's uit de Rode Kolom, dus brandweer, zijn.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #7 Gepost op: 4 januari 2010, 18:41:27
Het is alleen jammer dat het merendeel van de foto's uit de Rode Kolom, dus brandweer, zijn.


van de witte kolom zijn veel minder mooie foto's te maken, politie kan maar ikzelf bijvoorbeeld ben niet altijd zo bevriend met ome agent, dus daarvandaan zou ik van mijn kant geen foto verwachten
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2010, 20:42:25
De politie is niet zo makkelijk te volgen, en bovendien vinden de meesten hier (ikzelf ook) branden en ongevallen spectaculairder dan de politie die gaat kijken bij een burenruzie, om maar wat te noemen.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #9 Gepost op: 5 januari 2010, 01:34:40
Het is alleen jammer dat het merendeel van de foto's uit de Rode Kolom, dus brandweer, zijn.

Ikdenk dat je meer actie fotos van Ambus of overzichtfotos wil zien? Naja in een aantal regios is ambu niet eens op p2000 te volgen dus moet je ze of bij toeval tegenkomen of bij inzet van de Brandweer. Overzichtfotos zijn wel leuk inderdaad om in te zenden, al doen vlammen het ook altijd goed!

Over dat werken met thema's: ja is leuk inderdaad maargoed sommige dorpen hebben weinig uitrukken dus weinig kans op fotos in die thema's dus moet gewoon inzenden buiten de themas om ook mogelijk blijven!  :)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl