Evaluatie foto van de maand.

Auteur Topic: Evaluatie foto van de maand.  (gelezen 4858 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #10 Gepost op: 5 januari 2010, 19:43:41
Ikzelf denk dat het wel wat/heel anders zou kunnen..

Thema
- Hier moet je je aan houden. Het maakt het allemaal leuker, en eerlijker.. Als fotograaf zal je dan wat beter je best moeten doen die foto te krijgen, ookal is het thema nog zo moeilijk, als je wilt is er denk ik bij elk thema wel een foto te maken..
- Niet iedereen zal het zien zitten om echt achter de foto aan te zitten, overweeg daarom het terugroepen van archieffoto's, je zit toch vast aan een thema dus niemand zal zomaar zijn zeer grote brand foto tevoorschijn toveren..
- Extra punten zullen niet meer nodig zijn, welke dit jaar ook geen toevoeging hebben gehad omdat niemand er volgens mij door gewonnen heeft van een vlammenfoto..

Stemming
- Niet meer d.m.v een pol.. Iedereen brengt d.m.v een posting een stem uit, met daarin een top 3 of evt een top 5*.. Zo zal het er ook wat eerlijker aan toe gaan, ik zeg niet dat dat nu niet het geval is, maar zo zal er niet zomaar op iemand gestemd worden omdat er gestemd móet worden.. Je neemt dan ook de tijd om de foto's te bekijken, en als je wilt kan je ze ook nog beoordelen..

*
#1. 5 punten
#2. 4 punten
#3. 3 punten
#4. 2 punten
#5. 1 punt

Deze ideetjes komen van FOK! Waar ik maandelijks met plezier meedoe aan de fotowedstrijd.. En dat was het wel voor nu..


tatujordi

  • Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
    • Ambulancesite.nl
Reactie #11 Gepost op: 6 januari 2010, 00:12:16
Ikzelf denk dat het wel wat/heel anders zou kunnen..

Thema
- Hier moet je je aan houden. Het maakt het allemaal leuker, en eerlijker.. Als fotograaf zal je dan wat beter je best moeten doen die foto te krijgen, ookal is het thema nog zo moeilijk, als je wilt is er denk ik bij elk thema wel een foto te maken..
- Niet iedereen zal het zien zitten om echt achter de foto aan te zitten, overweeg daarom het terugroepen van archieffoto's, je zit toch vast aan een thema dus niemand zal zomaar zijn zeer grote brand foto tevoorschijn toveren..
- Extra punten zullen niet meer nodig zijn, welke dit jaar ook geen toevoeging hebben gehad omdat niemand er volgens mij door gewonnen heeft van een vlammenfoto..

Stemming
- Niet meer d.m.v een pol.. Iedereen brengt d.m.v een posting een stem uit, met daarin een top 3 of evt een top 5*.. Zo zal het er ook wat eerlijker aan toe gaan, ik zeg niet dat dat nu niet het geval is, maar zo zal er niet zomaar op iemand gestemd worden omdat er gestemd móet worden.. Je neemt dan ook de tijd om de foto's te bekijken, en als je wilt kan je ze ook nog beoordelen..

*
#1. 5 punten
#2. 4 punten
#3. 3 punten
#4. 2 punten
#5. 1 punt

Deze ideetjes komen van FOK! Waar ik maandelijks met plezier meedoe aan de fotowedstrijd.. En dat was het wel voor nu..

Als ik dan naar mijzelf kijk zou het betekenen dat wanneer je verplicht vast zit aan een thema ik misschien hooguit 3-5 keer per jaar mee kan doen aan dit topic. Mensen uit een rustige regio die al blij moeten zijn met een OMS melding krijgen bijna geen kans om foto's te maken die met het thema te maken hebben. Ik denk niet dat ik de enige ben die foto's maakt in een rustige regio wat dus betekend dat er voor meer mensen dan een grote drempel komt bij het aanleveren van foto's.
Ook het plaatsen van foto's uit het archief zou ik zonde vinden omdat je dan de actualiteit compleet uit het veld slaat.

Het principe van een top 3 maken spreekt mij dan wel weer aan.


Gast48368

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 6 januari 2010, 21:07:34
Ikzelf denk dat het wel wat/heel anders zou kunnen..

Thema
- Hier moet je je aan houden. Het maakt het allemaal leuker, en eerlijker.. Als fotograaf zal je dan wat beter je best moeten doen die foto te krijgen, ookal is het thema nog zo moeilijk, als je wilt is er denk ik bij elk thema wel een foto te maken..
- Niet iedereen zal het zien zitten om echt achter de foto aan te zitten, overweeg daarom het terugroepen van archieffoto's, je zit toch vast aan een thema dus niemand zal zomaar zijn zeer grote brand foto tevoorschijn toveren..
- Extra punten zullen niet meer nodig zijn, welke dit jaar ook geen toevoeging hebben gehad omdat niemand er volgens mij door gewonnen heeft van een vlammenfoto..

Stemming
- Niet meer d.m.v een pol.. Iedereen brengt d.m.v een posting een stem uit, met daarin een top 3 of evt een top 5*.. Zo zal het er ook wat eerlijker aan toe gaan, ik zeg niet dat dat nu niet het geval is, maar zo zal er niet zomaar op iemand gestemd worden omdat er gestemd móet worden.. Je neemt dan ook de tijd om de foto's te bekijken, en als je wilt kan je ze ook nog beoordelen..

*
#1. 5 punten
#2. 4 punten
#3. 3 punten
#4. 2 punten
#5. 1 punt

Deze ideetjes komen van FOK! Waar ik maandelijks met plezier meedoe aan de fotowedstrijd.. En dat was het wel voor nu..

Hier ben ik niet zo voor, kost teveel moeite voor de stemmer. En zoals het stemmen nu loopt is het eerlijkst: Niemand kan zien waar een ander op gestemd heeft, dus voorkom je schaapjesgedragstem.  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 6 januari 2010, 21:17:08
Je zou ook iedereen drie stemmen kunnen geven. Bij echt mooie foto's kan je die dan aan één foto geven en bij meerdere mooie kan je dan je stemmen splitsen?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 6 januari 2010, 21:50:43
Ik vind het jammer dat er heel erg vaak op de ''vlammen'' foto's word gestemd terwijl er technisch veel mooiere foto's bij zitten of tactisch veel exclusivere ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 6 januari 2010, 21:53:08
Misschien als je drie keer kan stemmen wordt er misschien ook vaker op de niet vlammen foto's gestemd?


Gast48368

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 6 januari 2010, 23:16:28
Leden kijken op verschillende manieren naar foto's, van mooi tot technisch. Dit kun je niet veranderen en dat houdt het stemmen ook veelzijdig denk ik.  ;)

Ik vind het jammer dat er heel erg vaak op de ''vlammen'' foto's word gestemd terwijl er technisch veel mooiere foto's bij zitten of tactisch veel exclusivere ....


Gast48368

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 7 januari 2010, 22:34:12
N.a.v. de reakties houden we het voorlopig bij het oude, bedankt voor het meedenken.  O0