groen zwaailicht

Auteur Topic: groen zwaailicht  (gelezen 18275 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #20 Gepost op: 21 april 2004, 21:01:04
''ik kan het RVV rustig op naslaan,maar daar bedoelen ze geen bergingsbedrijven mee.Daar is geen enkele zinnige reden voor om die met prio1 te laten rijden.''

allereerst bedoel ik geen bergingsbedrijf maar bedrijven die in opdracht van politie of andere overheids diensten normaal een burgertaak hebben, maar in speciale situaties worden ingezet, en daar zijn ook slepers bij.
overigens het RVV is slechts een kapstok en leidraad, ik weet zeker maar kan dat niet vertellen dat er veel voertuigen die geen taak hebben zoals vermeld in het RVV en toch van overheids wegen voorzien zijn van OGS en dat ook mogen gebruiken, geen enkele agent die een dergelijk voertuig durft aan te houden om het RVV te toetsen, sterker nog ze zullen in bepaalde gevallen spontaan de voertuigen gaan begeleiden.

wat de haakarmbakken heb je gelijk, afhankelijk van de spoedeis wordt de prio vast gesteld vaak niet door de meldkamer, maar door bevelvoerder of OVD die als eerste ter plaatse zijn.

wederom groeten.
Nemo me impune lacessit


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #21 Gepost op: 22 april 2004, 22:30:45
Beste Peter, in een van jouw vorige antwoorden over voertuigen niet van de brandweer, politie enz., die mogen geen blauw licht, zonder te zuren, maar die Combi HV/HW die jij verplaatste lijkt wel als of hij blauw licht heeft zonder dat hij de uiterlijke kleuren en striping van de brandweer heeft, en als zodanig dus niet herkenbaar is.
dit is dus onderandere zo'n voertuig en zo zijn er gemeenten die samen met een takel/gemeente bedrijf een afsleep voertuig hebben niet in de juiste kleuren maar wel met OGS.

ik druk mij mischien niet altijd goed uit, waardoor mensen mij niet gelijk begrijpen, maar daar doe ik het al vele jaren mee, ga er maar van uit dat het mijn intentie is om aan te vullen en kennis aan andere over te dragen waar ik van op de hoogte ben en waar dit mogelijk is

groeten.
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 23 april 2004, 19:29:50
Beste Peter, in een van jouw vorige antwoorden over voertuigen niet van de brandweer, politie enz., die mogen geen blauw licht, zonder te zuren, maar die Combi HV/HW die jij verplaatste lijkt wel als of hij blauw licht heeft zonder dat hij de uiterlijke kleuren en striping van de brandweer heeft, en als zodanig dus niet herkenbaar is.
dit is dus onderandere zo'n voertuig en zo zijn er gemeenten die samen met een takel/gemeente bedrijf een afsleep voertuig hebben niet in de juiste kleuren maar wel met OGS.

ik druk mij mischien niet altijd goed uit, waardoor mensen mij niet gelijk begrijpen, maar daar doe ik het al vele jaren mee, ga er maar van uit dat het mijn intentie is om aan te vullen en kennis aan andere over te dragen waar ik van op de hoogte ben en waar dit mogelijk is

groeten.
daar ben ik ook heel nieuwschierig naar,hoe dat heeft kunnen gebeuren.Vandaar mijn opmerking daarover,


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #23 Gepost op: 18 oktober 2004, 14:40:42
warom hebben ambu's groene zwaailichten ???


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #24 Gepost op: 18 oktober 2004, 15:06:54
http://gonow.to/deambulancesite

Dan op "groene lamp" klikken.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #25 Gepost op: 18 oktober 2004, 23:09:22
En hier: http://members.home.nl/sdusoswa/groenelamp.html
Kort samengevat: de leidinggevende bij een groot incident voert deze lamp in combinatie met groene hesjes. Totdat de OvD-G ter plaatse is, vervult de eerst ambulance die coördinerende rol, daarom die lamp. ;)

Christian


BrielleMedia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
  • Hobby fotograaf en videograaf
    • BrielleMedia
Reactie #26 Gepost op: 9 november 2015, 17:17:22
07/11/15 Rendez Vous na medische noodsituatie in Brielle
https://www.youtube.com/watch?v=hByHZE8hG94


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #27 Gepost op: 9 november 2015, 19:17:12
07/11/15 Rendez Vous na medische noodsituatie in Brielle
http://www.youtube.com/watch?v=hByHZE8hG94
Lijkt het zo of gebruikt de politieauto ook groen licht aan het begin van het filmpje?


Keltic

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #28 Gepost op: 9 november 2015, 22:16:16
Klopt inderdaad. Lijkt me dat het per ongeluk gaat, aangezien het groene licht daarna weer is uitgezet. Groen licht wordt door de politie gebruikt om aan te geven wie de Leider Plaats Delict is. Wordt dus gebruikt bij een stilstaand voertuig voor zover ik weet.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #29 Gepost op: 10 november 2015, 15:32:48
Citaat van: Keltic link=msg=1383240 date=1447103776
Klopt inderdaad. Lijkt me dat het per ongeluk gaat, aangezien het groene licht daarna weer is uitgezet. Groen licht wordt door de politie gebruikt om aan te geven wie de Leider Plaats Delict is. Wordt dus gebruikt bij een stilstaand voertuig voor zover ik weet.
Negatief. Groen licht kan bij een groter incident ook aangeven wie de coördinatie in handen heeft (Opco of CVD). Zie bijvoorbeeld: https://twitter.com/KWActueel/status/658745919442173952
Hobby Bobby eenheid Den Haag