groen zwaailicht

Auteur Topic: groen zwaailicht  (gelezen 18315 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #30 Gepost op: 10 november 2015, 15:40:57
Citaat van: Keltic link=msg=1383240 date=1447103776
Klopt inderdaad. Lijkt me dat het per ongeluk gaat, aangezien het groene licht daarna weer is uitgezet. Groen licht wordt door de politie gebruikt om aan te geven wie de Leider Plaats Delict is. Wordt dus gebruikt bij een stilstaand voertuig voor zover ik weet.

Groen licht is het hele filmpje aan. Alleen door een andere invalshoek minder goed zichtbaar. Hij zit links op de balk als je er van voren tegenaan kijkt maar ook links als je er van achter tegenaan kijkt die shots.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #31 Gepost op: 11 november 2015, 01:09:10
ik zie de meerwaarde niet van de extra groene lamp bij deze inzet.... 98uiye


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #32 Gepost op: 11 november 2015, 13:19:30
[speculaas] Voertuig is samen met de ambu vanaf het PD meegereden. Was daar mogelijk als 1e voertuig en voerde de groene verlichting. Is abusievelijk aan blijven staan tijdens het verlaten van het PD. [/speculaas uit]

Volgens mij is het niet storend en heeft niemand er last van (gehad)... e050
If you can dream it, you can do it.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #33 Gepost op: 11 november 2015, 15:38:27
Ik gebruik groen licht ook wel als ik bij een potentiële landingsplaats op de heli wacht. Zien ze direct waar ik sta. Als ik dan toch moet verkassen omdat de heli een andere plaats kiest kan het zo zijn dat ik eens vergeet groen weer uit te doen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


BrielleMedia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
  • Hobby fotograaf en videograaf
    • BrielleMedia
Reactie #34 Gepost op: 11 november 2015, 19:22:52
Citaat van: Jims link=msg=1383577 date=1447244370
[speculaas] Voertuig is samen met de ambu vanaf het PD meegereden. Was daar mogelijk als 1e voertuig en voerde de groene verlichting. Is abusievelijk aan blijven staan tijdens het verlaten van het PD. [/speculaas uit]

Volgens mij is het niet storend en heeft niemand er last van (gehad)... e050

De Ambulance waar de Politie achter reed kwam gewoon vanaf een Ambulancepost, en kwam toevallig onderweg de Politie tegen die ook onderweg was naar de Rendez Vous locatie. De Ambulance (17-129) die je in het begin van de video ziet kwam vanaf het PD.


Henklekkerkerker

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #35 Gepost op: 11 augustus 2016, 21:51:12
Ehm naar mijn weten is de groene zwaailamp bedoeld voor de ambulance die als eerste ter plaatse is bij een inzet met meerdere slachtoffers.
De bemanning van dit voertuig heeft dan de leiding en houd zich voornamelijk bezig met triage en coordinatie tezamen met de OvD-G en beiden hebben dan een groen hesje aan.

klopt dit?
Dit klopt zeker, dit is vaak ook het geval hij andere hv diensten