Alcoholbeleid

Auteur Topic: Alcoholbeleid  (gelezen 6942 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 12 april 2004, 16:39:54
k vindt het persoonlijk ook niet kunnen,om met een flinke kegel toch de uitruk op te gaan.Maar het lijkt me moeilijk om daar een beleidt voor te maken waar iedereen tevreden mee is.


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 12 april 2004, 17:39:56
Je maakt ook geen beleid om iedereen tevreden te stellen, zal effe lekker worden.
Het is belangrijk DAT er beleid wordt gemaakt. En als de staf achter een bepaald beleid staat kan men hoog of laag springen maar zal men zich toch moeten conformeren naar dit beleid. En anders....einde carriere.
GR Jaap


firemanr

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 12 april 2004, 23:19:35
Ik heb ergens gelezen dat de brandweer van (ik dacht!) Brussel een alcoholmeting aangeschaft heeft om de brandweerlieden te controleren voor hun dienst begint.
Ik meen dat het ergens op het Belgische hulpdienstenforum stond, of ik heb het gelezen in de krant (het Laatste Nieuws). Ik meen het laatste..... ;)

De meter is ongeveer dezelfde als dat de politie gebruikt om alcohol te meten in het verkeer. :)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #13 Gepost op: 14 april 2004, 16:35:54
Het grote probleem zit bij de vrijwilligers.
Bij beroeps is het makkelijk in en net voor diensttijd geen alcohol.
Het is ook een kwestie van vertrouwen en mensen regelmatig op hun verantwoordelijkheid wijzen.
Meten is niet mogelijk.

Maar goed het is zaterdagavond 23.00 uur en je huisje staat in brand. Dan komen (de meeste) vrijwilligers dus wel achter hun flesje bier vandaan. :P
 ;)
Rader.


Ruud H.

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 14 april 2004, 17:24:30
Bedankt voor je reactie. Maar dat vindt ik wel heel erg ver gaan. Ik wil gewoon een simpel beleid die voor iedereen duidelijk is. Stel dat, na dat je het beleid hebt ingevoerd, toch iemant treft met een drankje op moeten we wel zo mans zijn om deze er op aan te spreken en nu ik dit zo zit te schrijven heb ik ook zo iets van als ik de gene er op aangesproken heb, zal ik wel zeker van mijn zaak moeten zijn. je ziet al het is volgens mij zo simpel niet..

Gr. Ruud


Ik heb ergens gelezen dat de brandweer van (ik dacht!) Brussel een alcoholmeting aangeschaft heeft om de brandweerlieden te controleren voor hun dienst begint.
Ik meen dat het ergens op het Belgische hulpdienstenforum stond, of ik heb het gelezen in de krant (het Laatste Nieuws). Ik meen het laatste..... ;)

De meter is ongeveer dezelfde als dat de politie gebruikt om alcohol te meten in het verkeer. :)


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #15 Gepost op: 14 april 2004, 17:24:35
De Reddingsbrigades hebben recent ook uitgebreid gediscussieerd over alcohol en diensten:
http://www.hulpverlening.net/forum/index.php?board=12;action=display;threadid=2991

Jullie zullen veel herkennen  :-\
Mijn stelling: als je opgeroepen kunt worden,  dan ben je en blijf je BOB!


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #16 Gepost op: 15 april 2004, 20:31:18
Citaat
Mijn stelling: als je opgeroepen kunt worden,  dan ben je en blijf je BOB!

Dat betekend dus voor bijna alle vrijwilligers einde carriere! ??? :-\ :'(


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 15 april 2004, 20:33:21
Dat betekend dus voor bijna alle vrijwilligers einde carriere! ??? :-\ :'(
of geheelonthouder worden ;D


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #18 Gepost op: 16 april 2004, 09:03:48
Geldt dat ook voor sigma leden?
Een paar keer per jaar een uitruk en dan nooit drinken ??? :-\ :'(

Rader


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #19 Gepost op: 16 april 2004, 09:58:48
Geldt dat ook voor sigma leden?
Een paar keer per jaar een uitruk en dan nooit drinken ??? :-\ :'(

Rader
als we volgens de regels gaan leven ook ja,wij hebben ook maar 1 of 2 uitrukken in de week(als we mazzel hebben).Dus zouden wij ook niets meer mogen drinken