Gespot, 5 nieuwe T5's

Auteur Topic: Gespot, 5 nieuwe T5's  (gelezen 21267 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #40 Gepost op: 12 januari 2010, 20:33:51
Vanochtend dan eindelijk de nu al beroemd en beruchte T5's op de foto gezet. Om aan alle onduidelijkheid meteen een einde te maken;

- het gaat maar liefst om 8 stuks (!)
- Allen zijn bestemd voor het korps Gelderland-Midden (helaas voor jouw Venture)
- a.s. Donderdag worden ze officieel overgedragen in het natuurpark Meinerswijk te Arnhem

Binnen stonden nog een stuk of 5 VW Golf-6 met alleen secundaire striping en losse blauwe pit op het dak, ook deze zijn bestemd voor GLD-M.

Op het dak van de T5's de inmiddels in korte tijd beroemd geraakte Whelen Freedom Edge, achter de onderbumper zitten 2 Whelen SA-315 speakers die vrijuit richten, dus met het geluid zit het ook dik in orde.

Ik weet vrijwel zeker dat onderstaande T5's in deze configuratie het begin zijn van een groot aantal VW transporters de komende jaren voor de Nederlandse Politie.

Kortom prachtige voertuigen!











Goed bezig! ik heb ook een update: door de aanbestedingsregels heeft ABIOM Gelderland-Midden verloren als klant. Abiom bouwt dus bij ons (:() voorlopig nog FedSig op. Maar ook bij ons rommelt er van alles, dus we zien wel....


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #41 Gepost op: 12 januari 2010, 20:41:37
Prachtige voertuigen! Jammer dat de 2 met kenteken een 1.9 TDI blok hebben, lijkt mij onder de maat voor Noodhulp.

Verder ben ik benieuwd naar de inbouw achter en het dashboard... Heb jij hier ook nog foto´s van?


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #42 Gepost op: 12 januari 2010, 21:51:09
Prachtige voertuigen! Jammer dat de 2 met kenteken een 1.9 TDI blok hebben, lijkt mij onder de maat voor Noodhulp.

Verder ben ik benieuwd naar de inbouw achter en het dashboard... Heb jij hier ook nog foto´s van?


Inderdaad de inbouw ben ik ook benieuwd naar.... maar Noodhulp en 75Kw in combinatie met een rijklaar gewicht van 2200 Kilo!!! Dat lijkt mij heel sterk. Zullen wel als vuistbussen gebruikt gaan worden binnen uitgaansgebied en evenementen? Wellicht komt hier donderdag bij de presentatie wel duidelijkheid over.


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #43 Gepost op: 12 januari 2010, 22:19:35
wauw.. O0

ook ik ben benieuwd hoe de binnenkant eruit ziet !


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #44 Gepost op: 12 januari 2010, 22:32:58
@SpotterHaaglanden, ja klopt. Even afwachten. Aan de andere kant, er rijden ook veel korpsen met de 1.9 TDI 105 pk Touran, dit is naar mijn mening ook onder de maat.
En de T5 bussen uit Amsterdam zijn volgens mij ook allemaal 1.9 TDI modellen. Ik weet alleen niet of dit fulltime Noodhulp voertuigen zijn.


Gast

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 12 januari 2010, 22:51:14
Mooie voertuigen!! Ziet er super uit!
Kleine correctie, het is niet de Freedom Edge maar de Ultra Freedom.
De Edge Ultra is met strobes, de Ultra Freedom de LED uitvoering. De Ultra is van de zijkant gezien breder dan een normaal Edge-frame.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #46 Gepost op: 12 januari 2010, 23:25:47
Mooie voertuigen!! Ziet er super uit!
Kleine correctie, het is niet de Freedom Edge maar de Ultra Freedom.
De Edge Ultra is met strobes, de Ultra Freedom de LED uitvoering. De Ultra is van de zijkant gezien breder dan een normaal Edge-frame.

Weer wat geleerd, de balken zijn dus niet 1:1 gelijk aan de 'oude' Edge... Frame is wel hetzelfde qua maatvoering?

Wat mij verder opvalt is dat ze hoofdsteunen achterin hebben... Volgens mij (slecht, ik rijd er zelf vaak in) hebben de noodhulpbussen dat bewust niet, gaat toch alleen maar kapot. Dus misschien inderdaad meer gericht op de functie als dreigende escalatie voertuig.


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #47 Gepost op: 13 januari 2010, 09:46:41
@SpotterHaaglanden, ja klopt. Even afwachten. Aan de andere kant, er rijden ook veel korpsen met de 1.9 TDI 105 pk Touran, dit is naar mijn mening ook onder de maat.
En de T5 bussen uit Amsterdam zijn volgens mij ook allemaal 1.9 TDI modellen. Ik weet alleen niet of dit fulltime Noodhulp voertuigen zijn.

Bij ons in rijnmond, alle nieuwe T5 DHVbussen zijn 2.5 liters ;)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #48 Gepost op: 13 januari 2010, 09:53:11
erg mooie voetuigen, die roosters aan de voorkant kan je die er ook afhalen, liijkt mij erg lastig om noodhulp te draaien als je de hele dag door een gaasje moet kijken
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #49 Gepost op: 13 januari 2010, 10:02:41
Prachtige voertuigen! Jammer dat de 2 met kenteken een 1.9 TDI blok hebben, lijkt mij onder de maat voor Noodhulp.

Ik weet met 99,99999% zeker dat deze voertuigen niet, tot nauwelijks, voor de noodhulp ingezet zullen worden. Het gaat er zoals ik al verwacht had om 8 stuks. Dat houdt in dat elk bureau een nieuwe bus kan krijgen, wat gezien de oude T4's en transits nog niet zo'n slecht idee is. De roosters zullen er ter zijner tijd wel af gaan.
De bussen zullen een ondersteunend (surveillance) karakter krijgen maar zijn wel uitgerust en geschikt voor de noodhulp. De noodhulp zal nog primair met Tourans gedaan worden, die nu ook met Freedom zijn uitgerust en daarnaast nog nieuwe snufjes als ANPR krijgen. Deze hebben ook allemaal een 2.0 TDI motor (140PK)...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein