GRIP 4 Grote stroomstoring regio Hollands Midden - Bollenstreek 09-01-2010

Auteur Topic: GRIP 4 Grote stroomstoring regio Hollands Midden - Bollenstreek 09-01-2010  (gelezen 35737 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Iemand enig idee of er op operationeel gebied al het een en ander in voorbereiding of mogelijk al uitgevoerd wordt? ik denk aan evacuatie van kwetsbare personen/opvang etc. etc.?

Alle brandweerkazernes en politiebureau zijn opengesteld.
Tevens zijn zoveel mogelijk voertuigen de weg opgestuurd met zwaailichten aan. Als mensen hulp nodig hebben, kunnen ze de wagens aanspreken.

Bron: Eric Seugling, woordvoerder brandweer op Radio West
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Iemand enig idee of er op operationeel gebied al het een en ander in voorbereiding of mogelijk al uitgevoerd wordt? ik denk aan evacuatie van kwetsbare personen/opvang etc. etc.?

Rode Kruis o&v nog niet gealarmeerd.


Gast48368

  • Gast
100.000 huishoudens zonder verwarming en licht
Uitgegeven: 9 januari 2010 19:57
Laatst gewijzigd: 9 januari 2010 22:05

RIJSWIJK - In de Bollenstreek zitten naar schatting 100.000 huishoudens zonder stroom. De mensen hebben geen licht en geen verwarming. TenneT, de beheerder van het landelijke stroomnet, kon nog niet vertellen hoe lang het duurt voordat de stroomstoring is opgelost.
 © ANPKort na zeven uur ontstond in het hoogspanningsstation in Sassenheim een defect. Medewerkers van TenneT onderzoeken wat er precies aan de hand is.

''Dit mag niet te lang duren'', zei een woordvoerder van TenneT.


De storing doet zich voor in de gemeentes Lisse, Sassenheim, Voorhout, Katwijk, Noordwijk en Hillegom. In veel plaatsen zijn buren bij elkaar gaan zitten rondom de open haard om zich te verwarmen.

''We zitten hier in Lisse gezellig met de buren bij elkaar met een flesjes wijn, we wachten maar rustig af'', meldt een inwoner uit Lisse per mobiele telefoon.

© ANP  
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Gezellig, zo leer je mekaar nog eens kennen......


112WS18

  • Verpleegkundige/HAP-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
1523101 2010-01-09 22:14:15 naar brandweerkazerne noordwijk Ambulance Leiden e.o. (Ambulance 01)

hulp nodig bij de brandweer kazernes :\


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
ik probeer mobiel contact te maken met iemand uit lisse, is niet mogelijk telefoon geeft geen gehoor (Mobiel) mogelijik zijn masten ook uitgevallen door de storing
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
1523101 2010-01-09 22:14:15 naar brandweerkazerne noordwijk
Ambulance Leiden e.o. (Ambulance 01)

hulp nodig bij de brandweer kazernes :\

Nee, ik denk eerder strategisch opstellen, want de mensen kunnen minder makkelijk 1-1-2 bellen als ze hulp nodig hebben.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Gezellig, zo leer je mekaar nog eens kennen......

Ik voorspel een geboortegolf in de Bollenstreek over zo'n 9 maanden ;D


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Rode Kruis o&v nog niet gealarmeerd.
raar hoor dat NRK nog niet op geroepen is ze zouden al ligt vast richting uitgangsstelling gedirigeerd kunnen worden
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
ik probeer mobiel contact te maken met iemand uit lisse, is niet mogelijk telefoon geeft geen gehoor (Mobiel) mogelijik zijn masten ook uitgevallen door de storing
om 21:30 heb ik nog mobiel contact gehad met iemand uit Hillegom en deze woont op de rand van lisse
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


jelle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Hoe komt dat licht opeens aan?!

Een paar uur eerder: Hé vuurwerk! :-) ... donker. (het kan best echt vuurwerk zijn geweest)