Mortulance / Morbulance

Auteur Topic: Mortulance / Morbulance  (gelezen 27956 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mark.

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 4 december 2005, 14:57:47
Grote onzin zeg!! >:(  , als een overledene door ambu wordt opgehaald dan zou dat minder erg zijn voor familie of voor ''sommige'' mensen etc.??  dat zijn echt argumenten die doorslaggevend zijn....... >:(

Nog even en de arrestantenwagen wordt ook in ambu-geel omgetoverd omdezlefde reden dat het wel eens vervelend zou kunnen zijn om te zien door wie je nou echt wordt opgehaald, kortom, wat een circus!!!.

Er zit wel iets in wat je zegt, maar ik weet zeker dat mensen anders reageren op een mortulance dan op een lijkwagen.
En de eigenaar van deze mortulance heeft een nieuwe mortulance besteld bij visser dus het lijkt me dat ze er toch heel tevreden over zijn.


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #11 Gepost op: 15 december 2005, 00:49:25
Hier een foto van de mortulance van begrafenisonderneming V/D weerd, Ede.
Deze is trouwens al door een nieuwe gele Mercedes met sovamstriping vervangen.

 :o Gele mercedes?? ik loop achter geloof ik, toch meer weer eens tijd dat ik wat vaker in ede doorbreng
Nurse powerrrrr


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #12 Gepost op: 15 december 2005, 00:51:25


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #13 Gepost op: 15 december 2005, 00:54:29
Als ik jou toch niet had he!!  ;D
Nurse powerrrrr


Karim

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 15 december 2005, 01:11:58
Vind die wel erg veel op een ambulance lijken...

Ben benieuwd hoe die uitvaart-gast reageerd als ergens een ongeluk gebeurd en hij komt toevallig langs en wordt tegen gehouden door 't publiek.

En wat moet zo'n ding met 'n blauwe balk eigenlijk ?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #15 Gepost op: 15 december 2005, 01:13:21

En wat moet zo'n ding met 'n blauwe balk eigenlijk ?
Dat zal net als bij dierenambulances met de APK te maken hebben.


Karim

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 15 december 2005, 01:15:11
Ik vind dat hele ding maar flauwekul, heeft naar mijn mening 'n beetje hoog "wannabe gehalte".

Gewoon 'n wit/grijs/zwart busje werkt net zo goed om overleden personen in te vervoeren....


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #17 Gepost op: 15 december 2005, 02:45:50
Misschien hebben ze die wagen wel goedkoop overgekocht? Je weet het verhaal erachter niet. Dus om direct te spreken over 'wannebe gehalte' vind ik weer flauwekul.

En als een wit/grijs/zwart busje net zo goed werkt, waarom dan niet geel? Er staat toch met dikke koeieletters op 'Mortulance'.


Karim

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 15 december 2005, 04:22:23
Misschien hebben ze die wagen wel goedkoop overgekocht? Je weet het verhaal erachter niet. Dus om direct te spreken over 'wannebe gehalte' vind ik weer flauwekul.

En als een wit/grijs/zwart busje net zo goed werkt, waarom dan niet geel? Er staat toch met dikke koeieletters op 'Mortulance'.

Ja, en op die letters na lijkt het sprekend op een ambulance, van 'n afstand zou je ook zo geloven dat 't er eentje was, en als die wat rapper door 't verkeer scheurd valt die text mortulance niet eens op.

Oke, misschien heeft ie 'm wel goedkoop over kunnen kopen, maar waarom haalt die dan niet gewoon de striping en de balk eraf, waarom wil ie perse dat dat ding zo veel mogelijk op een echte ambulance lijkt ?

Ik bedoelde met wit/grijs/zwart busje een voertuig net als ieder ander, niet iets wat nauwelijks van een echt hulpverleningsvoertuig te onderscheiden is.

Ga maar 's in een witte auto met blauwe en rode strepen en blauw zwaailicht rijden, en zet er "Polite" op, je krijgt geheid commentaar dan....


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #19 Gepost op: 15 december 2005, 08:34:47
Misschien hebben ze die wagen wel goedkoop overgekocht? Je weet het verhaal erachter niet. Dus om direct te spreken over 'wannebe gehalte' vind ik weer flauwekul.

En als een wit/grijs/zwart busje net zo goed werkt, waarom dan niet geel? Er staat toch met dikke koeieletters op 'Mortulance'.

Wat een achterlijk gebeuren die titel ''Mortulance"" !!   :(
Zo kan ik ook de ''Garagulance'' lanceren als term voor de afsleepauto's, de ''Post-ulance'' voor het pakketvervoer, de '' Psycho-ulance'' voor al uw psychiatrisch vervoer, verder  de ''Taxi-ulance'' voor de persoon die graag liggend in een taxi verplaatst wil worden. Een overledene hoeft niet met spoed vervoert te worden en zo'n auto hoeft al helemaal niet op een ambulance te lijken. Toch wel raar als men een overleden vervoert in een auto die lijkt op een auto van een dienst die juist probeert het overlijden uit te stellen/voorkomen en te bestrjden..... ;)  Maar goed, elke Wannabee zijn eigen gele auto scheelt vast weer een hoop wannabee-stress.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod