Mortulance / Morbulance

Auteur Topic: Mortulance / Morbulance  (gelezen 27996 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Trophy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • keep the rubberside down
Reactie #20 Gepost op: 18 december 2005, 15:29:16

Leeuwarder Courant, 19 juni 2005. MORTULANCE Mortulance stond er gisteren aan de Groninger-straatweg, voor het Wokrestaurant. Mortulance? Dat is een als ambulance 'gecamoufleerde' uitvaartwagen, die ingezet wordt bij bijvoorbeeld dodelijke verkeersongevallen of verdrinkingen. De wagen was net afgeleverd door ambulancebouwer Visser en is vandaag naar Ede gegaan, waar uitvaartverzorger Van de Weerd hem in bedrijf neemt. „Het is alweer onze vierde. We hebben er goede ervaringen mee. Het komt wat minder schokkend over dan een rouwauto", aldus de woordvoerder Van de Weerd.


Dit berichtje kwam ik tegen op internet. Het is diep triest dat een dergelijke organisatie zich zo opstelt. Als zij het zo schokkend vinden om met een zwarte auto voor te rijden, waarom nemen zij dan niet een onopvallende auto?
Bovendien vind ik dit versterken van het taboe wat op de dood rust. Een volkomen verkeerde weg slaat deze begrafenisondernemer in.
Verder geeft het valse hoop: als een dergelijk voertuig ten tonele verschijnt zal men toch sneller aan een ambulance dan aan een mortulance denken.

Ronduit belachelijk dat men een ambulance imiteert. Het maakt mij niet uit wat voor een verhaal er achter zit of hoeveelste hands dit voertuig is. Modificaties (OGS en striping eraf) zijn zo gebeurd. Als men de modificaties laat zitten gebeurt dat niet uit kosten besparing, maar men heeft er een bedoeling mee. Welke die bedoeling is kunnen we naar raden.

En voor de rest kunnen we kort zijn: BiZa striping en OGS mag alleen voor de door de minister aangewezen voertuigen.
VSAZ ambulancezorg


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 18 december 2005, 15:31:08

Leeuwarder Courant, 19 juni 2005. MORTULANCE Mortulance stond er gisteren aan de Groninger-straatweg, voor het Wokrestaurant. Mortulance? Dat is een als ambulance 'gecamoufleerde' uitvaartwagen, die ingezet wordt bij bijvoorbeeld dodelijke verkeersongevallen of verdrinkingen. De wagen was net afgeleverd door ambulancebouwer Visser en is vandaag naar Ede gegaan, waar uitvaartverzorger Van de Weerd hem in bedrijf neemt. „Het is alweer onze vierde. We hebben er goede ervaringen mee. Het komt wat minder schokkend over dan een rouwauto", aldus de woordvoerder Van de Weerd.


Dit berichtje kwam ik tegen op internet. Het is diep triest dat een dergelijke organisatie zich zo opstelt. Als zij het zo schokkend vinden om met een zwarte auto voor te rijden, waarom nemen zij dan niet een onopvallende auto?
Bovendien vind ik dit versterken van het taboe wat op de dood rust. Een volkomen verkeerde weg slaat deze begrafenisondernemer in.
Verder geeft het valse hoop: als een dergelijk voertuig ten tonele verschijnt zal men toch sneller aan een ambulance dan aan een mortulance denken.

Ronduit belachelijk dat men een ambulance imiteert. Het maakt mij niet uit wat voor een verhaal er achter zit of hoeveelste hands dit voertuig is. Modificaties (OGS en striping eraf) zijn zo gebeurd. Als men de modificaties laat zitten gebeurt dat niet uit kosten besparing, maar men heeft er een bedoeling mee. Welke die bedoeling is kunnen we naar raden.

En voor de rest kunnen we kort zijn: BiZa striping en OGS mag alleen voor de door de minister aangewezen voertuigen.

dat wokrestaurant zal ook wel blij zijn geweest met die mortulance voor de deur  :-X :-X


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #22 Gepost op: 18 december 2005, 15:32:32
en OGS mag alleen voor de door de minister aangewezen voertuigen.

Niet om het één of ander hoor. Maar waar haal je vandaan dat ze met OGS rijden  ???


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #23 Gepost op: 18 december 2005, 15:42:41
Mortulance.... belachelijk....

Gelukkig wordt er in deze regio met gewone zwarte wagens gereden..

Rijdt deze auto ook met OGS? Haal zowieso die lampen eraf als ze zo graag met een gele auto wil rijden..


Karim

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 18 december 2005, 15:46:38
Wat een achterlijk gebeuren die titel ''Mortulance"" !!   :(
....

Het is diep triest dat een dergelijke organisatie zich zo opstelt. Als zij het zo schokkend vinden om met een zwarte auto voor te rijden, waarom nemen zij dan niet een onopvallende auto?

Ronduit belachelijk dat men een ambulance imiteert. Het maakt mij niet uit wat voor een verhaal er achter zit of hoeveelste hands dit voertuig is. Modificaties (OGS en striping eraf) zijn zo gebeurd.

Mortulance.... belachelijk....

Rijdt deze auto ook met OGS? Haal zowieso die lampen eraf als ze zo graag met een gele auto wil rijden..

Hmmm, zie te zien ben ik gelukkig niet de enigste die 't een belachelijk idee vind.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 19 december 2005, 18:41:00
NEe karim, ik vind dit veel ste veel op een gewone ambulance lijken, ronduit belachelijk, net zo iets als iemand die ene beveiligingsbedrijf heeft en aan komt met een (ex) politie wagen in vol ornaat
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #26 Gepost op: 7 januari 2006, 15:58:34
In veel Duitse steden had men in de jaren 60-70 al grijze bestelbusjes rijden voor
het transport van overledenen bij ongevallen of moorden.
Boven op het dak van de bestelwagens bevond zich een lichtbak met "Unfall Sondereinsatz"
Trouwens, de GGD Amsterdam heeft toch een VW LT gehad als mortulance?
Deze zag er van de buitenkant ook als normale Ambulance uit.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #27 Gepost op: 7 januari 2006, 17:40:33
In veel Duitse steden had men in de jaren 60-70 al grijze bestelbusjes rijden voor
het transport van overledenen bij ongevallen of moorden.
Boven op het dak van de bestelwagens bevond zich een lichtbak met "Unfall Sondereinsatz"
Trouwens, de GGD Amsterdam heeft toch een VW LT gehad als mortulance?
Deze zag er van de buitenkant ook als normale Ambulance uit.

Volgens mij alleen in Baantjer  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 7 januari 2006, 20:00:07
Volgens mij alleen in Baantjer  ;)

Dit is echt een ambulance geweest. Ik heb er nog ergens foto's van gemaakt een paar jaar geleden toen hij in de post van het AMC stond.


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #29 Gepost op: 8 januari 2006, 18:05:03
Heb je er een foto van?