Mortulance / Morbulance

Auteur Topic: Mortulance / Morbulance  (gelezen 27787 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Robin Hundman

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 8 januari 2006, 18:14:45
Ja, heb hem gevonden!  :)
Foto heb ik gemaakt in 2001 bij de ambulancepost van het AMC.



Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 8 januari 2006, 19:57:06
Wat ik gehoord heb over die ambulance is dat hij alleen overleden personen vervoerde die naar een schouwarts moesten (bijv dood gevonden en dergelijke) niet na bijv. een reanimatie. Alleen bij misdrijven dus, of dat klopt weet ik natuurlijk niet
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #32 Gepost op: 9 januari 2006, 14:06:49
Dat is pas verwarrend... Een ambulance van de GGD zelf die overleden personen komt ophalen.  :-X
Dat er op zo'n wagen staat 'mortulance' ala, maar 'ambulance'!!!  :-X

Ben benieuwd wat de ambulanceberoepsgroep daar over te zeggen heeft?


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #33 Gepost op: 9 januari 2006, 15:26:13
Dat is pas verwarrend... Een ambulance van de GGD zelf die overleden personen komt ophalen.  :-X
Dat er op zo'n wagen staat 'mortulance' ala, maar 'ambulance'!!!  :-X

Ben benieuwd wat de ambulanceberoepsgroep daar over te zeggen heeft?

Ik heb een vermoeden...  8) ;D
Arts  www.alphalog.nl


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #34 Gepost op: 9 januari 2006, 17:39:53
Deze LT is toch echt gebruikt als dodenwagen, niet alleen in Baantjer.


Bart S

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 9 januari 2006, 23:20:19
Dat is pas verwarrend... Een ambulance van de GGD zelf die overleden personen komt ophalen.  :-X
Dat er op zo'n wagen staat 'mortulance' ala, maar 'ambulance'!!!  :-X

Ben benieuwd wat de ambulanceberoepsgroep daar over te zeggen heeft?
Tja... op een huisartsenauto staat ook "Ambulance".... op de auto van de OVD-G staat ook "Ambulance".... en dat zijn ook geen ambulances ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #36 Gepost op: 9 januari 2006, 23:56:52
Tja... op een huisartsenauto staat ook "Ambulance".... op de auto van de OVD-G staat ook "Ambulance".... en dat zijn ook geen ambulances ;)
Waarom dan die hele aardverschuiving vanwege een mortulance?  ??? :-\


Karim

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 10 januari 2006, 00:54:27
Waarom dan die hele aardverschuiving vanwege een mortulance?  ??? :-\

Omdat die arts in dat hap voertuig en die OVD-G, en tegenstelling tot die mortulance wel met spoed door het verkeer moeten, en dat die 2 wel duidelijk als voertuig herkend horen te worden, zodat men snel opzij gaat, maar ook zodat men weet waar ze opzij gaan anders krijg je dat wildgroei idee van zoveel blauwblauw voertuigen dat men ook denkt van "ja bekijk het maar, wat ben jij nu weer".

Een mortulance daarentegen hoort gewoon niet als 2 druppels water op een ambu te lijken, en al helemaal geen blauwe zwaailichten te hebben.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #38 Gepost op: 10 januari 2006, 12:22:33
Omdat die arts in dat hap voertuig en die OVD-G, en tegenstelling tot die mortulance wel met spoed door het verkeer moeten, en dat die 2 wel duidelijk als voertuig herkend horen te worden, zodat men snel opzij gaat, maar ook zodat men weet waar ze opzij gaan anders krijg je dat wildgroei idee van zoveel blauwblauw voertuigen dat men ook denkt van "ja bekijk het maar, wat ben jij nu weer".

Een mortulance daarentegen hoort gewoon niet als 2 druppels water op een ambu te lijken, en al helemaal geen blauwe zwaailichten te hebben.

Ja allemaal erg fijn (en dat snap ik ook wel), maar daar ging het helemaal niet om. Ik wilde eigenlijk een mening over deze wagen hebben?

Ja, heb hem gevonden!  :)
Foto heb ik gemaakt in 2001 bij de ambulancepost van het AMC.

http://img317.imageshack.us/img317/4074/gggd20019os.jpg

Ohjah, nog een vraagje. Hebben jullie wel eens zo'n mortulance met toeters en bellen zien rijden? Want zoals het nu overkomt is het alsof jullie denken dat die wagen lekker met blauw-blauw door het verkeer heen gaat.


Karim

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 10 januari 2006, 13:06:19

Ohjah, nog een vraagje. Hebben jullie wel eens zo'n mortulance met toeters en bellen zien rijden? Want zoals het nu overkomt is het alsof jullie denken dat die wagen lekker met blauw-blauw door het verkeer heen gaat.

Gelukkig rijdt dat ding niet in mijn regio dus ik heb dat uiteraard niet kunnen zien.

Maar iederen chauffeur kan je vertellen dat je met 'n ambulance heel wat meer kan uithalen ook zonder blauwblauw dan met 'n gewone auto.
Als ik in mijn prive auto wat harder rij en lang op de linkerbaan blijf hangen of eventueel zou bumperkleven wekt dat alleen maar irritatie op en gaat men juist proberen mij te hinderen, doe je dat met een ambulance reageerd met opeens heel anders.

Dus als die gast, zelfs zonder blauwblauw, met hoge snelheid op de linkerbaan aangescheurd komt gaat men toch wel opzij onder 't mom van "oei, een ambulance" ,en dat is gewoon misbruik maken van de situatie.