Mortulance / Morbulance

Auteur Topic: Mortulance / Morbulance  (gelezen 27955 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #40 Gepost op: 10 januari 2006, 13:18:51
Oké, duidelijk.

Ja, heb hem gevonden!  :)
Foto heb ik gemaakt in 2001 bij de ambulancepost van het AMC.

http://img317.imageshack.us/img317/4074/gggd20019os.jpg
En deze dan?  ??? Van de ambulancedienst zelf?


Karim

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 10 januari 2006, 13:23:30
Oké, duidelijk.
En deze dan?  ??? Van de ambulancedienst zelf?

Mijn mening blijft 't zelfde, maakt niet uit van wie die motulance is.

Maar dat GGD ding is niet van mijn regio, van voor mijn tijd, en als ik 't goed heb is er ook geen zekerheid over, er wordt gezegd "Wat ik gehoord heb over die ambulance is dat....".
Wellicht dat die wagen ook nog gewoon als ambulance werd ingezet, omdat 'r ook ambulance op staat.


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #42 Gepost op: 10 januari 2006, 14:38:59
Bij  ongevallen op drukke wegen met dodelijke afloop is er toch ook haast geboden om de weg zo snel mogelijk
weer open te kunnen stellen?
Vooral in een drukke stad als Amsterdam is dit heel belangrijk.
Daarom heeft die LT waarschijnlijk ook blauwe zwaailampen.
Vroeger, in jaren 60-70, had de GGD Amsterdam al zo'n grote Chevrolet truck (met stompe neus)  die voor het zelfde doeleinde gebruikt werd.


Karim

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 10 januari 2006, 14:55:54
Bij  ongevallen op drukke wegen met dodelijke afloop is er toch ook haast geboden om de weg zo snel mogelijk
weer open te kunnen stellen?

Meestal valt dat wel mee met dat snel weghalen, die weg blijft toch nog wel 'n poosje dicht aangezien de politie eerst 'n grondig onderzoek moet uitvoeren.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #44 Gepost op: 14 januari 2006, 00:05:36
Bij  ongevallen op drukke wegen met dodelijke afloop is er toch ook haast geboden om de weg zo snel mogelijk
weer open te kunnen stellen?
Vooral in een drukke stad als Amsterdam is dit heel belangrijk.
Daarom heeft die LT waarschijnlijk ook blauwe zwaailampen.
Vroeger, in jaren 60-70, had de GGD Amsterdam al zo'n grote Chevrolet truck (met stompe neus)  die voor het zelfde doeleinde gebruikt werd.

verkeerssituatie/file in Amsterdam is geen enkele indicatie om met A1 een overledene op te halen...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #45 Gepost op: 16 januari 2006, 14:10:42
Citaat van Joffry Ambu-Vpk
"verkeerssituatie/file in Amsterdam is geen enkele indicatie om met A1 een overledene op te halen"

Blijkbaar wel.


Karim

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 16 januari 2006, 14:21:08
Citaat van Joffry Ambu-Vpk
"verkeerssituatie/file in Amsterdam is geen enkele indicatie om met A1 een overledene op te halen"

Blijkbaar wel.

En waar haal je dat uit ? Niemand hier heeft dat ding zien rijden met A1 voor een overledene of gehoord van een dergelijke situatie.

Alleen dat er een GGD ambu was die blauwe lampen had en ook overledene ophaalde. Waarschijnlijk werd die ambu voor meerdere doeleinden gebruikt, want zoals Joffry al zei, een "verkeerssituatie/file in Amsterdam is geen enkele indicatie om met A1 een overledene op te halen".


Student IVK

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 16 januari 2006, 15:19:27
Het hele begrip 'Mortulance' is nieuw voor mij...

Toch best leerzaam zo'n forum  ;D

Greetzzzzzzz


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #48 Gepost op: 16 januari 2006, 17:29:13
Hoi,

Ik ben net terug van een poosje weggeweest......er is hier veel commotie over onstaan,zeg! Zoals een aantal mensen al weet, kom ik uit Ede. Hans v.d. Weerd is een vriend en collega van me. Hij is in onze regio de enige begrafenisondernemer waarmee wij werken, dus ook voor klussen op straat. Zijn medewerkers rijden nooit met spoed, zijn altijd heel korrekt, net als Hans zelf, en zijn nooit ambulance "wanabees" geweest. Hij heeft alles laten zitten vanuit veiligheidsoverwegingen voor zijn personeel (opvallendheid=veiligheid). Je hoeft er niet mee eens te zijn, maar ik vond het wel tijd om enige nuancering in te brengen in de berichtgeving.

Good to be back......

Carl.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Trophy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • keep the rubberside down
Reactie #49 Gepost op: 16 januari 2006, 21:21:42
Carl,

Lange tijd niets meer gehoord, inderdaad.

Het kan best wezen dat men uit veiligheidsoverwegingen met een opvallende auto wilt rijden.
Maar waarom moet dat zo nodig een ambulance zijn?
En betekend dit feit dat alle andere uitvaartverenigingen onveilig bezig zijn?

Ik ben en blijf van mening dat een voertuig met een ambulance uiterlijk bij de "witte colonne" hoort.
Bovendien vraag ik mij af of Biza de striping op dit voertuig wel accepteerd: volgens de richtlijnen mag dit bedrijf de striping niet voeren.

Dit alles los van het gegeven dat deze mensen zich correct zullen gedragen.

Nico
VSAZ ambulancezorg