Diefstal van of uit een hulpverleningsvoertuig

Auteur Topic: Diefstal van of uit een hulpverleningsvoertuig  (gelezen 29260 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #40 Gepost op: 2 februari 2010, 12:44:21
Het geld ook niet voor stadsgebieden maar bv op het platte land of bij een ongeval op de weg waar je alle licht nodig hebt om wat te zien en als je ergens voor de deur staat hoef je inderdaad geen sirene aan te hebben.
Blauw is misschien wel gemakkelijk dan kunnen de andere zien waar je staat.
En inderdaad het inbouwen van zo'n voorziening is inderdaad veel goedkoper dan een standverwarming?

En dan stelen ze de wagen onder je neus vandaan?  ;D ::)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Bart S

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 2 februari 2010, 15:44:12
Met een gemiddelde prijs van ongeveer 900 Euro is het standverwarmingssysteem zeker niet goedkoop.
Wel kun je een groot deel terug verdienen door lagere slijtage aan de motor en lager brandstof verbruik na een koude start. Overigens verbruikt de kachel minder brandstof (niet electrisch maar aangesloten op de tank) dan een lopende motor.

Ruud

Om nog even op de kachels door te gaan.... wij hebben electrische kacheltjes ingebouwd in alle voertuigen die geschakeld zitten achter de 'walstroom'. Reden hiervan is dat de auto wel eens lange tijd op een VWS post buiten kan staan bij lage temperaturen. Zo blijft het binnen geriefelijk en bevriezen je ramen niet. Zodra je de stekker loshaalt gaat de kachel uit. Hij kan dus nooit je accus leegtrekken.

Op locatie, waarbij het nodig is om veel verlichting te voeren of om de kachel aan te houden, moet je dus je motor laten draaien. In de praktijk is dat eigenlijk alleen op plaatsen waarbij je ook dicht bij het voertuig bent, zoals op de snelweg, auto te water enz. Als je ergens binnen bent gaat de auto uit en wordt hij niet verwarmd. Maar zodra je de motor start wordt het achterin snel warm, en dan praat ik over minuten.

In de garage hebben we alleen de blokverwarming welke ook geschakeld is achter de walstroom. Het interieur wordt dan dus niet verwarmd (kacheltje wordt uitgezet), maar dat is ook niet echt nodig omdat de auto in een (verwarmde) garage staat.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #42 Gepost op: 2 februari 2010, 17:40:52
Volgens mij ging dit topic over het stelen van een hulpverleningswagen.
Er zijn technische een aantal optie's die dit voorkomen ook wanneer je de auto aan laat staan, zodat de deuren na een bepaalde tijd automatische op slot gaan.
Het systeem dat de motor blijft draaien zonder de sleutel in het contact, heb ik in mijn eigen auto zitten best l;D ;D ;D af en toe.
Met cargolock heb ik geruime ervaring, bij een bedrijf waar een vriend van mij werkt.
En mocht je een keer de sleutel in de auto laten liggen en de deuren springen op slot, dan kan je dat altijd nog overbruggen.
Je moet alleen even weten hoe je dat moet doen.
Binnen dat bedrijf zijn het er maar 2 die dat weten, en als een auto op die manier op slot staat gaan een van de twee ernaar toe om ze te helpen.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #43 Gepost op: 2 februari 2010, 20:13:23
automatisch op slot zonder een handeling van de HV'ers lijkt mij de slechts mogelijke oplossing van dit probleem... :-X


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #44 Gepost op: 2 februari 2010, 20:32:11
automatisch op slot zonder een handeling van de HV'ers lijkt mij de slechts mogelijke oplossing van dit probleem... :-X
Dit gebeurt alleen als de bestuurder met de afstandbediening de cabine afsluit.
Daarna zijn spullen er uithaald en dan kan hij gewoon weglopen bij de auto want die sluit vanzelf af.
Het kan ook als je de cabine open laat en dan met de afstandbediening de achter en zijdeuren ontgrendeld.
Je pakt weer je spullen en doet de deur met je voet weer dicht en loopt maar het so en de deur sluit zich weer vanzelf af.
Kans op diefstal van je spullen BIJNA niet of ze moeten de ramen er uitslaan.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #45 Gepost op: 3 februari 2010, 20:52:55
Wij hebben in Brabant (nog) chevvy's en die laat ik idd wel eens met draaiende motor staan. Steeds meer met de deuren op slot dmv de tweede sleutel/afstandbediening

straks krijgen we sprinters EN DIE KUNNEN DUS NIET OP SLOT MET EEN DRAAIENDE MOTOR!
ook schijnt zo'n systeen met in de versnelling en koppeling op komen enzo niet te kunnen in een sprinter

Dit omdat mercedes dit stuk boordcomputersoftware niet wil vrijgeven cq niet wil aanpassen!
Dan zal ik je uit de droom helpen. De MICU die bij ons rijdt heeft weldegelijk zo'n voorziening. De wagen is opgebouwd op een  mercedes sprinter. Als je met draaiende motor de handrem aantrekt, kun je de sleutel uit het contact nemen en de boel afsluiten. Mocht een onverlaat de boel toch openbreken en er vandoor willen gaan, dan slaat de motor af als de handrem los zet. Hij komt dus niet ver.

Verder kan ik mij niet voorstellen dat ze bij jullie handgeschakelde bakken krijgen ;)


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #46 Gepost op: 5 februari 2010, 22:15:56
Waarom zou je in hemelsnaam een Ambulance stelen, waar moet het heen met deze maatschappij?
Als mensen NU al dit soort dingen doen, hoe is het dan over 10 jaar met de hulpverleners gesteld? Gaan mensen ze dan ontvoeren? :o
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #47 Gepost op: 5 februari 2010, 22:58:23
Dat is toekomst kijken dus daar kan je geen antwoord opgeven  >:(
Maar als ze nu al waardentransporteurs overgieten met benzine ziet het er niet best uit. >:( >:(
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #48 Gepost op: 11 februari 2010, 15:03:57
het kan nog gekker  :-X

Dronken dief steelt ambulance met patiënt

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1066169/2010/02/11/Dronken-dief-steelt-ambulance-met-patient.dhtml
11/02/10 12u18
 
Een dronken dief heeft een ambulance gestolen. De man kroop in de wagen en ging ervan door met een patiënt en de ambulanciers.

De ziekenwagen was uitgerukt voor een noodgeval in het skigebied Mount Horeb in Wisconsin. De ambulanciers waren volop bezig met de patiënt toen de dief met de ziekenwagen weg reed. Echt ver kwam hij niet. Op een parking werd hij meteen klemgereden door een politiepatrouille. (vsv)
Samen sterk in de hulpverlening!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 22 januari 2011, 13:47:38
En nog steeds gaan mensen er met een politiewagen vandoor.
Zouden ze dit gaan leren aan de Afghanen? 0098

Inbreker rijdt weg in politieauto

AMSTERDAM -  Een inbreker heeft kans gezien aan de politie te ontsnappen door weg te rijden in een politieauto.

De politie zag vannacht in De Bilt twee mannen op een scooter zonder kentekenplaat rijden met een flatscreen. In de buurt van de Berekuil probeerde de agenten tevergeefs de scooter in de sluiten. Een tweede poging bij de Veemarkthallen ontaardde in een vechtpartij waarbij één van de inbrekers kans zag de politieauto te stelen en de andere inbreker erin slaagde te vluchten. Een kogelregen verhinderde de inbreker niet weg te rijden in de politieauto.
Omdat inmiddels groot alarm was geslagen, werd jacht gemaakt op de inbreker in de politieauto. Bij de Aartsbisschop Romerostraat werden de banden van de auto lekgeschoten. Waarschijnlijk daardoor raakte de inbreker van de weg bij Fort Blauwkapel. Daar werd hij door agenten ingerekend. De andere inbreker is nog voortvluchtig.
http://www.youtube.com/watch?v=NvZ44cg8Ym8#ws]

User: Thefotokoning

Bron: Telegraaf