0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
12 januari 2010(Novum) - Politieagenten met een hanenkam mogen ook gewoon op straat werken. Dat heeft de Centrale Raad van Beroep bepaald, meldt de Nederlandse Politiebond. Een agent van het korps Rotterdam-Rijnmond had de zaak in 2006 aangespannen. Hij was met een hanenkam op zijn werk verschenen. Vanwege zijn 'rechts-extremistische' uitstraling mocht hij alleen nog maar kantoorwerk doen.Door de agent tot het bureau te verplichten wordt hij volgens de raad in zijn grondrechten beperkt. Het korps zou de onaantastbaarheid van het lichaam niet hebben gerespecteerd, want de agent kan het kapsel niet alleen onder werktijd anders modelleren.lees verder: http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article2960897.ece/Agent_mag_hanenkam_hebben.html
Ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden? Ikzelf was erg verbaasd toen ik dit las, ik persoonlijk vind dit veel te ver gaan, maar aan de andere kant, waar leg je de grens?
Het verhaal waar jij op duid, gaat over een wijkagent die met tot aan zijn billen liep. Daar vond men ook van dat het niet kon en mocht. Ik vind doe gewoon normaal, zolang het niet aanstoot gevent is laat het dan.
En dus heb ik als leek de vraag: Zijn daar algemene regels voor?
Ik vind doe gewoon normaal, zolang het niet aanstoot gevent is laat het dan.