Mobiele Opstelpunten C2000

Auteur Topic: Mobiele Opstelpunten C2000  (gelezen 47417 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kojak

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #40 Gepost op: 29 juni 2010, 23:01:18
Keusjuh is even nieuwsgierig:

Kan iemand mij vertellen waarom deze voertuigen brandweerkleuren / striping hebben als ze vallen onder vtsPN ?

De reden dat de mobiele opstelpunten brandweerstriping hebben is even vreemd als logisch.
De voertuigen zijn aangekocht door BZK en aangezien voor brandweer voertuigen geen BTW hoeft te worden betaald zijn ze brandweerrood.
Een bijkomend voordeel is dat brandweervoertuigen minder gevoelig zijn voor vandalisme.


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #41 Gepost op: 30 juni 2010, 00:10:38
aangezien voor brandweer voertuigen geen BTW hoeft te worden betaald zijn ze brandweerrood.

Het ligt aan mij of er is hier geen verband tussen


Kojak

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #42 Gepost op: 1 juli 2010, 00:47:51
Het ligt aan mij of er is hier geen verband tussen

De discussie ging waarom de mob. opstelpunten brandweerstriping hebben terwijl ze onder de UMS (dus politie) vallen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #43 Gepost op: 1 juli 2010, 01:28:19
De discussie ging waarom de mob. opstelpunten brandweerstriping hebben terwijl ze onder de UMS (dus politie) vallen.

Daar heeft de kleur niets mee te maken. Ook politie en ambulancevoertuigen zijn vrijgesteld van BPM.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #44 Gepost op: 1 juli 2010, 11:24:43
Daar heeft de kleur niets mee te maken. Ook politie en ambulancevoertuigen zijn vrijgesteld van BPM.

En Reddingsbrigade niet te vergeten.
343, never forget.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #45 Gepost op: 1 juli 2010, 11:50:32

De discussie ging waarom de mob. opstelpunten brandweerstriping hebben terwijl ze onder de UMS (dus politie) vallen.


Brandweer is bij de start van huidige rampenbestrijdingsstructuur als leidende en faciliterende organisatie aangewezen daarom zijn b.v. ook de Verbindingswagens en COH brandweer rood.
Een ander punt is misschien wel dat de brandweer als enige van de takken van de rampenbestrijding voldoende chauffeurs heeft welke met een vrachtwagen mogen rijden.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #46 Gepost op: 1 juli 2010, 13:15:43
Een ander punt is misschien wel dat de brandweer als enige van de takken van de rampenbestrijding voldoende chauffeurs heeft welke met een vrachtwagen mogen rijden.

...en welke paraat beschikbaar zijn :)

Binnen de politie hebben ook veel personen een groot rijbewijs (bijvoorbeeld alle ME chauffeurs) en veel ambulancechauffeurs overigens ook. Ik zou de weddenschap niet direct aan willen gaan vwb de hoeveelheid chauffeurs met groot rijbewijs ;)


De 'discussie' over de kleur van deze voertuigen is overigens al gevoerd in dit topic, dus voor de geïnteresseerde: even teruglezen O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Wim118

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #47 Gepost op: 27 juli 2010, 14:10:02
Kazerne Wormer heeft speciale verbindingswagen
27 juli 2010

WORMER - De kazerne in Wormer heeft een speciale verbindingswagen. Deze wagen dient als mobiel steunpunt en beschikt over een antennemast van 30 meter hoog die binnen een paar uur operationeel opgebouwd kan worden voor het C2000 netwerk. Vrijdag werd de sleutel symbolisch overhandigd.
Vanuit het Ministerie van Binnenlandse zaken bestond de behoefte om in de Zaanstreek een mobiel opstelpunt te plaatsen als uitbreiding naar zes opstelpunten in Nederland. Vanwege de centrale ligging en het feit dat de regionale taken op communicatiegebied vanuit de kazerne in Wormer geregeld worden is er gekozen voor deze kazerne. De nieuwe verbindingswagen wordt ingezet bij grootschalige evenementen maar ook bij storing en uitval van het C 2000 netwerk.
Vanuit Wormerland is dit voertuig voor de hele provincie Noord-Holland beschikbaar. Na de vakantieperiode wordt er een instructie verzorgd door de Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding (LFR), die de eigenaar van dit voertuig is, om zo de communicatiegroep van Wormerland de fijne kneepjes van het opbouwen van deze auto bij te brengen. Ook het noodzakelijke onderhoud wordt in de Wormerse kazerne gerealiseerd.



Bron en meer foto's: http://www.webregio.nl/zaanstreek/regionaal-nieuws/artikel/1798641/foto/1/kazerne-wormer-heeft-speciale-verbindingswagen.aspx


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #48 Gepost op: 28 augustus 2010, 22:36:56
Vandaag viel me op dat het Mobiele Opstelpunt uit Assen (BS-BH-55) in eerste instantie stickers op het voertuig had met de naam van één van de ontwerpers, Jan Nuijen, terwijl die vandaag een bordje achter de voorruit had met de naam Jan Nuynen. Mooi is dat, ontwerp je zo'n wagen, krijgt die wagen jouw naam, schrijven ze je naam fout...  :D
greetz,  Enrique


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #49 Gepost op: 4 september 2010, 18:50:33