Waarom rijden huisartsen in dermate dure voertuigen?

Auteur Topic: Waarom rijden huisartsen in dermate dure voertuigen?  (gelezen 36166 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Gepost op: 13 januari 2010, 21:31:14
In Zeeland rijden de huisartsen in een VW Touraeg.
Iets wat ik niet begrijp is waarom deze huisartsen in een dergelijk duur en benzineverspillend apparaat moeten rijden...
Ik zou eerder zeggen: je hebt een publieke functie dus geef een goed voorbeeld. Neem een fatsoenlijke auto die niet teveel verbruikt. het gaat toch om gemeenschapsgeld!

EDIT: hmm, sorry, misschien is dit hier een beetje off-topic...

Johan


Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2010, 16:52:36
In Zeeland rijden de huisartsen in een VW Touraeg.
Iets wat ik niet begrijp is waarom deze huisartsen in een dergelijk duur en benzineverspillend apparaat moeten rijden...
Ik zou eerder zeggen: je hebt een publieke functie dus geef een goed voorbeeld. Neem een fatsoenlijke auto die niet teveel verbruikt. het gaat toch om gemeenschapsgeld!

Hoi Johan,
Grotere huisartsvervoerders hebben een contract met leasemaatschappijen die de auto's voorzien van gele bestickering. De auto's worden niet aangeschaft. De SUV's zijn geďntroduceerd om oa de oudere huisarts te voorzien van instapcomfort. De Audi's zijn nl behoorlijk laag.

Groet HapAmbu


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2010, 19:19:43
Hoi Johan,
Grotere huisartsvervoerders hebben een contract met leasemaatschappijen die de auto's voorzien van gele bestickering. De auto's worden niet aangeschaft. De SUV's zijn geďntroduceerd om oa de oudere huisarts te voorzien van instapcomfort. De Audi's zijn nl behoorlijk laag.

Groet HapAmbu

Toch is het belachelijk dat er ''voor de oudere huisarts'' een VW Touareg word geleased ... Een Golfje of Touran is méér dan voldoende én die zijn een (heel) stuk goedkoper in de lease ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2010, 19:40:42
In Limburg is de MB G-klasse al in gebruik  ??? , maar dit terzijde

ik heb me laten vertellen dat de huisartsen maatschap dit zelf betaald (uit eigen zak dus)!! en niet de verzekering... O0
1:87 modelletjes:  


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2010, 20:45:38
In Limburg is de MB G-klasse al in gebruik  ??? , maar dit terzijde

ik heb me laten vertellen dat de huisartsen maatschap dit zelf betaald (uit eigen zak dus)!! en niet de verzekering... O0

Mercedes GL  ;)

Én dan nu een echte HAP auto!



Dienst: Huisarts
Post: Oostelijk Zuid Limburg
Roepnummer: 24722
Soort voertuig: Huisarts
Merk & type: Mercedes GLK Visser
Byzonderheden: Nieuwe signalering én een GLK. Kwam onderweg nog 3 identieke voertuigen tegen!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2010, 21:35:31
ik heb me laten vertellen dat de huisartsen maatschap dit zelf betaald (uit eigen zak dus)!! en niet de verzekering... O0

.. en doorberekend naar ... ?


Kanarie

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2010, 22:29:57
.. en doorberekend naar ... ?
Zij zitten vast aan wettelijke tarieven, dus als ze dit inderdaad uit eigen zak betalen, lijkt me dit gewoon een investering in eigen comfort.


Glenn2

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 18 januari 2010, 00:03:59
Had het ook niet te maken met doordat zij BiZa-striping voeren vrijgesteld zijn van de BPM, wat ook weer een sloot leasegeld scheelt?


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #8 Gepost op: 18 januari 2010, 08:47:17
Het kiezen voor een Toareg of een Tiguan heeft nog andere redenen: de hogere zit zodat je beter zicht hebt over de rest van het verkeer. Een hoger voertuig zodat deze in geval van een A1 beter wordt opgemerkt door het overige verkeer alsook de 4X4 die soms in het buitengebied en in de recente sneeuw periode zijn nut bewijst. Topmodel Tiguan staat voor een Consumentenprijs van ongeveer €40.000,= in de prijslijst, terwijl de Touran echt niet zoveel goedkoper is.

Verder wil ik je echt niet aanbevelen om een hele dag in een goedkoop klein autootje te moeten rijden want dan voel je dat behoorlijk aan je lijf op een gegeven moment.

Ruud


Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Reactie #9 Gepost op: 18 januari 2010, 17:53:19

Verder wil ik je echt niet aanbevelen om een hele dag in een goedkoop klein autootje te moeten rijden want dan voel je dat behoorlijk aan je lijf op een gegeven moment.


Kan zijn, maar als de politie de hele dag in een VW Touran of Opel Zafira rijd, waarom moet de huisarts dan in een dergelijke 'asobak'. afgezien van de kosten lijkt me dat toch een verkeerde uitstraling.