Blauwe vlag

Auteur Topic: Blauwe vlag  (gelezen 10935 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #10 Gepost op: 12 april 2004, 11:44:03
iedereen die een vlag wil hebben kan zich nu inschrijven: http://www.bondbeterleefmilieu.be/blauwevlag/deelnemen/index.php

kosten: 125 euro

Bij ons regelt de gemeente de vlaggen, maar als iemand zichg geroepen voelt... schrijf je in.
(ps gaat wel om een belgische aanmelding) 8)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #11 Gepost op: 12 april 2004, 12:10:12
Schijnveiligheid, door de controle met een dergelijke lage frequentie uit te voeren is er ee nschijnveiligheid van het water. De resultaten van de metingen zijn goed terwijl het water vervuild kan zijn. Doordat de resultaten pas veel later bekent worden gemaakt is het een controle achteraf, als het water vervuild is dan merk je dit ook wel als je dit binnen hebt gekregen.

9910001
9910001


albert dijkstra

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 12 april 2004, 16:15:11
De meetresultaten worden zo spoedig mogelijk na analyse in het labaratorium openbaar gemaakt via de provincie ( verantwoordelijk voor openbaar water) en de kustgemeenten. De techniek is helaas nog niet zover dat de meetgegevens voorafgaand aan de daadwerkelijke meting bekend zijn, maar wie weet wat de toekomst ons brengt ?.... ;) En ja, sommige soorten van vervuiling zijn waarneembaar, bijvoorbeeld olie, zodra dit het geval is mag de Blauwe Vlag niet worden gehesen , dient een waarschuwing te worden geplaatst en te worden gemeld bij het secretariaat te Den Haag.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #13 Gepost op: 12 april 2004, 20:37:23
Blauwe vlag: een lachwekkende toestand, waarbij de hoge heren weer vooraan staan tijdens de uitreiking.
Dit is echt een geld verslindende rommel.
Een goede pr campagne met het zelfde budget zal meer (duitse) toeristen opleveren


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 12 april 2004, 20:57:34
Blauwe vlag: een lachwekkende toestand, waarbij de hoge heren weer vooraan staan tijdens de uitreiking.
Dit is echt een geld verslindende rommel.
Een goede pr campagne met het zelfde budget zal meer (duitse) toeristen opleveren

Het is maar wat je belangrijker vindt, een goede PR met veel Duitse toeristen of een veilig, schoon strand. Allemaal een kwestie van keuzes.  8)

Henk


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #15 Gepost op: 12 april 2004, 21:33:23
Ik ben juist in de blauwe vlag geinteresseerd omdat hiermee (eindelijk en openbaar) eisen aan de veiligheid op de stranden worden gesteld. Regionale of nationale eisen zijn mij niet bekend, die zijn er volgens mij ook niet. Komt bij dat veel gemeentes gevoelig zijn op dit gebied en hier dus mogelijk geld voor uit willen trekken. Als ik zie wat er wordt uitgegeven om de overstorten aan te pakken dan gaat het voor versterking van de brigades om vrij beperkte bedragen. Leuke bijkomstigheid is dat het toezicht in Nederland door de grootste en mischien ook wel rijkste vereniging van het land, de ANWB wordt uitgevoerd.

Overigens vraag ik me tegelijkertijd af of de eisen voor onze stranden wel helemaal voldoen.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #16 Gepost op: 12 april 2004, 22:07:32
Kijk uit dat jullie, jullie geen zand in de ogen wordt gestrooid!!!
Met een blauwe vlag krijg je echt geen schoon en veilig strand.
Moet via een vlag eisen worden opgesteld voor veiligheid?? Sorry hoor dat hoort de overheid te doen.
Budgetverhoging door de gemeente? vergeet het maar zie bij ons het voorbeeld, er horen speciale kasten te komen voor opslag van benzine. wij daar druk mee bezig en wat zegt nu de gemeente TE DUUR!
Maar de vlaggen worden binnenkort in Den Helder uitgereikt!
Verleden jaar kregen gemeentes hier geen blauwe vlag, direct deugde de metingen niet en werd door TNO metingen verricht die weer wel goed waren.
Ik heb twee jaar terug de vlag geplaatst waar hij hoort, in de vuilnisbak


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #17 Gepost op: 12 april 2004, 22:12:52
Het nadeel van de monstername van de waterkwaliteit is dat deze geen volledig beeld geven. Het is 1 monster in de twee weken. Hierbij wordt er geen rekening gehouden met stroom en dergelijke. De resultaten van de metingen geven dus alleen de waterkwaliteit van dat moment aan, terwijl het een uur later volledig anders kan zijn. De controles hierop vind ik ook een grote poppenkast.

9910001

Dat is bij bijna alle keuringen zo toch? denk maar aan een APK, of van mij part een medische keuring, het zijn allemaal moment opnames... je kan moeilijk continu de kwaliteit blijven meten...


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #18 Gepost op: 12 april 2004, 22:16:05
Dat is bij bijna alle keuringen zo toch? denk maar aan een APK, of van mij part een medische keuring, het zijn allemaal moment opnames... je kan moeilijk continu de kwaliteit blijven meten...
Wat voor waarde en wat is de betrouwbaarheid??


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #19 Gepost op: 12 april 2004, 22:32:56
Je moet ergens beginnen, een periodieke steekproef is beter dan dat er maar wat aan gerommeld kan worden. Als er eisen omtrent de  veiligheid in staan en de blauwe vlag is gewild doe er dan je voordeel mee als reddingsbrigade zou ik zeggen. Overal op hakken omdat het nieuw is heeft ook geen zin. Het voldoen aan minimale kwaliteits eisen (normering)  wordt steeds verder ingevoerd, dus zal uiteindelijk ook hier zijn intrede doen.

Henk