Sanquin / Bloedbank met optische en geluidssignalen (OGS)

Auteur Topic: Sanquin / Bloedbank met optische en geluidssignalen (OGS)  (gelezen 104632 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #100 Gepost op: 29 november 2010, 18:55:46
Nee hoor, tot je een (al dan niet dronken) fietser van zijn fiets af rijd ... Of een aanrijding krijgt met een voertuig die van rechts komt ...

Snelheid aanpassen, blauw aan; niets aan de hand. Als je een fietser over het hoofd ziet, moet je ander werk gaan zoeken.  8)

Sorry, zou niet meer reageren...(maar het is en blijft zo leuk, dat grijze gebied!  ;))


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #101 Gepost op: 29 november 2010, 18:58:27
Er is geen grijs gebied. A1 / Prio1 is toeters en bellen.

Jammer maar helaas, als ''zij'' er overlast van hebben, dan moeten ''zij'' de wetgeving maar aanpassen ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #102 Gepost op: 29 november 2010, 19:00:17
Er is geen grijs gebied. A1 / Prio1 is toeters en bellen.

Mag jij liegen?  :D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #103 Gepost op: 29 november 2010, 19:04:16
Ander voorbeeld dan. Je kan een bepaald adres niet vinden, om 0400u 's ochtends. Je rijdt hetzelfde straatje diverse keren op en neer, maar je vindt het betreffende huisnummer maar niet... hou jij je toeters aan, Jerommeke? Straatje keren...nogmaals straatje keren, etcetera?

Mij maak je niet wijs dat jij blijft toeteren....zo ja: dan ben jij de eerste. Dan zul je wel een naam hebben, binnen je korps, of niet?  ::)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #104 Gepost op: 29 november 2010, 20:30:36
Dan zul je wel een naam hebben, binnen je korps, of niet?  ::)

De mensen die je een naam geven komen ook niet achter het hekje staan als jij je beslissingen bij een rechter mag verdedigen ...

Allemaal lief, leuk & aardig ... Een spoedrit (met verhoogde snelheid en het nemen van vrijstellingen) is voor brandweer en ambulance zéker OGS, bij de politie de voorkeur tot OGS ..

Voer je geen OGS, zul je het rijgedrag daarop aan moeten passen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #105 Gepost op: 29 november 2010, 20:41:40
De mensen die je een naam geven komen ook niet achter het hekje staan als jij je beslissingen bij een rechter mag verdedigen ...

Allemaal lief, leuk & aardig ... Een spoedrit (met verhoogde snelheid en het nemen van vrijstellingen) is voor brandweer en ambulance zéker OGS, bij de politie de voorkeur tot OGS ..

Voer je geen OGS, zul je het rijgedrag daarop aan moeten passen.

Overigens, de gene die een naam hebben zijn de gene die zich dus wel hebben mogen verantwoorden omdat zij ofwel geheel zonder OGS ofwel met alleen blauw een verkeersongeval hebben veroorzaakt....

Het maakt mij niet uit, deze hele discussie is nutteloos ...

Maar ga alsjeblieft de mensen die het wél doen zoals het hoort en/of op de meest veilige manier niet afvallen .....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #106 Gepost op: 30 november 2010, 13:07:54
Wat je wel heel mooi aangeeft in je verhaal is dat het echte gevaar vaak op plaatsen is waar je het (misschien) niet verwacht en dat je altijd, overal, super scherp moet blijven als je met spoed rijdt.

Wat dat betreft werden we inderdaad weer even 'op ons plaats gezet'. Maar het juridische deel schoot wel door mijn hoofd. Vol raken, en dan blijkt uit je black-box dat je geen sirenes aan had. Volgens mij sta ik dan al met 5-0 achter.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #107 Gepost op: 30 november 2010, 20:15:04
Maar Bart, in jouw situatie maakt het toch niet uit of je wel of niet de sirene voert? Immers, de ander komt vanuit z'n oprit, en voert een bijzondere manouvre uit... Dan heeft 'ie 2x geen voorrang.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #108 Gepost op: 30 november 2010, 23:50:11
Wat dat betreft werden we inderdaad weer even 'op ons plaats gezet'. Maar het juridische deel schoot wel door mijn hoofd. Vol raken, en dan blijkt uit je black-box dat je geen sirenes aan had. Volgens mij sta ik dan al met 5-0 achter.

Ach, het blijft speculeren en het is gelukkig goed afgelopen dit keer, maar zou het fout gegaan zijn, zou je voor een rechter moeten komen en kom je dan net een verkeerde rechter tegen, dan had hij/zij misschien wel geredeneerd kunnen hebben dat hij/zij van jou als beroepschauffeur verwacht had alert te zijn op uitritten achter huizen waar auto's uit zouden kunnen komen, mede omdat het landelijk gebied is waar je misschien vaker rijdt, en dat je snelheid dan misschien veel hoger lag dan achteraf gezien veilig was enz. enz. (dit is beslist geen waardeoordeel over deze specifieke casus hoor!) en dan ben je ineens nog mede schuldig ook aan het ongeval, ook al voerde je OGS.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #109 Gepost op: 2 december 2010, 10:12:57
Als je een fietser over het hoofd ziet, moet je ander werk gaan zoeken.  8)

Sorry hoor, maar je kunt nog zo goed je werk doen en ervaren zijn, een fietser kan altijd uit een onverwachte hoek komen. De opmerking doet tekort aan de collega's die supergoed zijn in hun werk, maar toch die fietser uit het niets zagen verschijnen en te weinig meer konden verrichtten.....  :|
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur