Sanquin / Bloedbank met optische en geluidssignalen (OGS)

Auteur Topic: Sanquin / Bloedbank met optische en geluidssignalen (OGS)  (gelezen 104673 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 2 maart 2010, 18:18:38
Da's voor mij hetzelfde >:D
Ieder zo z'n aandachtgebied natuurlijk hea ^-^

Maar wat is het verschil? Stobes zijn toch ook halogeen licht?

Strobes zijn gasontladings-lampen die een hoogspanning nodig hebben om te kunnen ontladen. Soort van Neon-principe maar dan op klein formaat en hoog vermogen. Een power-supply is nodig om de strobes te kunnen laten flitsen.
Halogeen lichten zijn "normale" lampen met een gloeispiraal die op 12Volt direct aangaat. Dat kan bij strobes niet.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #61 Gepost op: 2 maart 2010, 22:04:13
@ Amstaf: natuurlijk zie ik de camera wel, maar ik bedoel te zeggen dat het volgens mij geen standaard handycam is ;)

@ Caprice: dank, dan weten we dat ook weer :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


svenlandrover

  • hulpverlener EMS, chauffeur HVC
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #62 Gepost op: 27 september 2010, 16:32:37
de volvo is een oude auto van blik op de weg kijk maar naar het begin van de recente afleveringen

mvg sven
alles wat ik schijf of zeg is op persoonlijke titel. (spelling fouten niet opletten a.u.b. ik ben dyslectisch)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #63 Gepost op: 28 september 2010, 00:42:36
de volvo is een oude auto van blik op de weg

En dat klopt niet
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #64 Gepost op: 5 november 2010, 16:20:36
Sanquin met OGS.


Wat is de reden dat Sanquin zo zwart-wit omgaat met OGS?

Ik woon langs de A16 en met spoedritten voeren zij ten alle tijden OGS. Of het nou om 04.00 uur in de morgen is op een lege 5-baans of op een zondag met een nog legere 6-baans-snelweg: de toeters worden altijd gevoerd.

Is op een (vrijwel) lege snelweg alleen het blauw niet voldoende? En, zodra je een verkeerssituatie in de gaten krijgt, verderop, de toeters erbij zet? Wat zijn de instructies van Sanquin? En waarom /  wat is er misschien voorgevallen, dat deze regels zo strikt gehandhaafd worden door personeel?


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #65 Gepost op: 5 november 2010, 16:35:31
Beste Dinges,

Ze voeren de zaken niet zwart-wit uit, maar juist conform de wettelijke regels.
Je bent pas een voorrangsvoertuig wanneer je beide voert, heb je één van de twee niet aan, ben je het niet.
Uiteraard kan je je afvragen of dat om 4 uur in de nacht op een lege weg handig is. Bovendien wordt je zelf ook gek van die 80dB in het voertuig zelf.
Kortom, ze doen het officieel goed.

Delta00


Gast

  • Gast
Reactie #66 Gepost op: 5 november 2010, 16:40:02
Ik heb gisternacht een A1 rit gereden van Sanquin Amsterdam naar het MCA Alkmaar. Zwaailichten aan op het terrein, zodra ik de openbare weg betreed tweetoon erbij, bij het MCA Alkmaar op eigen terrein tweetoon uit, voor de deur zwaailichten uit.
Het geruis van de auto en de wind is luider dan de tweetoon, zeker gisternacht, dus veel last ervan had ik niet.

Alles in de auto's wordt gelogd en volgens de regels, zoals hierboven al aangegeven, ben je alleen een voorrangsvoertuig met beide aan. Rij ik zonder tweetoon en alleen met zwaailichten dan is het geen voorrangsvoertuig, dien ik me aan de normale regels te houden en dus zal ik automatisch dan de toegestane snelheidsgrenzen overschrijden. Dat mag niet.

Daarom, zoals het ook hoort, van begin tot end, A1 is toeters en bellen aan.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #67 Gepost op: 5 november 2010, 16:43:03
Beste Dinges,
Ze voeren de zaken niet zwart-wit uit, maar juist conform de wettelijke regels.

En naar aanleiding daarvan stel ik een vraag. Beste Delta.

Regels zijn meestal zwart-wit; het is de kunst van de chauffeurs om daarin ongestraft, hun gehele loopbaan, een middenweg in te vinden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #68 Gepost op: 5 november 2010, 16:47:20

Alles in de auto's wordt gelogd en volgens de regels, zoals hierboven al aangegeven, ben je alleen een voorrangsvoertuig met beide aan. Rij ik zonder tweetoon en alleen met zwaailichten dan is het geen voorrangsvoertuig, dien ik me aan de normale regels te houden en dus zal ik automatisch dan de toegestane snelheidsgrenzen overschrijden. Dat mag niet. Daarom, zoals het ook hoort, van begin tot end, A1 is toeters en bellen aan.

Duidelijk!

Vind het wel een beetje jammer dat men niet vertrouwt op de capaciteiten van de chauffeurs. De chauffeur ziet immers zelf het beste wanneer geluidssignalen gewenst zijn.


Gast

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 5 november 2010, 16:51:09
Men vertrouwt wel degelijk op de capaciteiten van de chauffeurs, vergeet niet dat Sanquin een privaat-bedrijf is die al in de uitzonderingspositie is dat het een vergunning heeft voor OGS en zij alles eraan zal doen om zich netjes, via diezelfde chauffeurs, aan de regels voor die vergunning te houden.

Op het moment dat ik onderweg zou besluiten dat ik mijn tweetoon uitzet ben ik GEEN voorrangsvoertuig meer aan het besturen en zal ik dus ook direct me aan de snelheden moeten houden. Daar is bij een spoedtransport geen sprake van, de koelbox MOET van A naar B onder urgentie, wie is de chauffeur dan om te bepalen dat die urgentie, middels het uitzetten van de tweetoon, niet meer nodig is.
Wie ben ik, als chauffeur, om te tornen aan de regels die gesteld zijn en gehandhaafd dienen te worden binnen het bedrijf waarvoor ik een transport uitvoer. Hierover kan mijns inziens geen twijfel bestaan.