Sanquin / Bloedbank met optische en geluidssignalen (OGS)

Auteur Topic: Sanquin / Bloedbank met optische en geluidssignalen (OGS)  (gelezen 104627 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 19 januari 2008, 14:49:40
Sanquin (bloedbank) transporteert, zoals je zegt, donorbloed van de bloedbank (o.a. bij het EMC in Rotterdam) naar ziekenhuizen.
Meer info op www.sanquin.nl

Er staat wel ergens een foto op het forum, maar die kan ik helaas niet vinden. Dacht dat forumlid Ger@rd er een foto van heeft...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #11 Gepost op: 19 januari 2008, 15:28:25
Ik niet helaas... Heb wel eens een foto voorbij zien komen. Van ene Falcon dacht ik?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #12 Gepost op: 19 januari 2008, 17:07:49
Ik niet helaas... Heb wel eens een foto voorbij zien komen. Van ene Falcon dacht ik?

En ik maar zoeken op jouw naam met termen als 'sanquin', 'bloedbank', 'donor' ;D

Volgens mij was het ook niet Falcon. Heb er inmidels wel één gevonden, gemaakt door Alwin:

M'n eerst 'hv' voertuig met de Sony Alpha 100 op de foto gezet.



En eentje van Patries:

Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


reflective

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 19 januari 2008, 18:37:17
maar ze mogen dus met OGS rijden, is dat in geval van zeldzame bloedgoep, of in geval van een tekort aan bloed,
zijn er andere gevallen?

mooie foto's btw

op de site had ik niks gevonden

gr reflective


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 19 januari 2008, 21:31:55
maar ze mogen dus met OGS rijden, is dat in geval van zeldzame bloedgoep, of in geval van een tekort aan bloed,
zijn er andere gevallen?

Wanneer het bloed met spoed nodig is, wordt het met spoed vervoerd. Eventueel zelfs d.m.v. een helikopter.
Ook bedrijven als add-medical en taxibedrijven in naam van Eurotransplant kunnen dat doen, maar bij hun betreft het meestal orgaantransport.
Spoedritten worden bij het KLPD aangemeld.

Bloedbank staat ook in de wet en regelgeving genoemd als partij die met OGS mag rijden.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


reflective

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 19 januari 2008, 21:50:25
oke helder verhaal

thaxx gr

reflective


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #16 Gepost op: 20 januari 2008, 13:52:19
IK ben er trouwens pas sinds enkele weken achter dat ze van het rode kruis zijn wat ik nooit geweten heb. Ja ik kan me ook vergissen maar dan vraag ik me af waarom ze een rood kruis hebben.
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 20 januari 2008, 15:38:04
"Sanquin is in 1998 ontstaan uit een fusie van de Nederlandse bloedbanken en het Centraal Laboratorium van de Bloedtransfusiedienst van het Nederlandse Rode Kruis (CLB)."
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #18 Gepost op: 20 januari 2008, 16:11:20
"Sanquin is in 1998 ontstaan uit een fusie van de Nederlandse bloedbanken en het Centraal Laboratorium van de Bloedtransfusiedienst van het Nederlandse Rode Kruis (CLB)."

Oke weer wat geleerd, bedankt voor de informatie.
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #19 Gepost op: 21 januari 2008, 00:46:56
Wanneer het bloed met spoed nodig is, wordt het met spoed vervoerd. Eventueel zelfs d.m.v. een helikopter.
Ook bedrijven als add-medical en taxibedrijven in naam van Eurotransplant kunnen dat doen, maar bij hun betreft het meestal orgaantransport.
Spoedritten worden bij het KLPD aangemeld.

Bloedbank staat ook in de wet en regelgeving genoemd als partij die met OGS mag rijden.
Klopt, hier in zuid-limburg zijn ook met enige regelmaat A1 ritten voor sanquin.
Dit wordt door het zelfde taxi bedrijf gedaan wat ook de ritten voor eurotransplant doet.