Sanquin / Bloedbank met optische en geluidssignalen (OGS)

Auteur Topic: Sanquin / Bloedbank met optische en geluidssignalen (OGS)  (gelezen 104628 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #40 Gepost op: 29 mei 2009, 21:22:49
Ik kom in het Amsterdamse met enige regelmaat een Citroen Berligo tegen van de bloedbank-Sanquin. Alleen die is nu wit met bruin(poepkleur) en die heeft ook OGS. Dat ding was eerst wit met blauw.

Klopt, op de A16 zie ik tegenwoordig ook verschillende kleurstellingen. De meesten overigens al met de nieuwe 2-toon. Sanquin heeft nu de huisstijl die jij beschijft. Maar ik zie ook oude voertuigen karren. En dan hebben we M.E.T.R nog, en Witte Kruis Den haag, en die andere waarvan ik de naam ff kwijt ben. Ik heb laatst aan 1 der chauffeurs de vraag gesteld; Zit er een fusie aan te komen, dat het landelijk geregeld kan en gaat worden, met al die medische spoedvoertuigen?

Antw.; Nee, we blijven zelfstandig met diverse opdrachtgevers etc. Een lekkere mengelmoes dus. Enfin, blauw en herrie is plaats maken, dus who cares?  O0


flash078

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #41 Gepost op: 29 mei 2009, 22:00:04
Er zijn nu 2 spoed diensten binnen sanquin voor zover ik weet.

1 zit in dordrecht en heeft regio zuid west. hier zijn alleen volkswagen transporter spoed voertuigen. deze zijn als het goed is inmiddels allemaal voorzien van de nieuwe 2 toon. ook is er idd sinds kort om over te gaan op 1 algemene huis stijl (met die bruine vlakken met tekst erin) en ook nog ergens de tekst bloed is leven.

en 2 zit in amsterdam.
hier weet ik verder niet zoveel van. maar wat ik gehoord heb is dat zij oa de licenties van ik dacht add medic?? overgenomen hebben en hierdoor ook spoed rijden. en ook heb ik gehoord dat hier een rechtzaak tegen is begonnen.


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #42 Gepost op: 1 juni 2009, 23:11:02
Die mannen doen ongetwijfeld goed werk, maar ik heb toch een vraagje aan de chauffeurs van Sanquin:

Is het normaal om met OGS, met een snelheid van meer dan 100km/h over de vluchtstrook langs de file te rijden (A20 Li thv Crooswijk)?
Uiteraard begrijp ik dat iedereen wel eens wat harder rijd, maar dit lijkt me toch wat overdreven en ook niet wat de Minister bedoelde met de tekst: max. 50km/h of een verschil van maximaal 20mk/h met het overige verkeer. Helaas kon ik het kenteken niet lezen...

Later zag ik een busje van Sanquin, alweer met OGS en veel te hoge snelheid over de vluchtstrook de file omzeilen en vervolgens tot grote verbazing van mijzelf en de KLPD'er naast mij, onze afzetting binnen rijden....waar wij met de afhandeling van een ongeval(!) bezig waren. Dit ging ook weer met een snelheid die waarschijnlijk pole-position tijdens de Paasraces had opgeleverd  :-\         Ook hier kregen we niet de kans het kenteken te lezen...helaas.


Ben benieuwd of dit dagelijkse praktijk is.
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #43 Gepost op: 2 juni 2009, 11:45:38
Ben benieuwd of dit dagelijkse praktijk is.

Is het dan niet handiger om in plaatst van het op een forum te zetten contact te zoeken met Sanquin ...
Zij zullen geen 30 spoedritten op een dag hebben, dus zal er gerust te achterhalen zijn wie en wat daar reed ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


M.E.T. - Werner

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
  • M.E.T. - Medical Emergency Transport
    • Medical Emergency Transport
Reactie #44 Gepost op: 7 juni 2009, 05:28:46
Ik zal jullie proberen uit de vragenlijst te helpen

1: Waar en wie is Sanquin en wie is bevoegd ?

Tot 2008 was omschreven in de regelgeving dat alleen Sanquin Zuidwest A1 (prio 1) (spoed) mocht rijden voor de bloedbank en hun waren ondergebracht
via het rode kruis, hun hadden ook eigen voertuigen ( dat zijn die witte VW busjes ) en mochten deze ritten dan ook zelf opschalen naar A1 transport en dit aanmelden bij de meldkamer van de KLPD Driebergen.
Add Medical heeft een concept neergezet en voertuigen aan geschaft die uitgerust waren met OGS, en tot 2008 heeft Add Medical zonder toestemming van een dienst die aangewezen is in artikel 29 gereden met deze voertuigen, en ja dit durf ik hard op te zeggen, want er zijn drie diensten die externe transporteurs voor hun laten rijden en dat zijn ;

NTS ( Nederlandse Transplantatie Stichting )
Sanquin ( Sanquin Bloedvoorzieningen )
Minbzk - althans een onderdeel daarvan. (kan niets via het net over gezegd worden)

Waarom kan ik dit zeggen, omdat ik voor twee van deze instanties transporten verricht.
Ik heb dus met alle drie gesprekken gehad en daar was Add Medical wel bekend maar reden niet in opdracht van hun.(Niet met OGS) (tot midden 2008)

Toen heeft Sanquin een transport overeenkomst gemaakt met Add Medical en TOEN was hij bevoegd om met OGS voertuigen te mogen rijden.(onder de flag van Sanquin)

Wie rijden voor deze diensten en met welke voertuigen ?

Voor de NTS rijden 4 taxi bedrijven die aangesteld zijn door de NTS om voor hun orgaan transporten te vervoeren.

Waar ? In zuidwest (in dacht Leiden) en in Groningen,Nijmegen en Maastricht.

Voorheen reden deze taxi bedrijven met een taxi met blauw kenteken die omgebouwd kan worden (indien nodig) door middel van een magneed plaat met de Star of Live aan alle kanten van het voertuig zichtbaar en een magneet pit op het dak en flitsers aan voorzijde en met de wettige twee toon aan boord.

Voor zover mij bekend is mag dat niet meer, is door het Minbzk beslist, en moeten het voortaan zichtbare voorrangsvoertuigen zijn.( dus herkenbare voertuigen )

Ik weet dat de bewuste taxi bedrijven voortaan met voertuigen rijden met Ambulance strijping en aan de zijkant de tekst NTS of  Nederlandse Transplantatie Stichting.

Betreft Sanquin Bloedvoorzieningen Amsterdam, die hebben per 2008 ook de licentie gekregen en zijn benoemd in artikel 29 om voertuigen aan te sturen voor A1 transporten.
Dit betreft dus Sanquin Nederland dus Amsterdam stuurt deze voertuigen aan door heel Nederland uitgezonderd Sanquin Zuidwest die is nog zelfstandig.
Zoals jullie weten is Add Medical ten gronden gegaan (te hard van stapel gelopen) en heeft onze vriend Donald dingen gedaan heeft waar hij nu waarschijnlijk spijt van heeft..

Onverhoopt heeft Sanquin deze voertuigen van Add Medical overgenomen, omdat de transporten toch door moesten gaan, en heeft Sanquin de chauffeur benaderd die op dat moment NOG voor Add Medical reden en die zelfstandige chauffeurs waren dus ZZP-ers, met de vraag of hun door wouden rijden maar nu onder de flag van Sanquin.
Vandaar dat er nog voertuigen reden met de striping in de Add Medical kleuren ( die ook niet volgens het huisreglement Politie toegestaan waren.)
Om onder andere die reden heeft Sanquin er voor gekozen om een eigen ontwerp te laten maken en vast leggen.
Dat is dus nu die Rode kleur geworden met oranje striping en een tekst op de achterzijde van het voorrangsvoertuig.
Per vorige week zijn alle voorrangsvoertuigen van Sanquin Nederland ( dus de Berlingo's ) allen voorzien van de nieuwe huisstijl.
Dit ook om duidelijkheid en onenigheid uit de wereld te helpen.
Dus zie je een voertuig met de nieuwe mooie rode kleur met oranje striping, en deze gaat buiten het boekje betreft de veiligheid in het verkeer, kan u altijd contact opnemen met Sanquin Amsterdam en hun weten welk voertuig het was en wie daar op zit en waar hij rijd, dit door het Tracé systeem in het voertuig.
Ziet u een wit Busje met OGS dan gaat dit via Sanquin Zuidwest.
PS , de agenten die eventueel het kenteken niet kunnen lezen, kunnen altijd via de meldkamer KLPD Driebergen achterhalen welk kenteken of voertuig met OGS voorbij komt.
Betreft het Minbzk en de transporten daarover kan en mag ik niets over loslaten, ik hoop dat jullie dat allemaal wel begrijpen.
Ik hoop dat ik een aantal vraagtekens uit de wereld geholpen heb.
Met vriendelijke groet,
( www.metr.nl )
Werner Reuser
M.E.T. - Medical Emergency Transport www.metr.nl Werner Reuser


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #45 Gepost op: 14 juni 2009, 16:14:22
Voertuigfoto's van Sanquin en dergelijke kan je hier vinden:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,30503.0.html
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #46 Gepost op: 4 juli 2009, 14:05:56


Made by Maverick77714
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #47 Gepost op: 27 februari 2010, 22:14:24
huh, op de site van MET-R kom ik een onopvallende video registratie voertuig tegen:O wat heeft dat met medisch spoedvervoer te maken?
http://www.medical-emergency-transport.nl/voertuig010.html


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #48 Gepost op: 27 februari 2010, 23:54:17
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #49 Gepost op: 28 februari 2010, 15:21:38
huh, op de site van MET-R kom ik een onopvallende video registratie voertuig tegen:O wat heeft dat met medisch spoedvervoer te maken?
http://www.medical-emergency-transport.nl/voertuig010.html

Op zich is het geen raar idee om de spoedritten te filmen, dat kan van pas komen bij opleiding, evaluatie, of als bewijs bij een eventuele aanrijding.

Voorheen werden dit soort transporten eigenlijk alleen maar met onopvallende (taxi-)voertuigen gedaan, waar dan magneetplaten en kleefpitten op bevestigd waren (Alains taxiservice is daar een voorbeeld van).

Het heeft in ieder geval niets te maken met de video registratie onopvallende surveillance (VROS) van de politie ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s