Sanquin / Bloedbank met optische en geluidssignalen (OGS)

Auteur Topic: Sanquin / Bloedbank met optische en geluidssignalen (OGS)  (gelezen 104653 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #70 Gepost op: 5 november 2010, 16:52:59
Heel simpel: wie wil je attenderen met je toeters, als er simpelweg niemand is om weg te toeteren? Je hebt immers vrij baan.


Gast

  • Gast
Reactie #71 Gepost op: 5 november 2010, 16:53:59
Heel simpel: wie wil je attenderen met je toeters, als er simpelweg niemand is om weg te toeteren? Je hebt immers vrij baan.

Klopt.
Maar, dan ben je geen voorrangsvoertuig meer. Lijkt me toch niet zo lastig om te begrijpen  ???


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #72 Gepost op: 5 november 2010, 16:59:23
Klopt.
Maar, dan ben je geen voorrangsvoertuig meer. Lijkt me toch niet zo lastig om te begrijpen  ???

Dat ben je nog wel, immers: wanneer JIJ het nodig vindt, zet je je toeters erbij. Je ''speelt'' dus een beetje met je rechtspositie. En met blauw op een vrijwel lege snelweg heb je echt wel vrij baan hoor. Misschien is dat ''schakelen'' tussen wel of niet voorrangsvoertuig wel weggelegd voor de betere chauffeurs, ik weet het niet.


Gast

  • Gast
Reactie #73 Gepost op: 5 november 2010, 17:04:53
Ik vind het jammer dat jij door je woordkeuze insinueren wilt dat diegenen die zich aan de regels houden slechtere chauffeurs zijn dan diegenen die met de regels willen "spelen" en daardoor "betere" chauffeurs zijn.

In jouw beredenering kan ik dan de zwaailichten ook wel uitzetten als de weg leeg is, toch? Immers, er is niemand om weg te "zwaaien".
Zo werkt het alleen niet. Je mag het best zo zien, dat geeft niet, misschien is het schakelen tussen wel of niet iets willen snappen als iets gewoon zwart-wit is iets voor de betere verstaanders, ik weet het niet.

Ik HEB helemaal niets te vinden of "nodig achten" wanneer ik wel of niet een voorrangsvoertuig ben, het is bepaald, van begin tot eind. Ik heb geen behoefte, laat staan autoriteit, om met mijn rechtspositie "te spelen'.
Ik snap niet wat je wilt bereiken?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #74 Gepost op: 5 november 2010, 17:15:41
Ik vind het jammer dat jij door je woordkeuze insinueren wilt dat diegenen die zich aan de regels houden slechtere chauffeurs zijn dan diegenen die met de regels willen "spelen" en daardoor "betere" chauffeurs zijn.

In jouw beredenering kan ik dan de zwaailichten ook wel uitzetten als de weg leeg is, toch? Immers, er is niemand om weg te "zwaaien".

Klopt.


Ik HEB helemaal niets te vinden of "nodig achten" wanneer ik wel of niet een voorrangsvoertuig ben, het is bepaald, van begin tot eind. Ik heb geen behoefte, laat staan autoriteit, om met mijn rechtspositie "te spelen'.

Als jij regelementen boven je eigen gezonde verstand laat zegevieren, is dat jouw keuze.   0098

Ik snap niet wat je wilt bereiken?

Dat zeg je iedere keer zodra wij in ''discussie'' raken. Ik kets jouw vraag linea recta terug. Laten we het erop houden dat wij elkaar ''niet snappen''. Gelukkig zijn we allebei ''good-guys''. En stiekum snappen we elkaar best, maar we verdedigen verschillende benaderingen.


Gast

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 5 november 2010, 17:30:33
Ik hou wel van zwart-wit, ik hou niet van spelen met regeltjes  ;) Beroepsdeformatie denk ik. We benaderen het inderdaad vanuit verschillende kanten en dat mag, is ook niets mis mee.

Ik snap oprecht niet wat je wilt bereiken met de stelling dat je "best met regeltjes mag spelen" doelende op het gebruik van je signalen, behalve dan dat ik een vermoeden heb dat jij, of wellicht iemand anders, "last" heeft van de nachtelijke sirenes en dat alleen Sanquin dat continu, volgens de regels, blijkt te doen en daardoor wellicht de vraagstelling neerzet. Nogmaals, alleen een vermoeden hoor!!  98uiye

Voor mij is het heel duidelijk, en ik zal ook niet van mijn instructies afwijken: Voorrangsvoertuig van begin tot eind,

(druk op het middelste knopje van de ambu hieronder voor het zelf bij te bedenken stemmetje)


Zwaailichten en sirene aan!!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #76 Gepost op: 5 november 2010, 17:33:50

Ik snap oprecht niet wat je wilt bereiken met de stelling dat je "best met regeltjes mag spelen" doelende op het gebruik van je signalen,

Het geeft niet, toeter maar raak. Ik heb e.e.a. bij deze aangekaart, hier wil ik het bij laten. (spiegeltje spiegeltje aan de wand) 98uiye


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #77 Gepost op: 5 november 2010, 17:34:20
Als jij regelementen boven je eigen gezonde verstand laat zegevieren, is dat jouw keuze.   0098

Dat heeft niet met ''eigen gezonde verstand'' te maken maar met een bedrijf wat (in Nederland) een (zeer) exclusieve bevoegdheid heeft, namelijk die om OGS te voeren.
Als je dit als bedrijf wilt behouden zul je jezelf (en/of medewerkers) voor de volle 100% aan de regels moeten houden, een spoedrit is dus met 100% OGS.

Het bedrijf, wat vroeger in Nederland actief was met het transport van bloed(producten) en/of organen heeft zijn eigen glazen ingegooid op het gebied van OGS ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #78 Gepost op: 5 november 2010, 17:35:57
We worden allen ''gedekt'' door dezelfde richtlijnen. Bull-shit, dus.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #79 Gepost op: 5 november 2010, 17:40:26
We worden allen ''gedekt'' door dezelfde richtlijnen. Bull-shit, dus.

Ja hoor .... Als iemand bij de politie een misstapje maakt door (bijvoorbeeld) met OGS een patatje te gaan halen, zul je als medewerker een schop onder je hol krijgen.
Als een van de bedrijven met een vergunning deze misstap maakt is men gewoon de vergunning kwijt en kun je de deuren van je bedrijfje sluiten.

Je kunt je, als bedrijfje zijnde, geen misstapen veroorloven, bij een aanrijding betrokken raken zonder (volledige) OGS (met overschrijding van bepaalde verkeersregels) is gewoon einde verhaal ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !