Man doodgereden door scooter, verdachten bedreigen personeel UMC - Nijmegen 15-01-2010

Auteur Topic: Man doodgereden door scooter, verdachten bedreigen personeel UMC - Nijmegen 15-01-2010  (gelezen 28780 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Ja PeeBee misschien had ik er ook bij moeten vermelden dat ik ook vaak denk dat ze wel een goede reden hebben om niet in te grijpen.
Je hoort wel dat de politie optreedt, maar steeds vaker hoor je dat ze het niet doen.
(spreek uit eigen ervaring)

Ben ondertussen eigenlijk ook wel klaar met berichtgeving als het gaat om geweld tegen hulpverleners en nog meer klaar met zielige figuren die geweld plegen tegen hulpverleners.


Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Elke verhaal heeft twee kanten, maar vergeet niet dat beide verdachten  -naast de bedreigingen- de oorzaak waren van een net gebeurd (dodelijk) ongeval...
Never underestimate the power of stupid people


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
....

„We gaan de zaken op een rijtje zetten en met juristen en afdelingshoofden bekijken of we aangifte moeten doen”, aldus de woordvoerster. Volgens haar zijn medewerkers op de eerste hulp wel wat gewend: „Mensen worden steeds mondiger. In een emotionele situatie die je op een eerste hulp natuurlijk vaker ziet, kan dat wel eens wrevel geven. Maar daar zijn onze mensen voor opgeleid.”

Deze keer was echter sprake van een uitzonderlijke situatie. „Een incident als dit hebben we in de afgelopen jaren niet meegemaakt.”
....
Triest dat een woordvoerdster dit zo meldt :-\
Het is bizar dat , omdat mensen steeds mondiger worden, dit dus als normaal gedrag geaccepteerd wordt, dan is het geen vrij brief
in mijn optiek, een beetje verkeerde woord keuze :'(


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Citaat
„We gaan de zaken op een rijtje zetten en met juristen en afdelingshoofden bekijken of we aangifte moeten doen”, aldus de woordvoerster. Volgens haar zijn medewerkers op de eerste hulp wel wat gewend: „Mensen worden steeds mondiger. In een emotionele situatie die je op een eerste hulp natuurlijk vaker ziet, kan dat wel eens wrevel geven. Maar daar zijn onze mensen voor opgeleid.”

Bepaald het management of je aangifte doet of bepaal je dat zelf... ::) ::)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/458034/2010/01/20/Personeel-UMC-twijfelt-over-aangifte-doodsbedreiging.dhtml

Personeel UMC twijfelt over aangifte doodsbedreiging

NIJMEGEN - Het Universitair Medisch Centrum St Radboud (UMC) in Nijmegen denkt samen met twee medewerkers nog na over een aangifte wegens bedreiging door twee jonge mannen. De twee bedreigden vrijdagavond een arts en verpleegkundige, nadat zij eerder een voetganger hadden aangereden. De voetganger overleed in het ziekenhuis.
Het ziekenhuis en de betrokken medewerkers willen ,,in alle rust tot een weloverwogen besluit komen'', aldus een woordvoerster van het ziekenhuis. Over de kwestie is overleg geweest met het Openbaar Ministerie en de politie.

Bij een aangifte worden de betrokkenen met naam en toenaam genoemd. ,,Zij weten nog niet of zij daar behoefte aan hebben. Volgende week volgt er een besluit.''

De twee mannen van 18 en 19 jaar bedreigden het personeel met de dood toen zij zelf met verwondingen op de eerste hulp terechtkwamen. De twee zitten vast wegens de dodelijke aanrijding.  (ANP)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
'Aangifte doen onder naam werkgever'

Donderdag 21 Januari 2010
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuwsartikel/480971/Aangifte-doen-onder-naam-werkgever.htm

NIJMEGEN - Hulpverleners moeten onder naam van hun werkgever aangifte kunnnen doen van bedreiging. Daarvoor pleit de Nederlandse Vereniging Spoedeisende Hulp Verpleegkundigen. Het moet voorkomen dat de naam van de persoon die aangifte doet bekend wordt.

De vereniging vindt daarnaast dat hulpverleners medische hulp mogen weigeren als ze worden bedreigd door een patiënt die niet levensgevaarlijk gewond is.  

Aanleiding voor het pleidooi is de twijfel over een aangifte bij personeel van het Nijmeegse Radboudziekenhuis. Een arts en verpleegkundige werden bedreigd door twee jongens die hulp nodig hadden.
Samen sterk in de hulpverlening!


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
wat een kolder... een bedrijf kan geen aangifte doen... dus een hulpverlenende instantie dan wel ? Dan schep je een ongelijke situatie, die volgens mij niet kan.

Je kunt altijd aangifte doen, met als domicillie kiezende het adres van je werk...

Wat is dan het probleem ?
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
tsja, als je Jan Janssen of Piet Bakker heet is het denk ik niet zo'n probleem, maar mocht je een naam hebben die maar weinig voorkomt dan is je adres natuurlijk zo achterhaalt, ik denk dat daar de angst ligt.
Samen sterk in de hulpverlening!


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
ja en dan ? Denk je nu echt dat dat zo vaak voorkomt dat die gasten bij je langskomen ? Ik werk nu een paar jaar bij de politie, en ik heb nog nooit meegemaakt dat die gasten op je woonadres langskomen, laat staan dat ik in de stad ( waar ik woon en werk) ben aangesproken door verdachten die die bedeigingen hadden geuit....

En geloof me... ik heb de aangiftes zijn niet op een hand te tellen....


Dus ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als ie wordt opgediend
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Dus ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als ie wordt opgediend
ik denk dat je statistisch gezien helemaal gelijk hebt, maar probeer dat de gemiddelde burger maar eens uit te leggen, die voornamelijk de uitzonderingen in de Telegraaf en Hart van Nederland langs ziet komen :|
Samen sterk in de hulpverlening!