Kabinet kiest voor veiligheidsregio's en aanpassing brandweerorganisatie

Auteur Topic: Kabinet kiest voor veiligheidsregio's en aanpassing brandweerorganisatie  (gelezen 10683 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rene112

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 10 april 2004, 14:07:51
het lijkt mij dat de repressieve dienst gewoon door de korpsleiding wordt aangestuurd,anders krijg je een tweedeling in je korps en weet de een van de ander niet wat ze doen

Maar die korpsleiding komt dus in regionale dienst Peter!

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 10 april 2004, 14:12:35
Maar die korpsleiding komt dus in regionale dienst Peter!

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard
dat was me al duidelijk ja,maar ik neem toch aan dat zij toch de dagelijkse leiding over de repressieve dienst houden.
En vanaf welke rang kom je in regiodienst?en gaat dat dan ook voor de vrijwilligers gelden die BV onderbrandmeester/brandmeester zijn


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Er zijn nog veel onduidelijkheden maar volgens mij moet het voor 2006 zijn ingevoerd dus ik verwacht de komende 2 a 3 jaar een hoop veranderingen.

Daar zijn we het wel over eens denk ik.


firemanr

  • Gast
Deze 2 berichtenkoppen zijn toegevoegd om 2 dezelfde discussie te vermijden..... ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Er zijn nog veel onduidelijkheden maar volgens mij moet het voor 2007 zijn ingevoerd dus ik verwacht de komende 2 a 3 jaar een hoop veranderingen.

Daar zijn we het wel over eens denk ik.
yup,ik kan daarmee volledig instemmen.Maar ik denk dat dit allemaal wel tengoede zal komen van de korpsen,in het opzicht van aanschaf van materieel enz


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Ik weet niet wat er gaat gebeuren met het materiaal, komt dat ook in regionaal beheer??

Of het ten goede komt weet ik niet, ik denk dat er best wel wat veranderingen komen die voor sommige korpsen desastreus kunnen zijn, of te wel sluiting. Nu worden deze korpsen vaak nog door een gemeente open gehouden, maar als het straks regionaal aangepakt gaat worden en andere korpsen kunnen binnen de gestelde norm t.p. zijn dan is maar 1 optie mogelijk......vul maar in. Het gaat dan ten slotte toch om harde euro's. :-\

Kijk maar naar de reoganisatie bij de politie, daar zijn ook vele nevenbureau's gesloten en komt men vanaf een centraal hoofdbureau ook binnen de norm ter plaatse.

Ik ben benieuwd naar de concrete uitwerking van dit plan hoor.


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Het zal toch eens tijd worden ook dat de korpsen van hun eilandjes afkomen en de burger hulp krijgt van de dichts bijzijnde brandweer eenheid

Fly
aan het strand is iedereen directeur


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ik weet niet wat er gaat gebeuren met het materiaal, komt dat ook in regionaal beheer??

Of het ten goede komt weet ik niet, ik denk dat er best wel wat veranderingen komen die voor sommige korpsen desastreus kunnen zijn, of te wel sluiting. Nu worden deze korpsen vaak nog door een gemeente open gehouden, maar als het straks regionaal aangepakt gaat worden en andere korpsen kunnen binnen de gestelde norm t.p. zijn dan is maar 1 optie mogelijk......vul maar in. Het gaat dan ten slotte toch om harde euro's. :-\

Kijk maar naar de reoganisatie bij de politie, daar zijn ook vele nevenbureau's gesloten en komt men vanaf een centraal hoofdbureau ook binnen de norm ter plaatse.

Ik ben benieuwd naar de concrete uitwerking van dit plan hoor.
ik denk dat je de politie in deze niet kunt vergelijken,dat er kleine posten van de politie dicht zijn gegaan heeft er alleen mee te maken dat een aangifte enz ook op een groter bureau gedaan kan worden.Met 8 minuten TP zijn vanuit een ander deel van de regio zal niet lukken.
In ons geval zou dat inhouden dat als er brand in Eemnes zou zijn,de beroeps uit Amersfoort zou moeten komen.Die halen met de beste wil van de wereld  het niet om binnen 15 minuten in Eemnes te zijn,ook niet met prio1 niet daar is het verkeersaanbod in deze regio te druk voor.Dus je zult altijd de eigen brandweerkazernes krijgen/houden


Lamper

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
    • Brandweer Yerseke
Maar het zou dus wel zo kunnen zijn dat er in de kleine posten vrijwilligers worden gealarmeerd en misschien mogen uitrukken maar dat er uit de grotere plaatsen (lees: steden) beroeps worden gealarmeerd en dat deze de "zaken" overnemen!!

Ik denk dat dan de bereidheid van de vrijwilliger vlug naar beneden zal gaan! en of dat dan ten goede komt aan de hulpverlening vraag ik mij toch af! Volgens mij draait driekwart van Nederland op vrijwilligers, zo ook in Brandweerland.

Het is nu al moeilijk om aan vrijwilligers te komen en als deze dan ook nog een gepiept gaan worden (even oneerbiedig) om kazernevulling te worden. Denk niet dat iedereen dit zo leuk zal vinden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Maar het zou dus wel zo kunnen zijn dat er in de kleine posten vrijwilligers worden gealarmeerd en misschien mogen uitrukken maar dat er uit de grotere plaatsen (lees: steden) beroeps worden gealarmeerd en dat deze de "zaken" overnemen!!



ik denk niet dat het zover zal komen,want wij zijn over het algemeen met 4 minuten op straat.Dat kan een beroepsbezetting  nooit redden,die hebben gewoon een dik kwartier nodig.
Plus dat je de beroepsploeg weghaald uit de grote stad,en je toch voor herbezetting moet zorgen van die kazerne.Dus komt daar toch weer die vrijwilliger om de hoek kijken,ik denk dat de repressieve dienst gewoon blijft zoals het is