Nieuwe strandhandboek

Auteur Topic: Nieuwe strandhandboek  (gelezen 7646 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #20 Gepost op: 31 maart 2004, 03:06:58
Oh ik ben het zeker met je eens dat het een hele verbetering is met het oude boekwerkje maar ik vind het jammer dat er zo op het eerste zicht weer een paar missers in staan die mijns inziens niet hadden gehoeven. Ik heb daarom ook het pad aangegeven hoe dit in de toekomst evt. is te voorkomen.
Overigens hulde voor de commissie die er mee is belast want het is natuurlijk wel een gigantische klus om dit in je vrije tijd voor elkaar te krijgen.

Kees  8)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #21 Gepost op: 31 maart 2004, 12:35:55
Inderdaad hulde aan de opstellers, ik had het denk ik niet beter gedaan. Verbeteringen zijn altijd mogelijk en zullen ook in de toekomst doorgevoerd worden. Denk dat je om vde drie / vier jaar een nieuwe druk moet maken.

9910001
9910001


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #22 Gepost op: 31 maart 2004, 21:26:45
beide handleidingen wordt 5 jaarlijkse refreshrate

Kees  8)


ard quak

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 11 april 2004, 20:40:39
Het nieuwe handboek is nu geintroduceerd op deze wijze, omdat de werkgroep meende een goed en verantwoorde visie uit te kunnen brengen. Tijdens de introductie heeft de werkgroep net als bij zwemmend redden binnenwater verzocht reacties naar het bondsbureau te versturen.

Met het nieuwe boek heb ik echter niet zoveel problemen als de introductie van de nieuwe exameneisen, welke direct de volgende dag van kracht zijn geworden, zonder enige vorm van overleg of discussie mogelijkheid.

Ard.


helm

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 12 april 2004, 09:50:05
Is het strandhandboek vrij verkrijgbaar, en waar is het te bestellen?


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #25 Gepost op: 12 april 2004, 12:18:42
Probeer het eens bij Redned in ijmuiden, ik verwacht dat ze daar verkrijgbaar zijn. Of je het ook particulier kan kopen weet ik eigenlijk niet.

9910001
9910001


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #26 Gepost op: 13 april 2004, 09:47:27
Ik ben het met je eens Ard dat het allemaal erg overhaast is wat betreft de invoering van die nieuwe run-swim-run eisen als vervanging voor het bootwerk.
Op zich ben ik best blij met een conditie-eis maar ik vind die nu wel wat laag en ook onduidelijk.
De afstanden zijn vrij kort en de tijd ruim bemeten, en het ontbreekt mij nog aan duidelijkheid hoe het één en ander wordt ingericht bij wisselende plaatselijke omstandigheden.
Bodemstructuur, hellingshoek van het strand, al dan niet beschutte ligging, golfslag, stroming e.d. zijn allen van direkte invloed op de uitvoering van mat name dit onderdeel.
Mijns inziens horen alle tijdgerelateerde examens plaats te vinden in een geconditioneerde omgeving zoals een zwembad zodat voor iedereen de eisen gelijk zijn. Daarnaast behoor je reddingsonderdelen te examineren in zo realistisch mogelijke omgeving.

Kees  8)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #27 Gepost op: 13 april 2004, 10:43:33
Het zwemmen in een zwembad is weer heel iets anders dus daarom ook niet te vergelijken. Er zal ook een stuk invulling moeten zijn van de examinator. Dit omdat de situatie altijd anders is, zwemmen in een vlakke zee gaat een stuk sneller als met hoge golven.

9910001
9910001