Beveiligers moeten politie helpen

Auteur Topic: Beveiligers moeten politie helpen  (gelezen 36296 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #30 Gepost op: 24 januari 2010, 12:20:00
Het blijkt, dat er in de praktijk onvoldoende aandacht word besteed aan (weg)rijdende voertuigen, verdachte situatie's en andere vreemde zaken én dat er al helemaal geen melding van gemaakt word. Je moet de kerntaak van een beveiliger (in het geval van alarmopvolging) niet vergeten, máár in de tussentijd kunnen ze volgens mij prima kentekentjes noteren en op het terrein waar zij werkzaam zijn uit hun ogen kijken.

''Ja ik zag wel een auto weg rijden, maar ik dacht aan een bedieningsfoutje'', ''Ja ik heb al een paar dagen een donkerkleurige VW Caddy zien rijden, maar het kenteken, dat weet ik niet''.

In het verleden heb ik op een lokatie gewerkt waar hele woonwijken collectief werden beveiligd, opvallend was dat daarvandaan meer meldingen kwamen van de beveiligers als van een collectief beveiligd industrieterrein waar véél meer word ingebroken en waar een zelfde hoeveelheid beveiligers rond rijd  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #31 Gepost op: 24 januari 2010, 12:38:51
Het is een goede zaak om beveiligers mee te laten kijken, maar eigenlijk is dat niet de kern van het probleem
Er moet meer geld naar de Politie....
Zodat er ook buiten de randstad er voldoende politiemensen aan het werk zijn in de nacht....
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #32 Gepost op: 24 januari 2010, 12:45:11
Het lijkt mij de taak van een ieder om iets verdachts/bijzonders te melden. Dus ook van de beveiliger waar we het hier over hebben. Als hij onderweg naar een melding iets verdachts tegenkomt zal hij zelf de afweging moeten maken waar hij het eerste actie op onderneemt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #33 Gepost op: 24 januari 2010, 13:01:57
Het lijkt mij de taak van een ieder om iets verdachts/bijzonders te melden.

En dat is dus de essentie van dit verhaal, beveiligers extra informatie geven wanneer ze iets wel of niet moeten melden
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #34 Gepost op: 24 januari 2010, 13:14:34
En dat is dus de essentie van dit verhaal, beveiligers extra informatie geven wanneer ze iets wel of niet moeten melden

waarom niet alle burgers??  vele hebben nachtdiensten (moeten ook via de openbare weg naar huis, werken op industrie-terreinen enz enz)

we moeten toch van de overheid het zelf veilig maken?   kijk maar de actie "Meer veiligheid op straat heb je zelf in de hand"    

bij punt 4 van deze actie staan al hoe je persoon moet omschrijven misschien deze punten uitbreiden met wat zijn verdachte gedragingen enz


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #35 Gepost op: 24 januari 2010, 14:15:36
Tsja en dus moet je het zo ''simpel'' mogelijk houden en het gewoon houden van een paar extra ogen en oren. Geen info verstrekken o.i.d., is namelijk al snel de ''zwakste'' schakel


correct en tevens juist  O0

waarom niet alle burgers??  vele hebben nachtdiensten (moeten ook via de openbare weg naar huis, werken op industrie-terreinen enz enz)

we moeten toch van de overheid het zelf veilig maken?   kijk maar de actie "Meer veiligheid op straat heb je zelf in de hand"    

bij punt 4 van deze actie staan al hoe je persoon moet omschrijven misschien deze punten uitbreiden met wat zijn verdachte gedragingen enz

Is niet helemaal het onderwerp: alle burgers.. maar als we het toch over iedereen hebben.. is dat dan niet een stukje mentaliteit ?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #36 Gepost op: 24 januari 2010, 14:25:34
waarom niet alle burgers??  

Midden in de nacht rijden er geen burgers rond of is het aandeel dermate klein dat zij in ieder geval niets zien én als ze iets zien, dan ''zal het wel goed zijn'' of valt het niet eens op.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #37 Gepost op: 24 januari 2010, 14:43:01
Dat laatste ligt er maar net aan hoe je als burger ingesteld bent en of je dingen wil zien en doorgeven.. Ik zal ook niet overal zomaar op afstappen maar ik kan met mijn GSM-metje wel mensen (hulpdiensten) bereiken die bij "onraad" een kijkje gaan nemen...  ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #38 Gepost op: 24 januari 2010, 20:55:40
De gewone burger ziet en hoort niets verdachts om zich heen. Die is met heel andere dingen bezig.

Uitzonderingen daargelaten...zoals forummers  ;) , beveiligers, ramptoeristen, etc...
Sommigen zien spoken, maar het gros acht ik toch wel in staat om te beoordelen of een situatie verdacht is of niet. Gelukkig maar!  ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #39 Gepost op: 24 januari 2010, 21:15:15
vroeger had je zelfs de 'scanner' waarbij je bij een melding in je straat nog even naar buiten keek en misschien wel even een kenteken kon noteren.... ::) ::)